Roubaix

Roubaix

A kötelező oltás és a közlekedési cégek

2021. november 03. - Sr2021

Olvasom és csodálkozom.

Tényleg ott tartunk másfél év járványhelyzet, milliárdnyi beadott vakcina, kutatások és publikációk egyértelmű és jobbára egyöntetű eredményei után, orvosok, kutatók nyilatkozatait követően, hogy egy BKV-sofőr, egy "trolivezető" (igazán és őszintén, nem tudom, kit írjak, lakatost? szerelőt?, diszpécsert? melyik az közülük, akinek hivatalosan is szakterülete a víruskutatás, a vakcinafejlesztés vagy legalább általános orvosi végzettséget szerzett korábban?) végső soron elszabotálhatja az adott cég napi működését (persze, ha nem egy emberről van szó, hanem tömegesnek mondható jelenségről), pusztán azzal, hogy nem oltatja be magát?

Hülyék mindig lesznek köztetek

Jézus a szegényeket emelte ki, de azt hiszem, titokban gondolt a hülyékre is - mindig lesz belőlük, efelől nem kell aggódnunk, és úgy tűnik, Magyarországon az egy főre eső hülyék száma két fő. Az oltást elutasítani ugyanis nincs semmilyen elfogadható érv vagy indok, leszámítva azt, ami kezdettől kivétel, vagyis bizonyos egészségügyi állapotot, amit az új kormányrendelet is fenntart. (Ha az oltás ellenjavallt, nem is adható be, a személy nem kötelezhető rá.)

Ezen kívül a "még nem döntöttem el", a "még kivárok", "tudod te is, hogy az oltás nem használ", "nem tudjuk, milyen hatásai lesznek öt év múlva" stb. "érveléseket hallottam, és nem ismétlem a vakcinában beadott chipek és egyéb eszement marhaságok egyenként is hajmeresztő "elméleteit".

Szóval, aki a fenti vélemények egyikét-másikát képviseli, az az én világomban a hülyék (ostobák) közé utalja magát. De ez önmagában nem baj, én sem vagyok a legélesebb kés bármely tetszőleges fiókban. A problémám átfogóbb és vészterhesebb jelenség, és nem az oltások köre az egyedüli, ahol fennáll.

A hierarchia megvetése és leépítése

Hierarchián valamilyen szempont szerinti alá-fölérendeltséget értünk, amely alapján a hierarchiához valamilyen fokon tartozó személyek megkülönböztetendők egymástól. Eredeti jelentése szerint: szent uralom. Ennek mintegy "ellentétes" megfelelője a mai értelemben vett "demokrácia" és "egyenlőség", amely a "diszkrimináció" mindennapokba történt beszivárgásával mintegy uralma alá hajtotta a társadalmat. Elmondom, hogy értem mindezt.

Először is, azt hiszem, senki nem háborodik fel azon, hogy szakértelmet kívánó kérdésekben a szakértőket kérdezzük meg, és végső soron, amikor döntenünk kell, az ő véleményüket vesszük figyelembe leginkább. Mivel egy-egy döntésnek sokszor több összetevője van, nem minden a szakértői vélemény, de ettől még alapvető, és nem helyettesíthető tetszőlegesen más szempontokkal.

A "demokrácia" azonban a többség véleményének "szent" voltát jelenti, tekintet nélkül az előzetes szakértői véleményekre. Itt az "érvelés" lényege a számbeli fölény, nem pedig az egyes személyek kiérlelt érvei. A demokrácia ettől olyan, amilyen: egy szavazata van a félig írástudatlan, leszakadó térség lakójának, és egy az MTA elnökének.

A "diszkrimináció" pedig mintegy megpecsételi ezt: már az kockázatos, ha egyáltalán leírom a fentieket, hiszen olybá tűnik, hogy "lenézem", "megvetem", "kirekesztem" a félig írástudatlanokat a fontos döntésekből, különösen is, ha leszakadó térségben élnek.

Érdekes módon, sebészeti szakkérdéseket nem szokás a demokrácia széles bázisára támaszkodva eldönteni: ott csak sebészek szavazhatnak, illetve a kapcsolódó szakterületek képviselői.

Számomra egyértelmű, hogy a Covid-vakcinák beadása szakkérdés. Pont ugyanúgy, mint a gyógyszerek elrendelése betegség esetén, vagy hogy nem lehet forgalomba menni bármilyen, otthon összetákolt, helyváltoztatásra képes eszközzel. Előírásaink vannak ezekre az esetekre, és betartatjuk mindenkivel. Aki mégis elektromos szekérrel vagy "űrdeszkával" próbálkozna, annak ott vannak a bérelhető, zárt pályák, aztán meglátjuk.

Az oltásellenesek érvei kizárólag dilettáns érvek (a szó eredetileg műkedvelőt jelent, ami kifejezetten hízelgő ez esetben). Semmilyen alapjuk nincs, irracionálisak, sehonnan sem levezethetők, legfeljebb a "zsidó számmisztika" Woody Allen-féle interpretációs keretében: ha a Tízparancsolatból kivonjuk Mózes öt könyvét, mínusz Jákob és Ézsau, akkor az három. Bármit, bármiből, bárhonnan, a lényeg, hogy kijöjjön az előre eltervezett eredmény.

A tekintély megvetése és következményei

Amikor a diák megveri a tanárt, és amikor a cukrászdai felszolgáló (beleértve a sofőrt, a szerelőt és a pályamunkást) úgy gondolja, hogy joga van kétségbe vonni az oltás kapcsán bármely tetszőleges szakember (orvos, kutató) véleményét, és mindezt még indokolni sem köteles, miközben e döntésével potenciálisan veszélybe sodorja a saját és a vele kapcsolatba kerülők egészségét (utóbbihoz aztán végképp nincs joga), a rá emiatt kirótt szankcióra válaszként pedig kész akár az általa működtetett közszolgáltatás működését is veszélyeztetni, ami már kifejezetten is társadalmi kérdés és érdek, akkor világossá válik, hogy a hierarchia fenntartása és megóvása az efféle hatásoktól, a hitványság támadásától, szükségszerű, kívánatos és kifejezetten társadalmi érdek.

Nem azzal szolgáljuk a közjót, a tudományt, a fejlődést, ember voltunk kiteljesedését, fennmaradásunkat stb., hogy mindig mindenkit megkérdezünk. A komplex problémákat le lehet ugyan egyszerűsíteni bináris kérdésekké (ld. brexit), de azon kívül, hogy ezzel egy elhibázott megközelítés (mindenkinek joga van döntenie bármiről, akkor is, ha gőze sincs a döntését megalapozó érvek és ellenérvek értékéről - demokrácia) kap újabb megerősítést, mást aligha érünk el.

Itt jutunk el a politika silányságához. Azt hiszem, azért nem követi Magyarország az olasz páldát, mert nagy valószínűséggel megmérték ennek a várható elfogadottságát, és ezt a kockázatot, a hatalom megtartásának szempontjából, nem vállalják. E tekintetben a kormány (ismét) leszerepelt: a hierarchiához mintegy "arisztokrataként" tartozni azt jelenti, hogy megtesszük azt is, ami ellentétes a személyes "anyagi" érdekeinkkel, viszont megfelel az ember mint ember voltaképpeni, tehát szellemi természetének. A hierarchia alsóbb rétegét pedig az jellemzi, hogy nem lát túl önmagán és a saját, főként "anyagi" érdekein.

Amikor pedig mindez a romlás a társadalom minden rétegét eléri, bekövetkezik az, hogy az ostoba és barbár tegezve oktatja ki a bölcset, és hogy sem tapasztalat, sem tudás, sem elért eredmény nem számít.

Most épp a közlekedési vállalatok dolgozói és szakszervezeti vezetői hajlanak arra, hogy ennek a végtelenül silány emberi minőségnek konkrét manifesztációt adjanak, de remélem, ez csak az első reakciók ijesztő visszhangja, és nem a tényleges reakció. És hogy csak félreértettem valamit.

És kíváncsi vagyok, hogy azon intézmények vagy cégek, ahol elvileg joggal számíthatunk az emberi értelem magasabb átlagos szintjére, miként viszonyulnak a kötelezővé tétel lehetőségéhez. Ha ott bevezetik, igazolva látom a fenti kritikámat az ostobasággal kapcslatban.

A bejegyzés trackback címe:

https://roubaix.blog.hu/api/trackback/id/tr8516744592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ménár Atya 2021.11.04. 16:48:25

Teljesen felesleges egyetemet végezni az orvosin, hiszen a kulcsmásoló kisiparos is tudja, hogy az oltással betegséget oltanak beléd, ezt a lakatos képzésen is tanítják már....................
Nem kell ehhez fehér köpeny, csak gépzsír meg józan paraszti ész :D
És a szomszéd is azt mondta, hogy kamuvírus van, és az influenzába többen halnak meg, meg autóbalesetben, akkor meg minek, főleg háromszor! :D:D

ROTFL Manó 2021.11.04. 16:59:39

Egy icipicit csúsztatás-szagot érzek, amikor egy sebészeti műtéttel hasonlítod össze a vakcina beadását.

Sebészeti beavatkozásokat röpke ötezer éve csinálnak, találtak olyan múmiákat, melyek koponyája meg volt lékelve. Azóta pedig folyamatosan fejlődik az orvostudomány. Fel tud mutatni egy markáns mennyiségű műtétet. Persze ott is elképzelhető, hogy pont neked nem lesz szerencséd a műtőasztalon, de a nagy számok törvénye már alaposan át van billenve a sikeres beavatkozások irányába.

Ezzel szemben a vakcinák mögött mennyi idő áll?

Töredéke se ennek ÉS nem egy, nem kető, nem három olyan esetről hallunk nap mint nap, hogy milyen mellékhatás jön elő. Két, három védőoltás után is megbetegszik és intenzívre, lélegeztetőgépre kerülnek emberek, terhességek szakadnak meg, tumoros betegségek jelennek meg, alapbetegségeket erősít fel az oltás, nyolcvanéves nők kezdenek menstruálni. Úgy gondolom, ez nem normális. A hormonrendszert teljesen felborítja. Nem én mondom, keress rá, hatezer találat lesz. Ezek az esetek le vannak írva a napi sajtóban és látja, olvassa mindenki. Még a laikusok is.

Ja, és mielőtt beoltanak, aláiratják veled, hogy a gyártó semmi felelősséget nem vállal. Aha.

Szóval ilyen mellékhatásokkal én laikusként sem nevezném ezt az oltást kiforrottnak. Persze lehülyézheted azokat az orvostanhallgatókat is, akik szintén nem akarják beoltatni magukat.

Olybá tűnik, hogy elég sokan érzik így és inkább otthagyják a közszolgálatot, ha kötelezővé teszik számukra az oltást. Mert senkinek sincs kedve azzá a néhány százalékká válni, akinek az oltással nem lesz szerencséje.

Értem én, hogy kormányzati hájp a minél magasabb átoltottság, de valami hiányzik: mondjuk a milliárd forintos kártérítés ígérete annak a családjának, aki az oltás szövődményeibe hal bele.

Ménár Atya 2021.11.04. 17:14:33

@ROTFL Manó:
Ez eléggé sánta érvelés.
De azért kicsit nézz utána mit szüntettek meg oltásokkal, sokkal nagyobb a nyereség,mint a veszteség.
Semmilyen kártérítést nem ígérnek semmire, tehát ilyen alapon egy orvost se keress fel.
Max műhiba pert tudsz indítani, ha minden a terv szerint folyt le, és meghalsz, a kutya nem fog érted fizetni.
Viszont az nagyon jól kimutatható, hogy aki nem oltat, az tovább és többet fertőz,mint az oltott.
És ha csak egy kicsit is figyelnél, akkor most is olvashattad volna, hogy az oltatlanok mentek lélegeztetőre, ill Szent Péter elé.
Ne tégy úgy, mintha az oltást ellenzők lennének a többség, már 6 millióan beoltatták magukat önként, a maradék ,akárhogy is matekozok jelentős kisebbség.
Arról ne is beszéljünk , hogy eddig hány kötelezőt kaptál, és önként mész bármire, ha mondjuk indiába akarsz utazni...................
Viccesek vagytok :)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.11.04. 17:28:18

@ROTFL Manó: "Ezzel szemben a vakcinák mögött mennyi idő áll?" - sok, nagyon nagyon sok. Mert ha beszorzod a beoltott emberek számával, akkor pillanatok alatt kijön, hogy bizony még a Magyarországon egyes kötelező oltásoknál is több.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.11.04. 17:53:31

A románoknál valami bírósági ítélet is született, hogy szabályellenes az ORVOSI egyetem hallgatóitól megkövetelni az oltottságot. Én egy magára valamit adó orvosi egyetem helyében úgy hajítám ki az oltásellenes hallgatókat, hogy csak úgy süvítenének. Mi a tökömet akar az ilyen az egyetemen tanulni, ha az egyik legalapvetőbb orvosi tudást semmibe veszi? Menjen kuruzslóegyetemre, ott majd jól fogja érezni magát, és nem fogja az orvosoknak járó többféle elvi védettséget élvezni, egy csomó beteg ember kárára.

Nálunk meg a szakszervezetek merik kétségbe vonni az orvosi véleményt. Kurva dühös vagyok rájuk, sok dolog van már a rovásukon, de ez a legszégyenteljesebb mutatvány. A kormány puha (persze mindenki diktátorról szokott pofázni, aztán most hol az a híres diktatúra?), ezért a szakszervezetek eredményesen fenyegetőzhetnek, de én kénytelen vagyok a BKV mindenféle ötletét teljesíteni azért, hogy vigyázzak a sofőr egészségére, ő meg szarik az utas egészségére, mert szabadság van, megteheti, fenyegethet sztrájkkal. Elintézném őket meg a sztrájkjukat rendesen.

Kotit 2021.11.04. 18:06:13

@ROTFL Manó: Van arról adatod, hogy hányan hagyták ott a közszolgálatot, vagy akár bármilyen munkahelyet a kötelező oltás miatt? Mert Facebookon fröcsögők sokan vannak, vagy legalábbis hangosak. Másrészt nem íratnak alá olyat, hogy a gyártó nem vállal felelősséget...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.11.04. 18:24:04

Mondjuk ez tényleg olyan dolog, hogy lehetne kötelezővé tenni, viszont ez egy nagyon új fajta vakcina aminek még nem ismerjük teljesen a hatásait. Így nem csoda ha valaki fél vagy még kivár.

vackor1 2021.11.04. 18:42:57

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Abban nincs igazad - és valószínű, hogy Manó is erre gondolt - , hogy míg a gyerekkorban kapott kötelezőknél már akár évtizedes tapasztalatok voltak a nekünk akkori beadása előtt is, ezek még újak - nem a technikájuk - és nem tudható az esetleg később jelentkező mellékhatás/szövődmény. Amúgy meg a nagyszámú oltás ebben az esetben nem releváns, az időfaktorra semmi hatása nincs a darabszámnak. :)
A LEHETŐSÉGE megvan - mint mindennek és csupán nézőpont kérdése, hogy ez a lehetőség 0,00000001 vagy 50 % - , hogy évek múlva okozhasson problémát, ember nincs , aki erre jelenleg minden kétséget kizáróan válaszolni tudna.
Más kérdés, hogy mi TŰNIK ésszerűbbnek és valószerűbbnek jelen pillanatban.

Mellesleg a cikk írója is nyugodtan nézhet ostobának mindenkit - a felsoroltak közül néhány esetben igaza is van - , de pont ebben az egyben én nem tenném a helyében , mert ő sem tudhatja ezt , azaz nem korrekt tényként kezelni.

@Kotit:

Valóban, effektive a hozzájáruló nyilatkozaton nem írod alá, hogy te vállalod a felelősséget, de mintha emlékeznék olyanra - lehet tévedek -, mintha az állam vagy a gyártó nem vállalná a felelősséget a mellékhatásokért ... Valami ilyesmi rémlik, de lehet tévedek, nem mostanában olvastam erről.
Lehet ezt sem jól tudom, de talán egyetlen állam sem kötelezi a lakosságot az oltásra, és lehet - nem tudom, tehát nem állítom , hogy ez ok lenne vagy egyáltalán felmerült volna - , hogy az is állhat a döntés mögött , hogy nem szeretnék ha később perelhető lenne az állam az esetleg most még nem ismert - ismét mondom : lehet, hogy semmi mellékhatása nem lesz ennek sem , ahogy sok oltásnak sincs - káros mellékhatások miatt , mert kötelezővé tették.
MIndenesetre érdekes kérdés , hogy ha az általános vélekedés szerint csak az oltás segíthet - és ugye egyik államnak sem célja a lezárás a betegek miatt- akkor vajon miért nem teszik kötelezővé... ?
A kötelező helyett inkább azt választja, hogy lassan-lassan de rá fog mindenkit kényszeríteni, mert mondjuk oltás/kiskönyv nélkül az utcára sem mehetsz ki.. :)) Nem kötelező oltatnod magad, de nélküle tilos.. Te meg "dönthetsz".. :))))

Ménár Atya 2021.11.04. 19:01:44

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Hát igen, Jó tudni, hogy mégsem halt ki az Australophitecus faj.....................

Ménár Atya 2021.11.04. 19:13:16

@vackor1: Egyszer elkezdtek minden oltást, nem tesztelgettek 10 éveket.
Rizikó mindenben van még az aspirinben is, de ha mérlegelni kell, akkor inkább az oltás, mint a betegség,vagy a halál.
Nem sok idő telt el az oltás kezdetétől , de épp elég példa volt arra, hogy milyen károkat ,lefolyást okoz ez a nyavaja.
De egyelőre általánosan nem kötelező, de előbb utóbb az lesz.
A mostani statisztikák azt mutatják, hogy működik .
Az egyéb oltásokról nem is beszélve, amik már bizonyítottak sok addig gyógyíthatatlan, és/vagy halálos betegséggel szemben.
Ha az ember mindentől ennyire rettegne,mint most páran a covid oltástól, akkor még ma is gyalog járnánk négykézláb a pusztákban.
A hozzájáruló nyilatkozattal nem felelősséget vállalsz, hanem beleegyezel abba hogy nem tudsz perelni, max műhibáért.

white999 2021.11.04. 19:20:45

@ROTFL Manó: Sebészetbe elhiheted hogy rengetegen belehaltak főleg 5000 évvel ezelőtt. A különbség abban van, hogy az orvostudomány fejlődésével ez az arány egyre kisebb de z igaz minden területre. Szülésre is Pedig ahhoz sem kell ugye kórház, mert régen se volt de ha gond van akkor csak jobb egy kórházban és töredéke ember hal meg mint akár csak 100 évvel ezelőtt.
Vakcinák is régóta vannak. Az is bebizonyosodott hogy amivel roadshow-zot valami barom az autizmusból mint mellékhatás egy szó sem igaz . Ennek ellenére a kollektív oltásdagadó emlékezetben ez még valóságként szerepel és ennek hála nyugaton egy rakat ember nem gyógyítja oltatta gyerekét kanyaróval, aminek meg lett hozadéka halálos áldozatokban.
Most jelenleg ugyanez van csak nem autizmus hanem a ki tudja mi lesz velünk öt múlva szerepel helyette. Mondjuk szerintem egy 80 évesnek nem érdemes 5 éves távlatban gondolkodni hanem a mostani covidot kell megúszni.
Hála ennek a hozzáállásnak tele a kórház intenzív osztálya és lélegeztetője középkorúakkal, mert ugye ez az öregek és gyengék betegsége. Ha jól számolom Romániába ami napig ebbe az öreg és gyenge szervezetűek betegségébe 29 darab 20 év alatt gyerek halt meg.
Ha még igaz is lenne a 6000 bejegyzés akkor is az a 6 millió oltott 0.1% százaléka akinél mellékhatást okoz. A halálozási ráta ennek minimum a 20 szorosa és akkor hol vannak a súlyos megbetegedések.

ulpius66 2021.11.04. 19:21:03

Hát ez pont olyan mint a kötelező oltás pl. az ebola ellen, ha Afrikába akarsz utazni!

KÖTELEZŐ!
(nincs apelláta nem veszed fel ---- nem utazol....)

Előírják egy munkahelyen a kötelező oltást, akkor aki ott akar dolgozni, annak bizony kötelező felvennie!!!!

NEM KÖTELEZŐ FELVENNI AZ OLTÁST ---- VISZONT NEM KÖTELEZŐ A CÉGNÉL DOLGOZNI SEM!
(az pedig, hogy ilyen alacsony Magyarországon az oltakozási kedv, egy az egyben betudható a ballibsi pártok oltásellenes kampányának...)

white999 2021.11.04. 19:24:24

@vackor1: Abban nincs igazad - és valószínű, hogy Manó is erre gondolt - , hogy míg a gyerekkorban kapott kötelezőknél már akár évtizedes tapasztalatok voltak a nekünk akkori beadása előtt is

AKIKET ELŐSZÖR OLTOTTAK AZOKNAK KI VOLT AZ ÉVTIZEDES TAPASZTALAT ELŐTTE? Nem tudom, tényleg úgy volt, hogy beoltottak 10 embert és vártak 10 évet?

white999 2021.11.04. 19:28:08

@ulpius66: Ebola elleni oltás kötelező Afrikába utazáskor? Sokról hallottam de az ebola az éppen nem volt benne.

vackor1 2021.11.04. 19:30:06

@white999: Szerinted mondtam ilyet ? Szerinted nem tudom, hogy mindig vannak elsők, mondjuk kb. mindenben IS ? :))
Kb. mit szerettél volna mondani ?

Ménár Atya 2021.11.04. 19:35:54

@white999:
Na jó, de azért az rizikós, ha az 55 éves nő beadatja akkor már nem lehet majd gyereke! És ez igaz!
Tudományosan is alá lehet támasztani, hogy nagyon kevés 55 éves nő szült az akármilyen oltások után.
Tehát az oltások rosszak.
(és a kör bezárult, és innen olyan a vita, mintha egy kaktusszal vitatkozna az ember :) )

white999 2021.11.04. 19:39:01

@vackor1: Abban nincs igazad - és valószínű, hogy Manó is erre gondolt - , hogy míg a gyerekkorban kapott kötelezőknél már akár évtizedes tapasztalatok voltak a nekünk akkori beadása előtt is, ezek még újak - nem a technikájuk - és nem tudható az esetleg később jelentkező mellékhatás/szövődmény.

Pedig előbb is belinkeltem amit írtál ha nem azt gondoltál amit írtál akkor bocs.

white999 2021.11.04. 19:44:40

@Ménár Atya: Asszema másik blogon talán te is ott voltál a Frnakin gyerek volt a csúcs. Nincs is járvány de ha lenne is gyerekek nem hallnak meg benne romániában. Mai napig 29 halt meg 20 év alatt. Na az tényleg galambbal sakkozás esete.
Ismerős kórházi dolgozó szerint tragédia, hogy mennyi 20-40-es van bent, mert ők azt hiszik semmi bajuk nem lehet, mert a media is ezt hangsúlyozza.

vackor1 2021.11.04. 20:00:35

@white999: :)))
Most tényleg beleállsz ebbe ?
Komolyan azt írod, hogy bárki, aki tud gondolkozni, az nem tudja, hogy MINDEN oltást - ha már erről van szó- először is beadtak embereknek és aztán évekig/évtizedekig, stb. adják ?
DE akkor ha már beleálltál - mondjuk úgy, hogy picit feleslegesen , de hát...- , akkor tudod, hogy pl. a himlő elleni oltás, amit 1876 óta adnak itthon vagy mnndjuk a BCG amit 1958 óta , 60 óta Sabin, 69 óta kanyaró ellen ( ezeket talán már te is kaptad, azért ezeket írom ) milyen volt az első variáns - tudod, amit az ELSŐ pár ezer embernek adtak- és , hogy kellett-e bármelyiken is valamit változtatni mondjuk 1-2-5-10-20 , amikor még éltek az elsőnek beoltottak ? És ha kellett, akkor miért ? Talán észrevettek ÉVEKKEL KÉSŐBB mint ahogyan az első pár 1000/10000/100000/1000000 embernek beadták ?
Most tényleg ezen rugózol ? Vagy te BIZTOSAN tudod, hogy minden rendben LESZ ?

Aztán mondjuk írhatnám még azt is - csak mert gondolkozom is- hogy elképzelhető, hgy AZOKAT az oltásokat hosszú évekig vagy akár évtizedekig tesztelték az első éles "bevetés" előtt, míg ezeket, amikről én írtam egy észrevételt, te meg tök feleslegesen ráugrottál és nem bírod elengedni az okosságot , mennyi ideig is , de szerintem ennyi elég volt ebből, köszi.
Amúgy meg ne velem vitatkozz, nyugodtan linkelhetsz- csak légyszi ne nekem, a közösséget okosítsd - olyan tudományos cikkeket, amik explicite leírják, tudományosan bizonyítottan, hogy ezeknek nem LESZ semmi mellékhatásuk.
Utoljára, hátha átmegy... nem vagyok ellene, nem tagadom se a vírus létezését, sem az oltás jelenlegi pozitív hatását, de azt állítom és tartom, hogy semmit nem tudsz - és a vagyonomban fogadok is rá- az ESETLEGES ( ez megvan ? ) későbbi hatásokról és így akár tiszteletben is lehet tartani az ekként vélekedő mások cselekedeteit. Az megint más kérdés, hogy a nem oltatás milyen hatással van a közösségre, de nem erről volt szó.

Ménár Atya 2021.11.04. 20:01:59

@white999:
Igen emlékszem rá.
Van ami ellen még nem találták fel az oltást, pedig kellene :)
Én valóban láttam embereket akik pár nap alatt meghaltak, súlyos beteget a környezetemben, és végighallgattam ki miért nem oltat, aztán ma már csak virágot kell kivinni nekik.
Da amikor olyannak meséled aki ilyet nem látott, akkor az kamu...........
Most már úgy vagyok vele, kapja el azt kínlódjon, nem nekem fáj.
Már annyi marhaságot hallottam, hogy könyvet tudnék írni belőle.
De még mindig azt bírom a legjobban, hogy okosabb a virágkötő szakmájával és a fészbukos barinők és ismerősok tapasztalataival,mint az orvos, vagy a virológus, ill az eddigi tapasztalatok mióta oltanak.
Nem érdekes, hogy hány betegséget tüntettek el, az kamu....
Na most akkor innen olyan,mintha egy növényt akarnék megtanítani ugrókötelezni.....reménytelen :)

white999 2021.11.04. 20:18:13

@vackor1: telex.hu/tudomany/2021/11/04/hpv-oltas-vakcina-90-szazalekkal-csokkenti-mehnyakrak
A lányom is kapta ezek szerint az első között és lám tizen pár év múlva kiderült, hogy működik és nem halt meg benne senki viszont rengeteg életet megmentett.

Egyébként miről kellene vitatkozni, ha nem arról, hogy mindig lesznek elsők, mindig lesz benne kockázat a 10 20 évig való várakozás nem opció mert abba beledöglik a gazdaság és az emberek is. Csak jelzem, hogy a kitudja mi lesz kivárom az 5 évet hátha nem hal meg senki gondolkodók miatt Varga éppen ma csökkentette 0.5%-al a gdp várakozást év végére és egy rakat ember meg meghal akár oltottan is azok miatt akiknek hála leállaz egyéb egészségügyi ellátás. Kicsit bonyolultabb, mint az hogy nem fogadom vagy elfogadom a másik véleményét, mert durván minden nem oltakozó beleszól egy másik oltakozó életébe. Amúgy mennyi idő lenne elfogadható egy nem oltakozónak, hogy nem esznek mellékhatásai? 5 év 10 vagy 20? A trombózisba pechesek belehalnak egy két héten belül. Ennyi kockázat még abban is van hogy valaki mogyoró allergiában anofilexiás sokkban meghal. Amúgy tényleg hagyjuk.

white999 2021.11.04. 20:23:39

@Ménár Atya: Az élet nagy mókamester. Tegnap egy olyan partneremmel találkoztam akinek az embere meghalt ő pedig félig már túloldalt volt. Az egyik megrendelőjük türelmetlen volt tavasszal, hogy ilyen banális nem létező felfújt dolog ami marhaság nem időben kapta meg tavasszal megrendelt dolgait. Most éppen gépen van az intenzíven. Ha lejön róla akkor majd talán mesél, hogy létezik e dolog és/vagy érdemes lett volna-e oltakozni előtte inkább.

alöksz róz 2021.11.04. 21:41:33

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Mert ha beszorzod a beoltott emberek számával" - :D :D
ez mekkora faszság megint

alöksz róz 2021.11.04. 21:44:27

@Androsz: "Mi a tökömet akar az ilyen az egyetemen tanulni, ha az egyik legalapvetőbb orvosi tudást semmibe veszi" - lehet úgy látják, hogy a legalapvetőbb orvosi tudással ellentétes, amit sulykolnak nekik :-)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.11.04. 22:36:53

@alöksz róz: Te is laposföld-hívő lettél? Az orvostudomány nem alternatív elméletek közötti szabad választgatás, hanem tudomány, amit az állam első számú tudományként ismertet el. Ha neked csak az állammal van bajod, akkor menj valahová sírni egy kicsit, az ostobákat pedig hagyd élni.

gtri 2021.11.05. 00:55:18

ROTFL Manó említette,ROTFL Manó említette, hogy a gyártók semmilyen felelősséget nem vállalnak a vakcinájukért.
Nos, az illetőnek igaza van.

Két keresőkifejezést kell használni
lawsuit covid vaccine usa
illetve
prep act covid vaccine usa

Mivel ez az oldal ilyen üzenetekkel bombáz:
"Üzenetedben olyan kifejezést vagy linket használtál, ami tiltott. Fogalmazd át és küldd el újra! "
ezért csak a keresőkifejezéseket írtam be. Mindenki olvassa el a hivatalos USA kormányzati szerv oldalán, hogy kik is kapnak felmentést a felelősség alól.

Összefoglalva: A gyártók valóban semmiféle felelősséget nem vállalnak a vakcinájukért.

gtri 2021.11.05. 00:57:32

Még egy dolog:
Ha valaki megnézi az európai gyógyszerügynökség honlapját a pfizer-biontech hatóanyagára (hivatalos név: comirnaty) keresve ezt találja:
www.ema.europa.eu/en/medicines/human/EPAR/comirnaty

"This medicine received a conditional marketing authorisation. This was granted in the interest of public health because the medicine addresses an unmet medical need and the benefit of immediate availability outweighs the risk from less comprehensive data than normally required."

Vagyis nem áll rendelkezésre olyan mennyiségű adat mint amennyit a "normális" jóváhagyás során megkövetelnének. Ezért folyamatosan monitorozzák a szer hatását/mellékhatását, mert nem ment végbe előzetesen a tesztelés valamennyi fázisa.

Összefoglalva: Bizony valamennyien tesztalanyok vagyunk most. Akár oltat valaki akár nem, annak ezzel tisztában kell lennie.

Véleményem szerint tehát nem kárhoztatható valaki azért mert nem oltatja be magát. Ha betartja az egyéb elővigyázatossági szabályokat (maszk, távolságtartás, higiénia) akkor a tőle elvárható dolgokat megtette.
A vakcinákért a gyártók nem viselnek jogi felelősséget. Ez tény.

gtri 2021.11.05. 01:05:33

De van nekünk egy Karikó Katalinunk. Egy újságíró esetleg feltenné neki a kérdést, hogy a cége vállal-e jogi felelősséget a vakcinájáért?
Úgy tudom ezt a kérdést a járvány másfél éve alatt még nem sikerült neki feltenni.

gtri 2021.11.05. 01:06:30

Érvként még elhangzik, hogy hogyan merik a szakemberek véleményét megkérdőjelezni a laikusok.
Nos számtalanszor tévedtek már szakemberek. Emlékszik még valaki a paksi üzemzavarra amikor elforrt a víz egy pihentetőtartályban és szétestek benne a túlhevült üzemanyagrudak? Vagy másfél-két évig tartott mire hozzá mertek nyúlni a tartályhoz, annyira be voltak ijedve, hogy ha mozgatják akkor megnövekszik a sugárzás.
Nos ott a tartályt telepítő francia cég szakemberei megtervezték a dolgot. Benyújtották jóváhagyásra a terveket az Országos Atomenergia Hivatalnak, amelynek a szakemberei jóváhagyták a terveket. Ráütötték a pecsétet és elindulhatott a telepítés.
Minden rendben volt papíron. Csak a fizika nem tudott arról, hogy hát itt minden jól kell működjön a szakemberek szerint és a valóság cseszett illedelmesen viselkedni.
Ez csak egy eset amikor a szakemberek durván tévedtek.

gtri 2021.11.05. 01:17:39

De hallott valaki a spontán kigyulladó BMW kocsikról? Az a német cég 98 éve alakult, azóta gyárt motorokat! Hát lehetetlen, hogy ilyen tapasztalt cég olyan kocsit dobjon piacra ami spontán kigyullad!
Nos, nagyon is lehetséges.
Erre nem linkelek be oldalt. Mindenkire rábízom, hogy megkeresse a releváns cikkeket

Ménár Atya 2021.11.05. 06:16:09

@gtri:
"Érvként még elhangzik, hogy hogyan merik a szakemberek véleményét megkérdőjelezni a laikusok."
Nem akarlak nagyon megzavarni ebben a gondolatmenetben, de azért alapvetően nagyon ritka az,amikor a takarítónőt kérdezi meg az ember az agysebészetről, és a már agydaganatod van, akkor is igen ritka, hogy az önkéntes villanyszerelők agysebész tagozatához fordulsz információért.
De villanyszerelési ügyben sem az agysebész professzorokat kérdezed valószínűleg :)
Ha már téved valaki, akkor olyan tévedjen,aki nem csont hülye a témához.

Ménár Atya 2021.11.05. 06:31:29

@gtri:
Ez egy butaság, senki nem állította, hogy felelősséget vállal egy vészhelyzeti alkalmazás során történt használat miatt bekövetkezett betegségért, halálért.
A mostani hiszti ami mára annyiban maradt, hogy de mi lesz a hosszútávú következményekkel", az bizony a kockázat része.
Vagy vállalod, vagy meghalsz, leegyszerűsítve.
El kell gondolkodni, kinek mi éri meg, a vicc amikor a behülyített nyugger azon gondolkodik, hogy mi lesz a hosszútávú hatása.
Hát lehet hogy majd 70-80 évesen nem fog ezért szülni, vagy nem áll fel a répa, esetleg daganatos betegsége lesz, mert amúgy ezek lehetősége szinte kizárt.
A keleti vakcina meg nem jó, és nem oltatok háromszor vele, mert a nyugatival csak kétszer kell.....és ehhez hasonló hülye érvelések miatt inkább gyorsvonattal megy Szent Péter elé........
Csakhogy közben az amerikaiak engedélyezték a Pfizert, innentől lehet kötelezővé tenni.
A mostani adatok szerint azért látszik, hogy azokat sújtja komolyan akik nem kaptak oltást.
Az oltásokról gyógyszerekről meg annyit, hogy nagyon sokat véletlenül fedeztek fel, és hirtelen alkalmazták , van ami működött, volt ami nem.
Viszont itt már beadtak hétmilliárd adagot, azért ez elég nagy szám ahhoz, hogy lehessen kalkulálni vele.

Ménár Atya 2021.11.05. 06:33:01

@alöksz róz:
Tehát a képzetlen "buta" hallgató az okos.
Nem érzed, hogy a farok csóválja a kutyát? :)

Ménár Atya 2021.11.05. 06:37:34

@white999:
Igen, hasonlóak a tapasztalataim nekem is.
Nem tudom mi kell még, hogy felfogják a kisebb kockázat jelenleg az oltás.
Az a legszebb amikor politikai okokból nem oltatnak.........
Hát nekem nem fog hiányozni egyik sem .
Amúgy a méhnyak rákos oltásban is igazad van, én is beoltattam a lányom, igaz még pnt fizetős volt talán valami 40000 ft, és még mindig él :)

alöksz róz 2021.11.05. 11:29:34

@Androsz: dehogy lettem. te vagy agymosott.
tájékozatlan is vagy, egész sok alternatív elmélet van jelenleg is az orvostudományban.
a koronavírusjárvány megoldásával kapcsolatban is vannak eltérő vélemények, pl frissiben itt van rusvai v boldogkői.

ha azt látja valaki, hogy az orvosi tankönyvből megtanultaknak ellentmondó állítások keringenek a koronavírus kapcsán mintha az kivétel lenne minden szabály alól, vagy ha egymásnak is ellentmondó állítások keringenek róla, ha a korábbi állításokról kiderül hogy nem igazak, akkor joggal ébrednek kétségei.

és akkor is joggal ébrednek kétségei, ha olyan oltás gyógyszer akármi kötelező bevezetését rendelik el, ami nem ment végig a kötelező szigorú protokollon (vajon miért vezették be ezeket, tudod?), ill a gyártók a szerződésekben kikötötték, hogy nem vállalnak érte felelősséget.

alöksz róz 2021.11.05. 11:33:30

a lényeg: nehogy már kötelezővé lehessen tenni bármit, ami nem felel meg a biztonsági okokból hozott előírásoknak

gtri 2021.11.07. 00:43:33

@Ménár Atya:
Tehát említettem két konkrét példát amikor oltári nagyot tévedtek a szakemberek, erre az a válasz, hogy a "alapvetően nagyon ritka az,amikor a takarítónőt kérdezi meg az ember az agysebészetről".
Felvilágosíthatlak arról, hogy minden műtét előtt a betegnek alá kell írnia egy nyilatkozatot, hogy beleegyezik a műtétbe?
Nincs olyan, hogy az agysebész "kényszerműt" valakit, mert ő úgy tarja jónak és szakszerűnek.
Pedig általában a betegek laikusok, mégis ők mondják ki a végső szót.
Vagy ezt a gyakorlatot is meg kellene szüntetni?
A takarítónők szava legyen semmis mindenféle orvosi gyógykezelés esetén, ők ne legyenek illetékesek a saját testük felett, arról döntsenek a szakemberek.

gtri 2021.11.07. 00:53:54

@Ménár Atya:
Nos, ha senki sem vállal felelősséget, akkor joggal lehetnek bizalmatlanok az emberek.
De nyugodtan adja mondjuk olyan nyári táborba a gyermekét valaki, amely törvényi mentességet kap a táborban bekövetkező esetleges balesetek felelőssége alól.

A kettős beszéd nem bizalomkeltő.
A tv-ben "az oltás biztonságos" szöveget ismételgetik, ugyanakkor a gyártók nem vállalják a felelősségét a saját vakcinájukért.
Kötelezni akarnak oltásra embereket miközben "önként kell jelentkezni az oltásra". Piszok nagy a disszonancia a propaganda és a valóság között.
----
"A mostani hiszti ami mára annyiban maradt, hogy de mi lesz a hosszútávú következményekkel", az bizony a kockázat része."

Nos, ha van kockázat, akkor az emberek dönthessenek, hogy vállalják a kockázatot vagy sem. Azt mondani, hogy van kockázat, de azt kötelező vállalni...nos, akkor felelősséget is viselni kell. Ez azonban elmarad. Ha annyira jó a vakcina és biztonságos, akkor miért nem akaródzik viselni a felelősséget?
süti beállítások módosítása