Roubaix

Roubaix

Az ellenzéknek a kétharmados vereség sem elég?

2022. április 07. - Sr2021

Bosszús vagyok a választási eredmények egyes kommentárjai miatt, elsősorban ellenzéki vélemények kapcsán. Először is az ellenpont, Mérő László: részletesen és nagyon önkritikusan leírja, hogy miként látja (másképp) az eredményt, mint ahogy látta/várta azelőtt, hogy szavazatszámlálóként részt vett volna benne. Köszönöm, hogy ott volt, és hogy utána írt/beszélt róla.

Voltak persze más szavazatszámlálók is, sőt, gyűjtés is van a benyomásaikról, értékelésükről. Tanulságos, és a tanulság elég egybehangzó: kb. húszezer önkéntes ellenzéki most szembesült talán életében először azzal, hogy mi újság a vidéki Magyarországon. És zsigeri módon tört fel néhányukból, hogy nem is nagy barátai a demokrácia alapelveinek: amikor felháborodva azt írja egyikük (talán másikuk és harmadikuk is, tényleg mindegy), hogy ezek (mármint e lepukkant vidéki falucska funkcionális analfabéta, idős, talán alkoholfüggő lakói) döntenek az ő életéről, akkor bizony az általános választójogot szeretné öntudatlanul is valamiféle műveltségi (és talán másféle) cenzushoz kötni.

Ha van valaki elitista, az én vagyok, legalább huszonöt éve mondom itt-ott, hogy a feltételek nélküli választójog a modern demokrácia önbecsapása. De mindig megkaptam, és nem számítok másra mostantól sem, hogy ez mennyire és miért nem elfogadható felvetés. Általában olyanfélék érveltek ellenem (mármint felfogás alapján olyanfélék), akik most felháborodtak, amikor ez az önbecsapás szembejött a szerintük egyirányú utca rossz vége felől, és nem csupán leszorította őket az árokba, de még a visszapillantót is leverte. Íme hát. Nem hibáztatom őket, csak azért, amiről tehetnek: a tudás bárhol kezdődhet, de nem végződik sehol, többet tudni sosem hátrány, és ők bizony semmit nem tudtak arról, amivel most végre találkoztak. De megmondom, erről sok politikus sem tud vagy akar tudni.

Egy szót az agymosásról, Mérő László fent linkelt véleménye alapján: ha igaz az, hogy az ő "pesti agya" van átmosva azzal, hogy "vidéken sötétség, tudatlanság, agymosás és csalás honol", akkor súlyosbítanám: ha egy nyilvánvalóan aluliskolázott, igen rossz körülmények között élő vidéki a Fidesz "agymosásának" áldozata lesz, azt nevezhetjük körülménynek: bárki képes lehet átmosni az agyát, ha megtalálja hozzá az utat. Ezzel szemben a "pesti agy" arra is büszke, hogy ő aztán nem agymosott. És ez nem körülmény, ez aktív tevékenység eredménye: döntéseké, vélemények elmondásáé és meghallgatásáé, pártválasztásé stb. Egy Mérő Lászlóhoz hasonlóan művelt és tájékozott ember aligha védekezhet a "falábára" mutogatva (miszerint "mit lehet elvárni attól, akinek falába van?"). Ezt a "pesti agyak" önmaguknak hozták össze, nem "beleestek", nem "megtörtént velük", ez az "öncsonkítás" az ő felelősségük, nem másé.

Visszatérve: és vannak azok, akik nem mentek le a végekre, sőt, nem is érdekli őket, tíz éve nem hagyták el a biztonságot jelentő belvárost, de azért van véleményük. Szerencsére vannak, akik helyettem is válaszolnak nekik.

És van még Márki-Zay Péter, aki elérte, hogy vele kapcsolatban lassan már a "legalább rendes ember" se jusson eszembe.

nekem most Vásárhelyen kell megvédenem a vásárhelyi gyerekeket attól, hogy a Fidesz elvigye őket golyófogónak Ukrajnába

Hogy mi van? Az jön a csövön, hogy még fegyvert se, de katonákat majd igen? NATO-tagként? Komolyan? Ki vette el a gyógyszerét, és ha elfogyott, miért nem kap végre erősebbet? Döbbenet, komolyan, nem jutok igazán szóhoz. És mellesleg, milyen módon védené meg? Egyharmaddal az Alaptörvénybe íratná Fleck Zoltánnal, hogy vásárhelyi gyerekek nem lehetnek katonák? (Legalább egyéniben nyert volna a nyomorult, de így még én érzem magam hullagyalázónak, hogy leírom, milyen negatív a kép, ami egyre csak erősödik vele kapcsolatban.)

Hogyan tovább?

Naiv vagyok, hogy a következőket komolyan gondolom, de akkor is. A Fidesztől azt várom, hogy megnyíljon az ellenzéki vélemények és esetleges megoldások felé, vagyis ahogy az erősekhez illik, komolyabban kezdi venni a másik oldal szakértői véleményeit. Legalább a látszat szintjén, ha a konkrét döntésekben nem is. A politikai véleményekkel kapcsolatban nincsenek illúzióim, és az ellenzék (pl. fentebb idézett) megszólalásai nyomán úgy hiszem, semmi méltányosság nem jár nekik a gumiszobába zárt ápoltakén túl. Jakab Péter mostantól abszolút büntetlenül hordhatja majd be a krumpliját, még főzhet is belőle, ha akar, megvárják, megkérdezik, sót kér-e még hozzá, és a kis intermezzo után folytatódik a plenáris ülés. A kevésbé együttérzők addig a büfében várakoznak, Kövér László pedig semmilyen büntetést nem szab ki, csak megértően mosolyog. Ellenzék, gondolja...

Mit tegyen az ellenzék? Tegye a kis kezét Magyarország egész területe, minden kicsi falu, önkormányzat, közösség ütőerére, és figyeljen, tanuljon. És ha nincs ennyi ideje, akkor segítek is: a Maslow-féle szükségletpiramis alján kezdje a gondolkodást, ne a tetején. Akinek fűtése sincs, az nem az önmegvalósítás újabb és újabb módjain gondolkodik, ilyen triviális, mi több, a szabadság számára még absztrakcióként sem létezik. Sőt, még az sem érdekli, hogy mi lesz az EU-s pénzekkel, nem tudja, mi az a jogállamiság és mi az az eljárás, ami lassan megindul Magyarország ellen. Igen, tudom, hogy kellene, hogy tudja és érdekelje, mert talán neki is jobb lehetne, ha jobban költenénk el, ha EU-konformabb lenne a berendezkedésünk stb., de funkcionális analfabétáktól nem várható, hogy ilyen messzire nézzenek. Sokszor a kevésbé funkcionálisaktól sem.

Ami pedig a pártokat illeti, már többen leírták, én is: nem csupán leszerepeltek az újabb vereséggel, de erkölcsileg is semmivé váltak, amikor a vereséget egyetlen emberre hárították, mi több, az eredményvárón már ki sem álltak, ott sem voltak (a két kivételtől eltekintve). Azt hiszem, erkölcsi alapot találni ahhoz, hogy ezek után bármi relevánsat is mondjanak, a Föld izzó magjáig kell leásni, de ez sem garancia arra, hogy meg is találják. Szégyenletes, sajnálatos, és bevallom, örülök, hogy 2010 után újra a Fideszre szavaztam végül. Nehezen tudnék most érvelni amellett, hogy "de legalább emelt fővel veszítettek". Új ellenzék kell, most ez is végső bizonyítást nyert.

Külföldre menni?

Végül a csalódott szavazókról pár szót. Először is, együttérzek velük, és ha el akarják képzelni, mi erre az okom, akkor gondoljanak 2006 őszére, az október 23-a utáni cinikus és hazug, a rendőri erőszakot letagadó, eközben pedig gazdasági oldalról sem tündöklő időszakra (és akkor hol volt még a 2008-as válság!). Joggal reménykedhettem, hogy ekkora disznóság, mint az őszödi beszéd (nyilvánosságra kerülése) előrehozott választásokat eredményez, de nem: amíg az utolsó gemkapcsot is el nem vitték, addig maradt az MSZP-SZDSZ-kormány.

Javaslom még, hogy legyenek túl a dolgon, ahogy azt már mások is megírták. És ha semmi nem használ, akkor menjenek külföldre nyugodtan. Nem úgy mondom ezt, cinikus bántással, mint egykor Gyurcsány, hogy el lehet menni, hanem őszinte jószándékkal: azok, akik eddig még egy kis magyar falu valóságát sem ismerték, mert ha mentek is vidékre, akkor is csak a fancy kis éttermek, borok, effélék miatt tették, legalább megismernek valamit a világból, habár az talán jobban fog hasonlítani a jelenlegi helyzetükhöz, és nem sok újat fog jelenteni. Itt jegyzem meg, hogy akit a saját jólétén kívül nem érdekel más, még annak a közösségnek a sorsa sem, amelyből származik, az nálam nehezen kaparja össze az erkölcsi alapra valót ahhoz, hogy lenézhessen bárkit is. De ahhoz biztosan, hogy ezek után még "politikailag" legyen felháborodva a vidéki választókon. Tessék maradni, és "újramosni" az agyukat a saját üzenetével. Szóval, komolyan, ha nem látnak más lehetőséget, vágjanak bele. Ahogy nálam tapasztaltabb kivándorlók mondják, egy váltás ország elég egy életre.

A bejegyzés trackback címe:

https://roubaix.blog.hu/api/trackback/id/tr1217799499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cavalry 2022.04.08. 01:27:29

Ez a szöveg zagyvaság. A Fidesz lehetőségei és taktikái ismertek, mindenki látja mi történt. Az ellenzék lehetőségei is ismertek. Véletlenül ismerem a Bp II.ker dolgait mert van ott házam és laktam sok sok évig az I.ker ben is. Ismerek most egy falut 10 éve. A falu megközelítése a fő útról 3 Fidesz óriás plakáttal van ellátva (totális hülyeségekkel ) és a falun belül is egy csomó kis plakát volt kint. Szórólapot egyet dobott be az ellenzék és egy csomót a Fidesz. Érdekes módon gyűlés nem volt, a képvislő jelöltek nem beszéltek. Na most a lakosság politikai tájékozottsága a nullával egyenlő a kocsmai beszélgetések alapján. Talán ez a háborúba sodródással fenyegető Fidesz propaganda volt a sikeres húzás, kapcsolva a gáz elérhetőségével. Az már fel sem tünt az embereknek hogy a NATO nem lépi át az Ukrán határt, és ha mégis akkor már kitört a III. VH, és tök mindegy nekünk, hadszintérré vált az ország, lehet kúszni a temető felé hoghy elkerüljük a tolongást. Más eset nincs, nem küldhetünk katonát, fegyvert meg küldenek eleget sok közünk nincs hozzá, szóval a riogatás egy marhaság. A gáz detto, nem rajtunk múlik, hanem az EU dönt, vagy nem dönt. Hasonló mese mint az hogy nem lehetnek nálunk NATO csapatok de azért két nap múlva lettek, de ezt már ne hallja meg Mariska néni. A hülyítési verseny szuper volt, a szavazat megvolt. Az ellenzék meg köszöni szépen örült hoyg nem kellett nyernie, ezt a romhalmazt takarítsa el akinek van kedve. Igen, akinek van bátorsága az elmegy és köszöni jól van, de ott sincs minden kolbászból, nem csak a kerítés hanem semmi. Aki marad az meg felkészül. A Titanic már lékett kapott, nem érdemes a holnapi menün vitakozni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.08. 05:56:21

Orbán már lengeti be a megszorításokat. Amilyen baj van, már lassan kezdek örülni hogy nem nyert az ellenzék. A "király" rövidesen meztelen lesz. Ja,nem. Ez a sok hülye örömében akkor is leszopja Orbánt ha a száraz kenyeret is már hatósági árassá teszi.

nyelv-ész 2022.04.08. 06:44:21

@cavalry: Nem a cikk zagyvaság, hanem a kommented. 10 éve falun élsz? Na és? Hallod, mi megy a kocsmában? Na és? Ebből ítéled meg az ott élőket? Ajjaj...

Képzeld, az óriásplakát és a szórólap ellenére az emberek jelentős része látja, mi folyik itt. Sokan nem azért szavaztak a Fideszre, mert a hangok, és az óriásplakátok ezt sugallták - hanem mert amit az ellenzék előadott, az minden volt, csak nem egy meggyőző jövőkép. Ja és ebben még nincs benne az "agymosás", meg a kormányzati propaganda. Ez még csak az a nettó fasság, amit MZP meg Jakab Péter előadott. Ezek akkor is garantálták volna a bukást, ha nincs mellé kommunikációs ellenszél.

Amit pedig a választás óta művel az ellenzék, az már bicskanyitogató. Az egy dolog, hogy MZP-re mutogatnak, miszerint ő baszta el. Ami felháborító, hogy elkezdték a választópolgárokat is ekézni, hogy mennyi sok hülye van, aki nem fogja fel, hogy hogyan kellett volna helyesen szavazni. Lehet, hogyne lehetne. Nekik már úgyis mindegy, enélkül is kiírták magukat a jelenkori történelemből.

nyelv-ész 2022.04.08. 06:45:48

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Igazad van, mindenki hülye, csak te vagy helikopter.

DFK 2022.04.08. 07:12:13

A balipsik szomorúak. Jó ezt látni.

Ehetetlen Odó 2022.04.08. 07:31:39

@cavalry: Haha, méghogy zagyvaság...
Persze annak az lehet, akinek fel sem tűnik, hogy a cikk épp róla szól.

ursus artos 2022.04.08. 08:10:33

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Orbán már lengeti be a megszorításokat. " Hol? Mikor?
A vesztett választások után menetrendszerint jöttök a megszorítások, államcsőd, az EU kitesz minket a NATO lerohan témákkal.

Nancsibacsi 2022.04.08. 08:27:18

1. A szavazati jog cenzushoz kötésének ötlete miatt kellett anno Szókratész bácsinak kiinnia a méregpoharat. Erről beszélni sem szabad, mert ez az alkotmányos rend támadása, vagyis bűncselekmény. Gyorsan verje ki mindenki a fejéből.
2. Lehet hogy vannak buta tök megvásárolható vidéki szavazók, de mindenkinek ugyanúgy van megtiltva az ő megvásárlásuk. Értsd: ha meg akarod őket nyerni, akkor hass te rájuk - vedd meg őket te. Költözzön le a pesti intellektuel, és segítse elő a boldogulásukat TÖBBEL MINT ORBÁN - aztán a következő szavazáson meglátjuk.
3. Magyarországon neoliberális politikára NINCS IGÉNY. Az ellenzék elsősorban ellenezni tud, ezzel megszólít valamennyi Orbán-fóbiást - ez a szavazó bázisuk. A politikai üzenetüket ezen túl titkolják, mert azzal csak veszítenének szavazókat ha kiderül hogy számukra fontos hogy minden óvodában LMBTQ könyvek is elérhetőek legyenek, fontos nekik hogy 15 milliós elektromos járműveken kívül minden mást betiltsanak, és nem fontos nekik hogy ebben áram is legyen, mert a jelenlegi atomerőművet is bezárnák, nemhogy újat építenénnek. Plusz az orosz gáz/olaj helyett drágábbat szeretnének venni, a rohadt drágán megvásárolt haditechnikánkat odaadjuk egy olyan "baráti" országnak - lehetőleg kezelő személyzettel együtt -, amely tábornoka januárban még arról beszélt, hogy a katonáik 3 nap alatt a Balatonban moshatnák le a vért a csizmájjukról, ha akarnák.
Egyszerűen ez NEM KELL. Ami kell az nemzeti oldal - ez nem feltétlenül a FIDESZ, mert az Orbánfóibiások megerősíthetik a Mi hazánkat is, mint anno a Jobbikat -, neoliberális moslékra NINCS IGÉNY.

savanyú a narancs ( Villanyfényes) 2022.04.08. 08:38:47

szóval seggszoptál valamit és erre büszke vagy, gyorsan elfedni a prosztó tömeget, az egyre butuló bugrisokat, nehogy kiderüljön, hogy a király nemhogy meztelen, de évek óta még szándékosan dörgölőzik is.

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 08:41:08

@body_andras: hahaha, az SZDSZ-es csóka egyetlen igaz mondasa volt, ráadásul élő adasban!!!!! Vitt mindent

savanyú a narancs ( Villanyfényes) 2022.04.08. 08:42:13

@nyelv-ész:
pedig rajtatatok, fizetett elmebetegeken kívül rengeteg prosztó van, amit ti cap hulladékok is tapasztaltok nap, mint nap, de ezt beismerni nem lehet, mert első a puffadék bűzének nyelése :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.04.08. 08:45:20

@nyelv-ész:

"Amit pedig a választás óta művel az ellenzék, az már bicskanyitogató. [...] Az egy dolog, hogy MZP-re mutogatnak, miszerint ő baszta el. Ami felháborító, hogy elkezdték a választópolgárokat is ekézni, hogy mennyi sok hülye van..."

Mi ebben az újdonság? Eddig is az volt, hogy aki nem rájuk szavaz, az hülye.

legyetek 2022.04.08. 08:57:30

@cavalry: Maga itt most beszámolt arról, hogy megpróbálta a budapesti elitnegyedekben megszerzett szocializációját vidékre exportálni, de nem sikerült és ez némi kognitív disszonanciát okoz. Nincs ezzel gond, ez is egy szavazat a választásokon. Kérném szem előtt tartani, hogy a demokrácia nemcsak az egyenlő szavazati jogból áll, hanem hangsúlyos eleme a többségi akarattal való együttműködés. Ez kb. azt jelenti, hogy jogkövető magatartást tanúsítunk minden körülmények között.

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 09:12:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: örüljünk inkább hogy valaki már észrevette. Nem baj ha csak most, de legalább megtortent. Ez az út hogy eljussunk egy jobb ellenzékhez, mert akkor a Fidesznek is jobbnak kell lennie

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 09:16:30

Azt azért megkerdeznem nem a posztertol hanem a radikális balliberális szavazoktol hogy vajon mivel moshatta át o1g a Schiffer agyát hogy az ellenzéki pártokra moslek szót használt!!!! És ugye megint az intelligencia, hogy nem az ellenzéki szavazoknak szólt hanem a pártoknak!!!!!

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 09:22:14

A poszternek gratulálok, csak azt remélem hogy ez nem egy troll poszt, és a poszter remélem a poszter hatással lehet egy modern demokratikus ( ahogy korábban is irta valaki a demokrácia a többség akaratának elismerése elsősorban) ellenzék kialakulásahoz...

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 09:33:24

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: látom a kérdést már fel tudtad tenni... vajon miért szavaztak többen nem arra amire te. Ez egy jó dolog. A kérdésre a választ viszont nagyon nem találod. Tudod ez az egyetlen baj a legtobb programozokkal, programozni tudsz az biztos, de amiről a program szól ahhoz legtobb esetben lovesed sincs ... pedig értelmes vagy, tudom én nagyon jól. De ha egy program folyamatosan hibára fut ott a programmal is baj van nem csak a felhasználóval..

cavalry 2022.04.08. 10:15:32

@legyetek: Nem akartam exportálni semmit, nem vagyok hittérítő sem. A helyi közfelfogás megváltoztatása sem célom. Különösebb gondom nincs a beilleszkedéssel sem, mivel hol itt vagyok hol Budán, nem okoz nekem problémát a két terület közötti különbség. Egyébként a vidéki hely sem az őserdő hanem a négyzetméterárak szempontjából megközelíti a Budait :) találd ki hol van, sok variáció nincs. Csak itt hússzor akkora a területem mint Budán. Sok emberrel jó a kapcsolatom. Amire céloztam az nem más mint a képzettség, műveltség, a helyi iskolák által bemutatott ismeretek szintje a felnőtteknél tapasztalhatóan. Na ez a különbség már olyan hogy a budai gimnázium és az itteniek közötti különbség olyan mintha Kenyában lennék most - de nagyon kevés a helyi gyerekek közül aki gimnáziumot végez, inkább szakiskolákba járnak. Van helyi kollégiumban nevelőtanár ismerősöm akivel hetente szaunázunk, meséli ő is hogy milyen a színvonal. Tragikus hidd el. Mégis az a helyzet hogy akinek van egy kis bátorsága az elmegy Ausztriába segédmunkára, általában üdülőhelyeken dolgoznak, mosogató, szobalány, pincér, szakács, karbantartó, stb. munkakörökben a többség, és a szakmunkások persze a saját szakmájuk szerint villanyszerelő stb. A kiáramlás mennyisége döbbenetes. A szocializációjuk szerint viselkednek az elért jövedelemmel kapcsolatban, vesznek nagy használt autókat, jellemzően Mercedes, Audi, sportkocsik stb. utána itthon javíttatják mert olcsóbb, de jelentős pénzt költenek arra hogy villoghassanak a környezetük előtt. Magyarul elcseszik a pénzt ők is marhaságokra, olyat még nem láttam hogy kisautóval jönne valaki haza. Sokan kint nősülnek és nem jönnek haza. A nyugdíjasok akik hazajönnek már célszerűen viselkednek élnek a magas nyugdíjból. Ami a lényeg volt csak nem jött át, az az hogy a világgal kapcsolatban a nézeteik katasztrofális szinten vannak. Ha mezőgazdasággal is foglalkoznak a szakmai ismereteik is harmat gyengék, az öntözésről, komposztálásról ha beszélsz nekik azt hiszik hülyeségeket beszélsz, mert ők jobban tudják természetesen. Nagyjából szájhagyomány útján terjedő ismeretek alapján termelnek, persze veszteségekkel, azt sem tudják mikor kellene aratni pld a zabot, kihullik a szem, mert elkésnek vele. A szőlők is kiszáradnak, öntözés semmi sincs. Ha nem történik valami akkor ki fog pusztulni a környék összes szőlője, egyenlőre csak kivágják ami elszárad. A barackosok folyamatosan pusztulnak, az erdők szintén de azzal nem tudnak kezdeni semmit. terjednek az intenzív fajok, aranyvessző stb. Az ellenzéki és a Fideszes képviselővel is jó a kapcsolatom, nem politikai a gond, hanem a képzettséggel van hátrányos helyzet. Aki itt maradt az olyan szinten elzárkózik bármilyen új ismerettől hogy felesleges neki segíteni, nem vesz fel új információkat. Az hogy hová szavazott nagyjából tudom mert elmondják, érdekes módon passzol a képzettségükhöz. Majd kitalálod hová. .). Sokan kamionoznak életük végéig és az autópályákon éltek eddig, többet láttak de keveset értettek belőle. Lehet örülni hogy a "libsik" vesztettek, de tök mindegy , az igaz hogy az ellenzék is hülyeségeket beszélt, de ez nem mentség arra ha a Titanic elmerül a jeges vízben :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2022.04.08. 10:17:13

Csak annyi megjegyzés, hogy Gyurcsány anno nem az egyes embereknek/emberekre mondta, hogy ha nem tetszik, el lehet menni, hanem egy háromoldalú (kormány-munkaadók-munkavállalók) tanácskozáson, amikor a cégek panaszkodtak a magas adókra, akkor nekik üzente, hogy Szlovákiában más az adórendszer, úgyhogy el lehet vinni oda a cégeiket.
Az írás lényegén ez nem változtat, csak már úgy beégett ez a hamis dolog a közbeszédbe, hogy gondoltam, megemlítem. Ez kicsit olyan, mint az egyik leggyakrabban használt állítólagos Jézus idézet, a "Ha megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel!", amit Ő soha sem mondott.
Hiába, vannak ilyen téveszmék... ;-)

goom 2022.04.08. 10:21:53

(...) "akit a saját jólétén kívül nem érdekel más, még annak a közösségnek a sorsa sem, amelyből származik, az nálam nehezen kaparja össze az erkölcsi alapra valót ahhoz, hogy lenézhessen bárkit is."
Ezt a mondatot elteszem, annyira tetszik.

Látom, az ellenzéki komment továbbra is tolja a vidéki vonalat, a már megszokott stílusban. Tegye, Vidéki vagyok, és fáj, de tegye. Megalapozzátok az "odafent" hasonlóan nyilatkozó budapesti politikusaitokkal együtt a 2026-os 4/5-öt. Nem csak én látom így...
Amíg "le" mentek vidékre (még a Kékestetőre is!), addig semmi nem fog változni. Amíg a "vidék" sok-sok ellenzékinek a Mariska néni és a kocsma, addig semmi nem fog változni. Amíg nem veszitek észre, hogy tíz- és százezres városok is vannak itt, és hogy a legkisebb falvakban is de, ott van a kultúra és művészet, sőt: sokszor olyan közösségi élet, amiről a fővárosban álmodni se mertek... addig jönnek az újabb és újabb kétharmadok.
A kis, 290 fős eldugott szülőfalumban évtizedek óta ott van minden kommunális szolgáltatás. Nem sorolom fel: mind. Ugyanaz a Google barátod nyílik, ugyanazt a fészbúkot és Netflix-et nézik, mint a lerobbant függőfolyosós pesti bérházakban. Szándékosan nem Nagykörutat írtam, mert - bár gyakran azzal azonosítják - Budapest sem egyenlő azzal (csak pár százaléka). A főváros legnagyobb része büdös, koszos és nemtörődöm. Nézz egyszer körül!
Óriásplakát, meg megjelenés? Na ne vicceljünk már! Az én városomban minden busz oldalán kizárólag az ellenzéki jelölt hirdetése szerepelt, a plakátok kb. 60-40%-ban neki álltak, a baloldali városvezetés teljesen nyíltan támogatta mindenhol, az önkormányzati(nak csúfolt) lapban csak ő (3-4 helyen) hirdetett... Óriásplakátja kizárólag neki volt, a városban több helyen kb. öt méter magas plakát-szörnyetegek... A postaládámból kb. négyszer kellett kiüríteni a szórólapját..
Ja, és veszített.

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 10:22:35

@Frady Endre: ez így igaz ahogy írod, de az is igaz hogy olyat is mondott hogy ilyen boszmeseget még Európában nem csinált senki!!!! Takaritsatok már el azt a faszt!!!!!

gergerg 2022.04.08. 10:29:40

Nekem a cenzushoz kötött választójoggal (és az egész cikkel) az a problémám, hogy emberek feltételezik, hogy ők aztán tudják az igazságot. Miért is? Beismerted, hogy a legtöbb "értelmiséginek" (hogy én mennyire utálom ezt a szót) fogalma sincs róla, hogy emberek milyen nyomorban élnek, mik a napi szintű problémái. Erre tényleg az a megoldás, hogy az ő szavukat kivesszük a képletből? Meg mi alapján? Nekem mérnökdiplomám van, komplex gyártási folyamatokat tervezek/látok át, de a közgazdasági kérdésekben nem vagyok szakértő. Akkor én most szavazhatok vagy nem? Vagy mindenki szavazhat, aki tud írni/olvasni? Mennyire? Egy funkcionális analfabéta miért szavazhat, ha egy analfabéta nem?
A mostani rendszer persze rossz, de a "vegyünk ki társadalmi csoportokat a választók közül, mert nem egyezik velük a véleményem" még rosszabb. (És igazán irónikus, amikor ezt a "demokratikus ellenzék" szavazóitól hallom.)

cavalry 2022.04.08. 10:33:25

@nyelv-ész: Semmi közöm az ellenzékhez, nincs olyan párt amire - konkrétan egyetértve a programjával szavaznék, tényleg hülyeségeket beszéltek sokszor, különösen MZP nem képzett politikai kommunikációból, de ez legyen az ő gondjuk. Az is igaz hogy nem egy összefogott használható programjuk volt amit tudtak volna bárhogyan is eljuttatni a választókhoz. De azt lásd be hogy nincs is hozzá felületük és pénzük elég a kormány által is vastagon támogatott Fidesz-KDNP marketinggel szemben. Ez így nem működik. A fő gond az hogy aki képtelen felfogni mit mondanak neki annak tök mindegy milyen okosságot mondasz, hazugság versenynek van értelme de annak az a sajátossága hogy az ismétlések száma hatalmas legyen - ami drága.. Erre nem voltak képesek. Az észszerű logikus érvek befogadásához meg képzettség kell. Most a kérdés az hogy a győztesek :) mennyire fognak örülni a későbbi eredményeknek és továbbra is elfogadják e majd a magyarázatokat. Most nincs kire fogni a bajt, nincs elmúlt nyócév, majd lesz Kellemes Karácsonyi Ünnepeket. Az új hibás a háború, migránsok menekültek, Brüsszel, meg bántanak minket mert szuperek vagyunk és irigykednek. Csak ne menj be a boltba, mert már olyan tempóban megy a termékek felárazása hogy tényleg lehet csodálkozni. Majd megoldod :)

ulpius66 2022.04.08. 10:42:02

Nagy bajban most van az ellenzék!

TÉNYSZERŰEN, 2022 ÁPRILISBAN VAN A
- FIDESZNEK BŐ 3.000.000 SZAVAZÓJA, A MI HAZÁNK MOZGALOMMAL EGYÜTT KÖZEL 3,5 MILLIÓ
- AZ ÖSSZ-ELLENZÉKNEK VAN KB. 2 MILLIÓ SZAVAZÓJA

Ahhoz, hogy a következő választáson a ballibsi ellenzék nyerni tudjon, KELL 1 MILLIÓ ÚJ SZAVAZÓT SZEREZNIE!!!!!

Ezért írtam az elején, hogy nehéz helyzetben van a ballibsi ellenzék, MERT EZT AZ 1 MILLIÓ SZAVAZÓT MÁSHONNAN NEM TUDJA MEGSZEREZNI CSAK A FIDESZTŐL, ILLETVE A MI HAZÁNK MOZGALOMTÓL!!!!! Olyan, hogy semleges, meg ingadozó, meg ilyesmik, azt EL LEHET FELEJTENI, MERT MAGYARORSZÁGON A JÓNÉP 25-30%-A SOHASEM MEGY EL SZAVAZNI!
(és a jelenlegi szavazáson is 70%-os volt a részvétel....)

Adott tehát a feladat: 1 millió szavazót el kell "csábítani" a Fidesztől......MÁSKÉPP NEM FOG MENNI!

Na, a ballibsik egyből belevágtak ebbe a feladatba, annak is a közepébe!

ISMÉTELTEN TELI POFÁVAL SZIDJÁK AZ ORBÁNT, A FIDESZT, MINDENBE BELEKÖTNEK, FIKÁZNAK MINDENT, ITTEN MINDEN IS SZAR...... UGYANEZT CSINÁLJÁK A FIDESZ SZAVAZÓIVAL, TRÁGYÁVAL ETETETT VIDÉKI BUNKÓK, ALSÓBBRENDŰ ÁLLAMPOLGÁROK, AKIKTŐL MÉG A SZAVAZATI JOGOT IS EL KÉNE VENNI, STB, STB......

HÁT EZT OLVASVA, ÉN, MINT FIDESZES SZAVAZÓ, AZONNAL HAJÍTOK EL MINDENT, ÉS ROHANOK A BALLIBSIKRE SZAVAZNI, MERT AKKOR HALADÓ, ÉRTELMES, EUROPEER, (JELENTSEN EZ BÁRMIT IS...) STB, STB LESZEK.......

KEDVES BALLIBSI ELVTÁRSAK! SOK SIKERT A KÖVETKEZŐ VÁLASZTÁSOKRA!!!!!!
(persze az is lehet, hogy azért vagytok ekkora bunkók, mert tik a soha az életben nem akartok választásokat nyerni........)

Tapi2021 2022.04.08. 10:50:07

@cavalry: " Nagyjából szájhagyomány útján terjedő ismeretek alapján termelnek, persze veszteségekkel, azt sem tudják mikor kellene aratni pld a zabot, kihullik a szem, mert elkésnek vele. A szőlők is kiszáradnak, öntözés semmi sincs. Ha nem történik valami akkor ki fog pusztulni a környék összes szőlője, egyenlőre csak kivágják ami elszárad. A barackosok folyamatosan pusztulnak, az erdők szintén de azzal nem tudnak kezdeni semmit"

Tipikusan ez történik, amikor városiak költöznek vidékre és nem értenek semmihez!
Youtube-ról tanulják a metszést is.
A megszakítatlan paraszti vonalnak nem volt még ilyen gondja. De aztán jött a szocializmus, a TSZ-ek, az urbanizáció, a proletariátus... és a tudás elveszett.

cavalry 2022.04.08. 10:50:27

@gergerg: Nem érted ennek a választási rendszernek a lényegét. Az a fontos hogy a polgár azt gondolja hogy ő fontos és szavaz valamire és akkor szuper ha ő győz (ezért arra szavaz aki győzni fog, olyan ez mint a lottó). A diploma nem számít semmit. Te is tudod hogy a munkád közben milyen gondolkodási folyamatot viszel végig és remélem nyilvánvaló hogy a fodrász kislányt hiába bízod meg a helyettesítéseddel, nem lesz siker, te viszont nem tuti hogy jól kezelnéd a gazdasági válságot, ami nem baj, nem feladatod. Ez a fajta választási rendszer arra jó hogy egy gazdasági - politikai -társadalmi réteg legitimizálja a hatalmát és ezzel lefogja a társadalmi elégedetlenséget amennyire lehet, képes legyen ígérgetni mindenfélét hogy majd most jobb lesz 4 év alatt. Nem lesz sokkal jobb, de tök mindegy majd jön a másik oldal és ígér mást és akkor szuper lesz (ja nem). Ha kell akkor kicsit javítanak valamit látványosan amit azonnal megetetnek az inflációval és folyt köv. Néha előfordul pár fanatikus aki a népjólétet támogatja és addig marad amíg a tőkés réteg támogatja, ha nem akkor meg csinálnak belőle hőst. A választó csak addig érdekes amíg szavaz, ez remélem világos. Aki adni akar az valahonnan elveszi és a legjobb ötlet az amikor attól veszi el akinek adni fog. Szuper nem? Tehát nem a képzettség miatt kell szelektálni hanem olyat kell mondai amit megért a szavazó és azt hiszi az neki jó lesz. Ki gondolná azt a marhaságot hogy a választónak kell ténylegesen eldönteni mi lesz a jövőben, aki ezt hiszi az még igencsak el van tévedve :) A nagy szar akkor van, amikor a vezetők is azt hiszik hogy ők tudják igazán mit kellene csinálni hogy nem menjen neki a hajó a jéghegynek. Megint csak az a hülye aki azt gondolja hogy a hajó kapitánya MZP lenne/lett volna. Na ne.

ulpius66 2022.04.08. 10:50:41

Persze tényleg lehet, hogy a ballibsik nem is akarnak győzni, már komoly rutinjuk van a vereségben!

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 10:51:09

@cavalry: miért szerinted nincs hatása az árakra a háborúnak és a covidnak????????????? Nyugaton miért mennek fel az árak???? Orbán miatt?????
A gondolatod úgy lesz helyes hogy nézzük meg hogy ki jön ki jobban a buliból. De nem szubjektíven hanem objektiven!!!!!
Te is menj már el arra a szerencsétlen vidékre!!! És nézz körül.... ha nem lenne net a vidéken haza sem találna a legtöbb pesti, pedig ki van táblázva az út ( nem Orbán molinóval hanem utjelzo táblával!!!!!!!)

Tapi2021 2022.04.08. 10:56:34

@cavalry: " Erre nem voltak képesek. Az észszerű logikus érvek befogadásához meg képzettség kell. "

Igaz, de ilyen érvek az ellenzéktől nem hangzottak el! Illogikusak, acsarkodók, csak azért is az ellenkezője, mint amit a kormány csinál..., stb., meg csőstől!
Ha nekem nem hiszed, legalább hallgasd meg erről Schiffert!

cavalry 2022.04.08. 11:01:09

@Tapi2021: Mondjuk fogalmad sincs mihez értek. De nem is érdekes. Légy erős a helyi termelők képzettsége a fasorban sincs az enyémhez és ez bizonyított tény. De tökéletesen igazad lenne - ha igazad lenne. A termelési tapasztalatok öröklődése be kell látnod hogy csak az adott színvonal fenntartásában használható. Ha ezt a vonalat követnénk megszakítás nélkül, akkor az egész tudomány (agrár) mehetne a kukába mert nem kerülne használatba. Az "öregapám is így csinálta" nem csak az agráriumban hülyeség. Nem a városiak okoskodnak, hanem a tudomány. Egyszerű példa: ha kihordja a trágyát és beszántja az értékes dolog, van egy csomó előnye. De ha 4 év alatt csinál egy tudományosan támogatott komposztot ami magas minőségű (ugyanabból az anyagból) az kb. sokszoros értékkel bírt (5-8). Az ismeretek pedig fontosak, a termelőket ha levizsgáztatnád, elrémülnél, azt sem tudják hogy működik a növény és a talaj kapcsolata, nem tudja milyen talajnedvesség szükséges, milyen gombák és baktériumok kellenek az eredményhez , stb ezer dolog. egy agrármérnök és a hagyományos gazda között van egy apró ismeret különbség. A gazdasági eredmény persze megmutatja a különbséget és akkor lehet sírdogálni hogy drága lett a termelés, gyenge az árú minősége, nem lehet eladni jól, stb. végtére is vesztes vagy. A TSZ -ben volt agrármérnök, csak szólok- minek az .

ulpius66 2022.04.08. 11:03:55

Újabb nagyon jó hír!

"Márciusban a fogyasztói árak átlagosan 8,5 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbiakat - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) az MTI-vel.

Az elemzők 8,6-8,7 százalékos márciusi inflációra számítottak, egy hónap alatt átlagosan 1,0 százalékkal nőttek a fogyasztói árak. A maginfláció a februárihoz képest 1,0 százalékponttal 9,1 százalékosra emelkedett.

Az élelmiszerek ára 13,0 százalékkal nőtt a februári 11,3 százalékos éves emelkedés után. Ezen belül a margariné 33,6, a kenyéré 27,9!-al nőtt"

De jó!

TALÁN VÉGRE EL KEZDENEK TAKARÉKOSKODNI A MAGYAROK AZ ÉLELMISZEREN!

Élelmiszer pazarlás az EU országokban, EUROSTAT felmérés

www.europarl.europa.eu/news/hu/headlines/society/20170505STO73528/elelmiszer-pazarlas-az-eu-ban-a-szamok

Ebből látszik, hogy évente Magyarországon fejenként kb. 180 kilogramm, megismétlem 180 kilogramm élelmiszert dobunk ki!!!!!!
(kb annyit mint az osztrákok, finnek, olaszok, stb.... a nálunk sokkal gazdagabb országok.....)

REMÉLEM EZ AZ ÁREMELKEDÉS A KIDOBOTT ÉLELMISZEREK CSÖKKENÉSÉHEZ VEZET!!!!!

cavalry 2022.04.08. 11:06:27

@Tapi2021: Lásd be a logikus érvek befogadásához képzettség kell. Nincs képzettség. Szó sincs arról hogy az emberek buták lennének, a képességeik átlagosan megfelelőek, ezért van az IQ is 100 pontra átlagolva, és aki 120-140 pontot ér el, az már szuper, de aki 70-80-t az meg gyenge. Az ismeretek a második elem, az meg iskola függő. De gondolkodni is kellene tudni ami ritka ismeret. Az aztékok a kereket sem tudták feltalálni pedig sokan voltak és sokáig nem oldották meg a szállítási kérdést. A hátukon cipelték a gabonát. Ha viszont azt hiszed hogy a185 IQ pontszámmal és 2 diplomával máris jönnek az eredmények akkor csalódni fogsz. Ugyanakkor lehet teljesen képzetlen is magas IQ-val, de nem megy vele sokra - ha nem tud gondolkodni.

Tapi2021 2022.04.08. 11:14:42

@cavalry: Tudod, én még ismertem a nagyszüleim generációját, akik falusiak voltak. Nekik nem volt problémájuk azzal, hogy mikor, mit kell elvetni és hogyan? Hogyan lesz a csirke? Mikor, mivel, mennyit kell permetezni? Hogyan kell trágyázni? Stb.

Aztán jöttek a szocialista agromókusok, akik földet csak könyvben láttak... És KISZÁMOLTÁK", mennyit kéne teremnie a búzának, meg hány kismalacot kellene szülnie a disznónak. És, ha nem terve szerint történt...

Szóval, amit megtanultak, azt még a parasztoktól tanulták meg!

Nem kétlem, hogy a tudomány segíthet jobban és többet termelni. De a nagy mellény nem indokolt.
Ha azokkal a vidéki parasztokkal kellene "versenyezniük", akiktől kb. mindenki tanulta a földművelést és állattenyésztést, amit ők sok ezer éven át SIKERESEN műveltek, és nem a ma már felnőtt X generációval, akiknek már könyvből kell tanulniuk mindent, más lenne a helyzet.
Az én két generációval korábbi paraszt felmenőimet aligha fikázhatnád úgy, mint most teszed a mai Pest környéki vidékiekkel, mert zsebre tennének, azzal a tudással, ami nekik még meg volt.
Mégpedig KÖRFORGÁSOS, FENNTARTHATÓ MÓDON! Csupa természetes, megújuló anyaggal. Kb. nulla hulladék termeléssel.

Szóval nem indokolt ez a nagy mellény.

cavalry 2022.04.08. 11:16:27

@a nagy hohohorgász: Most alapvetően a vidéki farmomon élek és gazdálkodok több hektáron:) Remélem nem gond. Folyamatosan beszélek emberekkel pld mezőőrök, agrár mérnökök, vadászok, szőlősgazdák, és mindenféle egyéb szakmák, mert hetente háromszor járok gyógyfürdőbe szaunázni és ott szuper a társaság, hotel tulajdonos, étterem tulajdonos, és mindenféle szakma előfordul a jogásztól a sebészig. Nyilván az eszmecsere az értékes ebben nem csak a szauna melege, ezért is járunk oda.. Rengeteg Németországból, Ausztriából stb. hazajáró nyugdíjas informatikus, mérnök, pénzügyi szakértő, közgazdász stb is előfordul akik a nemzetközi kitekintést is hozzák. Van aki USA-ban pincér de itt is van háza. Németek is vannak és hollandok akik idetelepültek és már tudnak is magyarul. Érdemes lenne felvenni magnóra miket mondanak. elneveztük "tudós klubnak " már telefonálnak ha mennek a fürdőbe. A háború az egy szép kis teszt lesz melyik állam mit tud felmutatni és kit érint rosszabbul, ki tudja kivédeni a hatásokat.

ulpius66 2022.04.08. 11:17:17

A BALLIBSIK KÖZÖTT MEG AZOK JÁRTAK A LEGJOBBAN, JÓ PÁR ILYEN EMBERKE VAN, AKIK ELVESZTETTÉK A BALLIBSI ELŐVÁLASZTÁST, DE A ÖSSZEFOSÁS LISTÁJÁN KÉNYELMESEN BEKERÜLNEK A PARLAMENTBE.....

GRATULÁLOK, ŐK CSINÁLTÁK JÓL!!!!!

cavalry 2022.04.08. 11:21:49

@Tapi2021: Nagy mellény nem indokolt, ha nincs alapja, de ha van akkor sem egymás csesztetése a megoldás. A probléma a tudás befogadási képességével van. A piac elbírálja a munkát, amit megvesznek az egy ! vizsgán már átment, de ha telenyomják vegyszerrel akkor megint csak vesztés van. A modern technológiáknak is vannak hátrányai. A mikroelem tartalom pld zuhan. Így a régi technikával termelt mondjuk tanyasi tojás nyilván sokkal jobb, bio, stb. de a mennyiséget nem tudja szolgáltatni. A felmelegedés meg átalakít majd mindent, a régi technikának itt már gondjai lennének. A politika meg nem csinált semmit, nem stadiont kellett volna építeni hanem víztározókat. Nem igaz?

Tapi2021 2022.04.08. 11:23:31

@cavalry: Egy országgyűlési választás nem IQ teszt.
Vannak világos ajánlatok, hogy merre mehet az ország, és az emberek eldöntik, melyik utat akarják.
Ehhez megnézik, tudják, hogyan élnek? Most és korábban? Melyik kormányzat alatt volt jobb vagy rosszabb nekik és az országnak? Ideológiailag, világnézetileg melyik mit alkar és az hozzájuk közel vagy távol áll?
És ennyi elég is a döntéshez.

Hidd el, ezt a döntést meg tudják hozni. Diploma nélkül is.
Nem kell lenézni az embereket.

Tudható volt, kinek, mi az ajánlata az ország számára? Igen.

Tapi2021 2022.04.08. 11:26:50

@cavalry: A víztározóban egyetértek! :-)

Vannak rá tervek, talán sorra is kerülnek lassan.

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 11:28:20

@cavalry: na ha te értesz a vidéki élethez, akkor mondd már el nekem hogy ket tyukbol vagy 2 kakasbol hogy lesz tojás????????? Mert én agymosott vidéki vagyok és nem értem ahogy ellenzék elmagyarazza!!!! Igaz én csak Magyarországon elismert közgazdász vagyok, mellette szintén vidéki paraszt, birkakkal és egyebekkel.

cavalry 2022.04.08. 11:29:09

@Tapi2021: De jó lenne ha minden ilyen egyszerű lenne. Csak nem ez a helyzet ezekkel a választásokkal. Ha pld elektronikus szavazás lenne havonta hogy építsünk e 150 milliárdból stadiont vagy vizes VB-t esetleg ugyanebből kórházat akkor szuper lenne a móka. De a szavazáskor nem arra szavazol mire költik a pénzt hanem a Grimm mesékre. :)

cavalry 2022.04.08. 11:34:28

@a nagy hohohorgász: Ezt a kérdést passzolom, mert megyek szaunázni. Majd rendezz egy nem váltó műtétet a kakasoknak és minden gond megoldódik :)

Pyrandus 2022.04.08. 11:37:54

Most már tilos Orbán bukására gondolni? Gondoltrendőrség?

Pyrandus 2022.04.08. 11:39:21

Most már bizony tilos. Öncenzura. Nem büntetik: maga a beszart egyed nem engedi önmagának legbelül.

konrada 2022.04.08. 11:41:53

@Frady Endre:
De amit mond, az - egy kis rossz szándékkal - ellene fordítható. Még kiforgatni se nagyon kell, csak kihasználni a benne rejlő lehetőségeket.

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 11:46:19

@cavalry: gyanus voltál a férfiakkal való szaunázásrol szöveggel, de pc vagyok továbbrais:))). Jó szaunázást értelmiségi:))))

konrada 2022.04.08. 11:47:05

Mondjuk nekem kifejezetten tetszenek az olyan beírások, amelyben azt taglalják, hogy nekik egyébként milyen jó a mostani helyzet, de azért szavaznak ellene, mert ők másoknak szeretnék, hogy jobb legyen.

...na most, nem-e lehetséges, hogy azok a mások is úgy vannak vele, hogy nekik is jobb a mostani helyzet, csak belőlük hiányzik az a fajta mazochizmus, hogy azért szavazzanak maguk ellen, hogy másoknak legyen jobb,
és qrvára nem látják át, hogy miért volna nekik úgy jobb, ahogy azok szeretnék hogyan éljenek...

(Mert esetleg tudják azt, hogy a világ szinte összes önjelölt megváltója - Savonarolától (nem kezdve, mert előtte is voltak) Robespierre-en, Marxon, Leninen át, Maon, Pol-Poton keresztül Castroig (s még hányan!) mind jobb körülményekből - az akkori rendszer haszonélvezőiként kezdték, csak közben rájöttek, hogy nekik küldetésük van, és a népet kell felemelniük.

...amire a nép szinte minden esetben ráfaragott. Szóval úgy vannak vele, ne valami önjelölt önsanyargatás-hajlamú a csonttoronyból mondja meg nekik mi a jó.)

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 11:47:40

@cavalry: amúgy ha jól csinálják meg a fólia sátrat az kurva jó szauna:))))

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 12:20:55

@cavalry: de mindegyik kakasnak rendezzek nem váltó műtétet??? Akkor megint tojás nélkül maradok és kénytelen leszek arab agysebesz kakast behivni megeroszakolni a tyukokat:)))) te szaunamen:)))

body_andras 2022.04.08. 12:38:06

@ulpius66: Tökéletes.
@a nagy hohohorgász: mindent? inkább nem eleget.

konrada 2022.04.08. 12:41:49

@a nagy hohohorgász:
Ne már!
A tojáshoz nem kell kakas, csak a kiscsibéhez!
;)

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 12:52:20

@konrada: :()))))))))))))), de a lényeg hogy a kakas valtoztasson nemet:))))) na persze saját akaratából:))))))

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 12:54:00

@konrada: amúgy bmeg hogy lelotted a poént:))))))

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 12:59:16

Na száz szónak is egy a vége. A balliberális szavazók korrigaltak az ellenzék hibáját vagyis: nem minden vidéki buta csak a fidesz és a mi hazánk szavazó, és nem minden pesti okos csak az osszefosas szavazó. A poszter az üdítő kivételek egyike, gratulálok neki még egyszer

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 13:04:31

@konrada: te is vidékre költözött belpesti értelmiség vagy? Különben honnan tudnád hogy magához a tojáshoz nem kell kakas????? :)))))))))) legalább pesti iskolába jártál? Mert vidéken még a tanár is hülye!!!!! Csak az nem fér a fejembe hogy a szar vidéki iskola buta tanarait akik csak agymosott embereket nevelnek, azokat miért kellene magasabb bérrel megbecsulni:)))))??????

ulpius66 2022.04.08. 13:08:17

SZÁMOLJÁK MÁR A LEVÉLSZAVAZATOKAT IS...

JELENLEGI ÁLLÁS: (PÉNTEK 13.00 ÓRA)

FIDESZ ----- 2,9 MILLIÓ SZAVAZAT 54,4%
ELLENZÉKI ÖSSZEFOSÁS ---- 1,813 SZAVAZAT 34%

AZAZ JELEN ÁLLÁS SZERINT A FIDESZ MINTEGY 1,1 MILLIÓ LISTÁS SZAVAZATTAL VEZET, SZÁZALÉKOSAN PEDIG BŐVEN 20% FELETTI A KÜLÖNBSÉG (54,4% ----- 34,0%-AL SZEMBEN)
(a ballibsik módjára írhatnám, hogy csak ezért ennyi, mert Budapesten a ballibsik elcsalták a választásokat, és csak ezért nyertek....meg mekkora média-túlsúlyuk van Budapesten, meg a pestiek csak liberális trágyával etetett birkák, és hasonló baromságok......)

HIÁBA NO, A BALLIBSIK NEM BÍRJÁK ELVISELNI A VERESÉGET!

PEDIG MÁR RUTINJUK VAN BENNE!!!!

AZ UTOLSÓ NÉGY VÁLASZTÁSBÓL MINDÖSSZE NÉGYET BUKTAK EL KÉTHARMADDAL!!!!

CSAK ÍGY TOVÁBB!!!!!!!!!

ulpius66 2022.04.08. 13:11:59

Focista hasonlattal élve, NÉGY EKKORA VERESÉG UTÁN ÚGY KIBASSZÁK EZ EDZŐT, MINT A MACSKÁT SZARNI!
(bármilyen csapatról van szó ugyanígy működne......MAGYARORSZÁGON NEM, MAGYARORSZÁGON NÉGY EKKORA ZAKÓ UTÁN AZ EDZŐ (VEZETŐ) NEM MOND LE, SŐT A VEZETŐSÉG MEGERŐSÍTI A POZICIÓJÁBAN....)

konrada 2022.04.08. 13:16:33

@a nagy hohohorgász: Honnan tudnám,honnan tudnám?
Onnan, hogy mikor én tojni megyek, ahhoz se kell kakas, legfeljebb abból nem lesz olyan szép barna BLM gyerek, mint a Br.ndel...;)

konrada 2022.04.08. 13:17:32

@konrada:
Ú wazze! Még a neve is tiltott szó a többi csúnya szóhoz hasonlóan!;))))

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 13:29:25

@konrada: pedig a tojashoz csak tesco kell:))))) bemész és van:))))) ha jól programozol akkor tescoba sem kell menni hanem felhozzak a Budapest Váci utca 35 4. Emeletre:))))))

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2022.04.08. 13:31:14

A Fidesz EP képviselői az itthoni választások óta megszavaztak minden olyan Oroszország elleni szankciót, amit Orbán a kampány alatt végig tagadott és amivel MZP-t vádolta.
Jól mondta MZP, hogy ő a háborúval kapcsolatban pont ugyanazt csinálná, mint OV, csak ő nem hazudozna róla.
Tehát a választások alkalmával MZP igazat mondott és vesztett, OV pedig hazudott és győzött.
Szóval Magyarországon egyrészt csak hazudozással lehet választást nyerni, másrészt ebben a tekintetben nincs semmi különbség Orbán és Gyurcsány között. ;-)

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 13:37:29

@Frady Endre: egy kereszt kérdés.... te miért qurcsanyhoz méred Orbánt? Amikor korábban azt irtad hogy... ha meg Orbán azt csinálja amit ti akkor mi a baj vele???? Hahaha. Annyira imádom amikor saját magad szopatod:))))

ez a nevem senki 2022.04.08. 13:52:30

már lassan szégyellem
hogy valaha frady drukker voltam
először jött egy orosz

aztán egy rumán
ok
utána egy brazilinyo
hát
aztán a nigériai
akkor mondtam, szép volt meg jó, enyi
mára mi lett a fradyból atyagatya
már libernyákok veszik fel a nevét
ocsmány

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 13:55:19

@Frady Endre: oooohhhhhh igen! Igen, igen! :)))))
4szer is a két harmad szopat?
És megdoglott már a pannon puma???
Oooohhhhhh igen, igen igen...
És leszarom a rimeket meg a jambusokat a lényeg hogy szopott a libsi puma!!!!
Oooohhhhhh igen, igen igen:)))))))

eßemfaßom meg áll 2022.04.08. 13:58:42

@Frady Endre: 24.hu/kulfold/2022/04/07/fidesz-ep-szavazas-atom-orosz-gaz-tilalom/
"Az Európai Parlament állásfoglalásai nem kötelezők a tagországok számára, inkább csak politikai szándékot tükröznek."

eßemfaßom meg áll 2022.04.08. 14:02:07

@cavalry: A viztározókkal mit csinálsz?

Kitiltott Vélemény 2022.04.08. 14:07:45

@ulpius66: " ... nehéz helyzetben van a ballibsi ellenzék, MERT EZT AZ 1 MILLIÓ SZAVAZÓT MÁSHONNAN NEM TUDJA MEGSZEREZNI CSAK A FIDESZTŐL, ILLETVE A MI HAZÁNK MOZGALOMTÓL!!!!! ... "

Csak suttogva szólok, hogy zavar van a kalkulációdban! Nem 1millót kell szerezniük, hanem jóval többet, mert jelenleg is van egy rahedli Jobbikos náluk, aminek talán a tizede marad ott. Tudod, öregem, hogy amikor a Vona lemondott, akkor a jobbik egy 20% körüli párt volt, csak épp ez a párt a szélsőjobb retorikára lett felhúzva (cigányozás, zsidózás, buzizás stb.). Aztán megpróbáltak kimosakodni a rasszista, antiszemita, homofób megbélyegzés alól, az ún. néppártosodással, ami aztán a kemény magnak nem teccett! Ebből a kemény magból lett a "Mi Hazánk Mozgalom" (MHM) amiről eleddig nem lehetett sokat hallani, mert ők TÉNYLEG nem kaptak publicitást, nem úgy mint a médiafölényt ordító Gyurcsótányék. De ez a helyzet most gyökeresen megváltozott, mert frissen indult pártként 7 mandátummal bejutottak a parlamentbe. Erre valszleg minden ex és mostani Jobbikos felkapja a fejét, és 90%-ban újra a szélsőjobb, azaz az MHM zászlaja alá fognak összegyűlni.

Innentől kezdve, ha az ellenzék alatt a liberálfaszita moslékkoalákat érted, akkor bizony nekik a 34% nem fog többet bejátszani, örülhetnek, ha meg lesz a 20%, mert a másik 20% az MHM-é lesz! Márpedig az MHM nem fog lefeküdni a Gyurcsótánnyal, mint a Jobbik!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.08. 14:10:58

"Márki-Zay Péter, aki elérte, hogy vele kapcsolatban lassan már a "legalább rendes ember" se jusson eszembe"

MZP utólag kompenzál, semmi más. Már bukott ember, de valahogy igeykszik legalább azt elérni, hogy ne kelljen lemondania polgármesterségéről.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.08. 14:11:51

"Fidesztől azt várom, hogy megnyíljon az ellenzéki vélemények és esetleges megoldások felé"

Minek?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.08. 14:12:31

"Külföldre menni?"

Sajnos csak ígérgetik, de sose mennek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.08. 14:16:38

@ursus artos:

De közben még kitör a forradalom, mert Zorbán nem fizeti majd ki a nyugdíjakat, hiszen kivette az alkotmányból.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.08. 14:25:23

@Frady Endre:

MZP őszintén bevallotta, háborút akar, aztán rászóltak a tanácsadói, s megpróbálta visszavonni, ennyi z egész.

Az emberek viszont nem akartak az új Sztójayra szavazni.

Orbán viszont ügyesen taktikázik, megszavazza azt amit kénytelen, de valójában nem teljesíti azt.

konrada 2022.04.08. 14:45:38

@a nagy hohohorgász:
Gyanús volt, hogy kiakarod próbálni, mennyire vagyok pesti, ezért írtál kamu címet!;))
Nincs is Váci utca 35!, azt kibontották már régen.;))

luis5 2022.04.08. 15:38:25

Immár 5 napja hogy az ellenzéki pártok és szavazok valamint a belpesti buboreklakok és nethuszarok minden nap megallapitjak hogy tokeletesen csináltak mindent csak az a sok suttyó paraszt vidéki bunkó belekopott a szép tervbe.... És ezzel még is kezdték a 2026-os Fidesz 4/5 megalapozasat. Go Brandon, go!!!!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.08. 15:48:56

@ursus artos: Nesze neked, itt lesz a megszorítás.

index.hu/gazdasag/2022/04/08/johet-a-nadragszijhuzas-72-szazalekos-a-budzse-hianya-aprilisra/

"Ez több mint duplája a 2021 március végi államháztartási hiánynak. Virágnyelven megszorítást emleget a PM.
Az államháztartás központi alrendszerének március végi hiánya 2309,4 milliárd forint volt – adta hírül egy szűkszavú közleményben a Pénzügyminisztérium. A költségvetési törvényben tavaly nyári elfogadásakor még 3 152,6 milliárd forintos hiánycéllal tervezték a büdzsét, vagyis a választások előtti hatalmas pénzkiáramlással, a 13. havi nyugdíjjal, a családok szja-kedvezményével és az egyes ágazati béremelésekkel és többletjuttatásokkal, az egyéb emelkedő költségekkel

SIKERÜLT A TERVEZETT HIÁNY 72 SZÁZALÉKÁT AZ ELSŐ NEGYEDÉV VÉGÉRE ELKÖLTENI."

ulpius66 2022.04.08. 15:49:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Teljesen igazad van!

Ha a Dk-vezér, meg a JOBBIK-vezér meg úgy általában a ballibsi vezérek közül mindenki elmondta, hogy ez az MZP mekkora egy balfasz.... akkor most ezen pártok Vásárhelyi képviselői hogyan támogassák ezt a mindenre is alkalmatlan vadbarmot a saját városukban......

MINDEN PÁRTVEZÉR ELMONDTA, HOGY MEKKORA EGY SZARJANKÓ EZ AZ MZP!!!!! ... NEM BAJ, A VÁSÁRHELYIEKNEK JÓ LESZ!!!!!!!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.08. 15:50:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem mondott ilyet, hazudsz.

@ulpius66: Itt vagy te mocsok?

"ulpius66
2022.01.24. 13:46:24
Jujjjjjj, de izgi ........

Én már alig várom, hogy feldarabolják ukrajnát!

A legnagyobb részt a Fehéroroszok kapnák, elvégre tőlük vett el legtöbbet Ukrajna, az oroszok megkapnák az egész Donyeck-medencét és a Fekete-tenger melléket, a románok Bukovinát és Moldáviát, a lengyelek Lemberg és környékét (az úgyis évszázadokig lengyel volt.........

Mink magyarok meg Kárpátalját.........

Nagyon várom mán a háborút! "

GyMasa 2022.04.08. 15:51:24

@Nancsibacsi:
"Az ellenzék elsősorban ellenezni tud, ezzel megszólít valamennyi Orbán-fóbiást - ez a szavazó bázisuk."
És, az a baj, hogy csak öket. Jah, és öket meg sem kellene szólítaniuk, hiszen az orbánfóbiások leszavaznak bárkire, akit eléjük tolnak, és "nem orbán"...
És, ezt nem értik meg, hogy ezzel nem fognak nyerni...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.08. 15:56:36

@Tapi2021: Hatalmas baromságokat beszélsz. Mint amikor egy ZX Spektrum programozó próbálja az informatikát magyarázni. :-))
A termésátlagok (búza, kukorica) 4-5-szöröse lettek az akkoriakhoz képest. Ezt műtrágya és gépek nélkül nem éred el, nem is szólva a sok plusz emberi erőről ami a régi gazdálkodáshoz kellene. Ezen a világ már régen túl van. Mi van az állítólagos geto szóval? Mert olasz és latin nyelven nincs ilyen. Még egy kicsit égsz vele?

konrada 2022.04.08. 16:20:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Hát annyira öreg még nem vagyok, hogy emlékeztem, mivel bontották ki az utcasorból, de lehetett akár azzal

Andy73 2022.04.08. 16:39:37

A választójog nem feltétel nélküli. A feltételeken persze elvileg lehetne változtatni, de az alighanem a demokrácia csorbítása lenne. Egy társadalom alapvetően összetett, de általában minden részére, rétegere szükség van. És a különböző rétegek sem egységesen szavaznak. Ahogy Mérő is beszámol, még a kis faluban is voltak jócskán ellenzéki szavazók, ahogy Pesten sem csak az ellenzékre szavaztak. Egy országos győzelemre törő politikai erőnek mindenesetre az egész országban kell gondolkodnia, ennek evidensnek kellene lennie már legalább 32 éve.

cavalry 2022.04.08. 18:54:07

@a nagy hohohorgász: "Magyarországon elismert közgazdász vagyok". Na itt van a hiba elásva a tyúkólba. Ha majd a közgazdasági Nobel díjjal villantasz, akkor csináltál valamit. Van nekem is egy ilyen papírom a 4- ből, de sajnos kevés, azzal nem lehet sok pénzt keresni, csak ha nyersz a lottón és azt jól költöd el. A szaunában nem csak férfiak vannak :) csak nem akartam fényezni a dolgot mert kitör rajtad a sárga irigység és az ártalmas lehet. A múltkor jött egy anyuka (40 körüli elég jól kinéző, szuper alakkal- asszonyság), de a lánya olyan szuper bombázó volt, hogy egészségügyi gondok lettek pár elektromosan stimulált szívű nyugdíjasnál. Erre kiderült hogy református lelkész a leányzó. Innom kellett valamit sürgősen. Egyébként barátságos volt és művelt is, főiskolát végzett, igyekeztem felhozni olyan témákat amiről tudunk beszélni, pld a taoizmus bejött. Mondtam a mamának hogy beszéljük meg ezt a dolgot, hátha tudunk egy megoldást, építünk neki egy imaházat akár. A mai tudósklubban kiértékeltük a választást. :) volt móka kacagás. Viacolor már nem kell nekünk az egész környék már le van betonozva. Már két játszóterünk is van (volt rajta jurtalék), de nincs gyerek hozzá, be kell vetnem magam a lelkész szépséggel, mondtam neki kap egy saját játszóteret. De nem vonzotta, inkább más ötlete volt :) a Galapagos szigetet kell meglátogatnom. Eufória van itt hogy győzött a Fidesz :)

cavalry 2022.04.08. 18:58:37

@eßemfaßom meg áll: Mit csinálok a víztározókkal? Ez hosszú. pld öntözést, ami nincs és akkor semmi sem lesz, és ez nem vicces annyira. Idén lehet hogy átsétálhatsz a Balaton medrén, az új kompokat sem tudják felhozni a Sión.

eßemfaßom meg áll 2022.04.08. 19:54:14

@cavalry: Öntözéshez nem tározó kell hanem csatornarendszer. Mekkora tározókban gondolkozol amikből el lehet látni a mezőgazdaságot akkor amikor a Balaton kiszárad?

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 19:57:02

@cavalry: na szóval, Nobel díj is kell ahhoz hogy értelmiség legyek? Akkor ezek szerint Pesten minden 2. ember Nobel díjas:))))

cavalry 2022.04.08. 21:36:51

@eßemfaßom meg áll: Azt reméltem tudtad (nem baj ha nem) hogy a tározók az áradások vizét tudják tartalékolni az öntözéshez. Ez már a középkorban is működött nálunk. Mellékesen halakat is szaporítottak bennük, és természetesen a nagy csatornákat is megcsinálták hozzá. A különböző termőföldeknek azzal is segít a tározó hogy a mikroklímát is megváltoztatja (ahogy a Balaton is). Van két nem annyira ismert fogalom, a "kék vít2 és a "zöld víz". A tározók a kék vízhez tartoznak, a talajvíz és a természetes tavak a zöldhöz. Ma már természetesen a tározókhoz csatorna rendszer is kell, meg átemelő szivattyúk, gátak, zsilipek stb. Pld a Sió is egy szinten tartáshoz használt csatorna, de annyi eszük nem volt hogy tározókat is építsenek hozzá akár többet is, és akkor a Balaton vize nem a Dunával távozik az országból. A pazarló öntözésnek leáldozott most már komoly fejlesztés kell, én is csináltam egy szabadalom előtti dolgot, már működik 8 éve, kb 70% öntöző vizet megtakarít. elképesztő fejlődést hoz létre a fás szárú növényeknél, és a szőlőben is. A technika - elméleti - értéke a 8,5 millió hektár szőlő ültetvénynél a világon, egészen szemmel látható :) és a hasznot is idevesszük abból már lehet venni szotyolát a meccshez. :)

cavalry 2022.04.08. 21:42:40

@a nagy hohohorgász: Jó hír csak neked hogy te lehetsz értelmiségi is de kb ez csak dísz. Azt értékelik ezek a káposztazabálók ha valamit produkálsz is hogy megérje neked adni az ingyen sört. Ha megírod a Das Kapital 2.0 verziót az már jobb eset. "Segíts neki, Segíts neki, Segíts a Bombázótisztnek akarom mondani OV-nak, mert nagyon mennek fel az árak és Mariska néninek már nem jut a Diannára.

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 21:48:43

@cavalry: figyelj, csak szólok hogy tulszaunaztad magad, a fiatal pipit meg felejtsd el, ő csak o1gnek csinál gyereket..... na húzz a kurva anyádba te okadek.... olyan vagy mint a Feri egy raklap szar

cavalry 2022.04.08. 22:11:50

@a nagy hohohorgász: Ilyen a sárga irigység. Már csak filmen láttál jó nőt igaz? :) Hol szocializálódtál valami telepen? :) Közgazdász - na persze, sokat ismerek de mindnek volt gyerekszobája. Na mindegy, csak kicsit piszkáltalak, belefér. Tudom hogy titkolod az a vacak Nobel díjat, de nem kell szégyellned, jó az valamire :) Igyál egy sört és nézz pornót.

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 22:21:27

@cavalry: érted azt hogy 4 évig nem tudsz bántani?????? :)))) de ha ilyen lelkes vagy lesz abból még 12 :)

cavalry 2022.04.08. 22:50:25

@a nagy hohohorgász: Milyen négy évig? Engem nem érint ez a cirkuszi mutatvány semennyire. Tőlem megválaszthatod Győzikét is házelnöknek, legalább érdemes lenne nézni a műsört. De ha számodra ez most a győzelmet jelenti és értékekkel gazdagodtál sőt az önbizalmad is megnőtt mert tartozol valahová stb. ezt tiszteletben tartom, mert miért ne érezd jól magad, ez szuper élmény. Aki fél egyedül, vagy bizonytalan, az lépjen be bármilyen csoportba, legyen az vitorlásklub vagy bélyeggyűjtő szakkör. Igaz ott nincs győzelmi élmény - bocs tévedtem. Sajnos a győzelemhez jár a vereség is, mert párban járnak, de ne érezd rosszul magad ha nem mindig van siker. Ez jár. :) Most mintha elindult volna a pofozógép ha jól olvasom :) Győzni fogunk! Nem törnek át! Mellesleg a legjobb barátaim Fidesz szavazók sőt elkötelezett nagyon tekintélyes támaszai, ha vita van vesztenek és akkor jól berúgnak :)

a nagy hohohorgász 2022.04.08. 22:56:12

@cavalry: tudom tudom téged nem érint, pinokkio:))))

alöksz róz 2022.04.09. 00:22:57

@cavalry: "egy agrármérnök és a hagyományos gazda között van egy apró ismeret különbség." - ez igaz, az agrármérnök tudja, hogy kell íztelen szagtalan terményt csinálni, ami olyan mind a krepp papír, a hagyomásnyos gazda meg, az ő terménye finom és illatos. 5 méterről megérezni a különbséget :-)

cavalry 2022.04.09. 00:29:30

@alöksz róz: Igaz ha hagyományos zöldségekre gondolsz esetleg a tanyasi tojásra, és még a búzára is igaz lenne ha bánkúti fajta lenne. De ez már csak nosztalgia. Ami tényleg baj, hogy a termékek mikroelem tartalma óriásit zuhant. A talajok agyon vannak műtrágyázva, a fajtákat a hozamra válogatják, most már a szárazság tűrés is fontos. A gyümölcsöket és a zöldségeket a formára,nagyságra színre stb. optimalizálják. Szép, nagy és alig van íze (csak alap műtrágyákat kapott, most ezt is próbálják változtatni). Mind igaz. Csak az a baj hogy a mennyiség is fontos és az eladhatóság ha életben akar maradni a gazda, de inkább a nagyvállalat. Az állattartás is ilyen gyakorlatilag gyár lett, most próbálkoznak az életkörülmények javításával. Mindez csak húsvéti körmenet mert a helyzet jobban fog zuhanni a minőség gyengülése, a felmelegedés miatt. Nagyot fog zuhanni a hozam.

cavalry 2022.04.09. 00:33:56

@alöksz róz: A kukacos de jó ízű gyümölcs eladhatatlan te sem veszed meg. A mérnök hozamvadász :) A művészet az lesz ha a régi minőség + nagy hozam sikerül.

eßemfaßom meg áll 2022.04.09. 12:58:37

@alöksz róz: az agrármérnök el tudja látni a tömegeket megfizethető élelmiszerrel, a hagyományos gazda el tudja látni a "kézműves"feldolgozóipart drágán.

alöksz róz 2022.04.10. 02:24:14

@cavalry: "Ami tényleg baj" - azt mind az agrármérnökök okozták :-)
most kezdik megtanulni, amit régen már tudtak.

alöksz róz 2022.04.10. 02:26:30

@eßemfaßom meg áll: én meg azt mondom, hogy az nem élelmiszer. nincs íze, nincs benne tápanyag csak vegyszer, stb. mitől élelmiszer valami, hogy meg tudod rágni és le tudod nyelni?

eßemfaßom meg áll 2022.04.10. 08:17:13

@alöksz róz: Tápanyag van benne (ezt a marhaság nem tudom honnan indult ki) , az íze meg olyan amilyen, a kevésbé finom is sokkal jobb mint a nincs. És ha nem lenne nagyüzemi gazdálkodás akkor egyszerűen nem lenne már mit enni. Tudod a bezzegrégiszépidőkben nem evett a jómunkásember paradicsomot decemberben, evett abban a 3 hónapban amikor megtermett a földeken és kész. Nem evett mindennap rántott csirkét hanem evett kéthetente vasárnap.

cavalry 2022.04.10. 21:39:20

@eßemfaßom meg áll: Ezek tényleg így vannak. A változatos táplálkozás csak álom volt. Áthidalták savanyú káposztával, hagymákkal, sárgarépával stb a vitamin pótlást és ettek szalonnát meg kenyeret a jómunkásemberek. Meg is haltak ahogy kell, jóval korában mint most. A disznóvágás miatt ettek sok zsírt meg tartósított húst, kolbászt, stb. A szárnyasok annak voltak aki vidéken élt, tojás, csirke,liba, nyúl, tej, sajt, túró az lehetett ha volt rá pénz. Esetleg vadak, is ha ügyes volt. Alapanyagok voltak és lehetett sütni főzni, nem volt az azért rossz. Gyümölcs is volt szezonálisan, szilva, barack stb. Most a felmelegedés betart rendesen gyümölcs olyan drága lesz hogy elképesztő, egy kiló szőlő 900 Ft. az is import. A nyomor kipróbálása most is lehetséges lesz, az infláció miatt.
süti beállítások módosítása