Roubaix

Roubaix

A kormány a Covid-válság miatt végleg megérett a leváltásra

És mégis: jobb lenne, ha maradnának

2021. április 09. - Sr2021

Tegnap este besokalltam. A sok személyes jó hír között (már a kortárs ismerősök között is sokakat oltanak) jött néhány vérlázító:

Folytathatnám a gázszerelőből (!!!) lett Lorenzo ásványvíz tündöklésével (komolyan, ezt mikor gondoltuk át utoljára: egy gázszerelő, vidékről, aki mára, ha csak papíron is, de dollármilliárdos), a dudálós tüntetők vegzálásával (Szél Bernadett most jelentkezett be emiatt közmunkára), az oltási sorrend nem létező koncepciójával, a sajtó sorozatos ignorálásával, az önkormányzatok hatásköreinek sokszor célzott elvonásával, a válság alatt is sportra költött százmilliárdokkal stb.

Már régóta úgy vagyok a Fidesszel, hogy tudom: a széttagolt és az iszonyatosan rövidlátó, önző és külön-külön alkalmatlan ellenzék fabatkát sem ér, ha kormányozni kell, tehát nekik kell kormányozniuk, mi több, e tekintetben kifejezetten Orbán-párti vagyok, akit politikusként korszakos zseninek tartok.

Csakhogy, és emiatt pötyögök most, túl sok lett a hatalomból, és a kevésbé korszakos zsenik önjáróvá látszanak válni, ami már kikezdi az áhított rendszert. Egy Németh Szilárdot lehetetlennek látszott előttem, hogy kormányzati pozíció közelébe engedjenek (bár ezt Torgyán József esetén már átéltem, de valahogy mégis más volt, "polgáribb", nem tudom), miközben amíg Varga Mihály a pénzügyminiszter, addig jól alszom. Emlékszik még valaki a 2002-es szocialista száznapos programra? Akkor tanultam meg (tanítottak meg rá maguk az elkövetők), hogy a szocialista pénzügypolitika annyi, hogy amíg van, osztogass, aztán, ha elfogyott, jöhet a megszorítás és a hitelfelvétel.

Na, ebből kellene 2022-ben valami értelmeset összegyúrni. Mondanám ugyan, hogy szakértői kormányt szeretnék, de az mindig keserves csalódás: a kormányzás szakértője a politikus, tehát nem árt, ha ért valamihez eredetileg, de a politikához kell értenie legfőképpen.

És most az ellenzék. Már leírtam, hogy egyenként alkalmatlanok, és egyelőre összefogásban is legfeljebb csak számszerűen erősek, egy tisztességes kormányt nehezen hoznék össze belőlük, hogy arról ne is mondjak semmit, hogy miniszterelnök-jelöltjük sincs még, csak aspiránsok. Mindegy, járják csak végig, a tervük nem rossz, bár az előválasztás hercehurcái (legyen-e online szavazás vagy sem) sokatmondóak számomra.

Amit pedig szívesen látnék: egy 50,001%-kal nyert Fidesz-KDNP-t, akik kormányoznak, és egy erős, hangos és okos ellenzéket, amely valódi, kidolgozott javaslatokkal érkezik, de legfőképpen: tudja, hogy a cél NEM Orbán leváltása, hanem Magyarország boldogulása. Ha ehhez Orbán leváltása eszköz, akkor lehet, de másnap is kell majd csinálni valamit, és nem azt, amit Orbán NEM csinálna!

Csak tartok tőle, hogy rengetegen lesznek, akik képviselőként továbbra is a fizetésért, a költségtérítésért és a "képviselő úr/hölgy/asszony" megszólításért ülnek majd be a parlamentbe. És megint el lehet mondani, hogy ez a "kurva ország" nem ezt érdemli. De ezen már túl vagyunk, ezért (sem) szeretnék a jelenlegi ellenzékből kormányerőt.

Konklúzió? Hát, már 2018-ban azt hittem, hogy az ellenzék nagyon megszorítja a Fideszt, aztán semmi. Most mit hiszek? Hogy a kormányképesek és a kormányképtelenek csapnak majd össze. És mitől félek leginkább? Attól, hogy egy ellenzéki kormánynak nem Magyarország lesz az első. Hanem azt gondolja majd, hogy az a feladat, hogy megfeleljen Amerikának, az EU-nak, utálja Kínát, Erdogant és Putyint, csakis Pfizerrel oltassa be magát stb. De ennél már lényegesen bonyolultabb a világ, és nem érzem egyelőre, hogy ez a bonyolultság megértésre talál azon az oldalon. A párizsi még nem nyugat, hogy úgy mondjam.

A bejegyzés trackback címe:

https://roubaix.blog.hu/api/trackback/id/tr1016495064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ménár Atya 2021.04.11. 21:21:56

@élhetetlen:
Bocs de ez jelen helyzetben ökörség, majd ha lesz elegendő vakcina akkor lehet ilyet csinálni, addig viszont terv szerint kell menni.
Semmi fennakadás nincs, flottul megy az oltás, kb 1 percet kellett várnom, épp csak odaadtam a papírom és már szúrtak is, utána félóra ücsörgés és viszlát.
Amúgy te mi alapján döntöd el mi a jó neked? orvos vagy?.........csak költői kérdés volt.
Kicsit gondolkodni is kellene néha, orvosok ücsörögnek feleslegesen arra várva, hogy neked mikor lesz kedved oltatni magad. Ez baromság, drága időigényes.
Majd ha lefut a regisztráció akkor lehet ilyenről szó , amíg van regisztrált addig azokat kell oltani.

white999 2021.04.11. 21:23:15

@Etniez: 24.hu/belfold/2021/04/10/szemeszorvos-koronavirus-intenziv-osztaly/

Nekem pedig ez a személyes kedvencem. Hányszor leírtam fél éven keresztül, hogy kövér krónikus beteg is lejön a gépről az egészséges meg nem de ebben is okosak voltak főleg az agyatlan.

Etniez 2021.04.11. 21:24:59

@Ménár Atya: Erre mit mondjak? Én sem repestem az örömtől tavaly tavasszal, amikor kijelöltek minket covid osztálynak. Mert akkor még nem tudtuk, hogy milyen vírus is ez, szerencsére nem egy ebola.

Ménár Atya 2021.04.11. 21:25:27

@Emmett Brown:
Ez csak azért nem igaz, mert most épp arra hivatkoznak, hogy nem ők, hanem a gyerekek fogják terjeszteni a vírust, tehát ez öngól, mert így felesleges volt az előrehozott oltásuk, elvették mások elől.
Most jöttek rá, hogy a gyerekek terjeszteni fogják ezért inkább maradjanak otthon? Eddig ezt nem tudták?......
Nevetségesek.
De amúgy én egyetértek az otthon,aradással most, a gond az, hogy mondjuk én ezt már a tanárok előtt néhány hónappal láttam.

Ménár Atya 2021.04.11. 21:27:55

@Etniez:
Azért nem egyszerű, érthetetlen kit miért terít le ,míg mások meg sem érzik.
Figyelem a környezetem, és akiről azt hittem simán kiköhögi az kifeküdt, akire meg azt hogy ennek vége lesz, szinte észre sem vette.
Én tartok tőle, nem lazázom el, amit tudok megteszek, hogy elkerüljük.

white999 2021.04.11. 21:29:46

@Ménár Atya: 100 méterrel lejjebb az utcában elkapta a 10 éves gyerek. Mentő vitte a Heim Pálba és lélegeztetőn is volt. Azért ezt nem nevezném a kettőt köhögött és kész kategóriának. OK túlélte, majd mosd küzdhet az utóhatásokkal.

www.portfolio.hu/gazdasag/20210411/a-koronavirus-nagyobb-bajt-okozhat-a-szervezetben-mint-amit-jelenleg-latunk-477980

www.portfolio.hu/gazdasag/20210411/koronavirus-egyre-tobb-egeszseges-fiatal-van-a-halalozasi-listan-477978

white999 2021.04.11. 21:35:02

@nincs1agy: Akkor neked is tanulj ha már nincs ismerősöd az egészségügyben. Amúgy 2x oltott kínai nem csak lélegeztető van de meg is haltak már. Figyelembe véve, hogy 2 hónap a védettség megszerzése ez nem is csoda mer t még két hónapja nem oltanak.

www.portfolio.hu/gazdasag/20210411/koronavirus-egyre-tobb-egeszseges-fiatal-van-a-halalozasi-listan-477978

www.portfolio.hu/gazdasag/20210411/a-koronavirus-nagyobb-bajt-okozhat-a-szervezetben-mint-amit-jelenleg-latunk-477980

Ja és természetesen a leggagyibb vakcinára van alapozva a nyitás.

24.hu/kulfold/2021/04/11/koronavirus-kina-vakcina-sinopharm-sinovac-hatekonysag-fejlesztes-mrns/

Ménár Atya 2021.04.11. 21:35:33

@white999: Szerintem nem olvastad végig amiről beszéltünk és félreértetted.
Arról beszéltünk, hogy ha a tanár és a diák is oltva van ,akkor ha elkapják akkor két köhögés és ennyi, oltatlanul meg gáz van.
10 évest meg sajnos még nem oltanak semmivel.
De legalább túlélte.
Ennél borzasztóbb nincs mint amikor ilyen gyerekeket visz el a kaszás, az nem normális.
Apám 3 hete halt meg, nem kovidban, nagyon szomorú voltam , mert váratlan is volt, de szép hosszú élete volt ,és ez a rend, ezen túllendül az ember.
Ha a gyerekemmel történe abba beledöglenék.
De ők kaptak oltást, igaz még friss, de legalább már több az esély, hogy elkerüljék a súlyosabb lefolyást.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.04.11. 21:35:41

"A Sinovac kínai gyógyszergyár Covid-19 elleni vakcináját a Brazíliában végzett klinikai kísérletek mindössze 50,4 százalékban találták hatásosnak. Egy másik, törökországi vizsgálat szerint 83,5 százalékban hatékony, amihez képest az amerikai Pfizer vakcinája 97 százalékban bizonyult annak.

A Sinopharm által kifejlesztett, Magyarországon is használt védőoltásról nem hoztak nyilvánosságra részletes hatékonysági mutatókat, előzetes kutatási eredmények alapján azt közölte, hogy a vakcina 79,4, illetve 72,5 százalékban hatásos. Mindkét gyógyszergyár olyan adatokat közölt a vakcinájáról, amelyek elérik az Egészségügyi Világszervezet (WHO) által megkövetelt szintet – közölte márciusban egy WHO-bizottság."

Etniez 2021.04.11. 21:36:28

@white999: Én már nem foglalkozom vele, amíg nem tol egy hatalmas mea culpa-t.

Mert olyan alaposan felvázoltuk neki, hogy miért nem lesz igaza, hogy egy jól fejlett csimpánz is megértette volna, de ő ... Szóval vagy troll vagy korlátozott képességekkel rendelkezik, egyre megy.

Etniez 2021.04.11. 21:39:22

@Ménár Atya: A szomszédom 7x éves, most temette el a fiát. Nem tudom mit fogok tudni neki mondani, ha Magyarországon leszek. A fia rendben volt egészségügyileg.
Közeli rokonnak mindenféle alapbetegsége volt (vérnyomás, túlsúly és diabétesz), 2 hét alatt kifeküdte és azóta is jól van.
Nálunk mindenki le van oltva, de a kínait nem kértük. Sputnik, AZ, Pfizer és Moderna egyelőre. Remélem a Sputnik is jó, nagyon kevés hír jön róla.

Ménár Atya 2021.04.11. 21:41:01

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Szóval egy kísérleti vakcina ami nem elég hatékony, a sanofi francia vakcinája amiből már millió szám kellene hogy legyen az meg egyenesen szar,
Tehát ez egy nesze semmi fogd meg jól.
Jelentősége egyelőre nem sok van, majd tovább tesztelik és ennyi, addig meg hátha beindul a pfizer gyártása

white999 2021.04.11. 21:42:03

@Etniez: Úgy számoltam a cseheket a jelenlegi trendekkel két hét alatt be lehet fogni. Már most látszik tisztán, hogy kezd 3. hullám megint erőre kapni a cseheknél meg lementek a számok. Az abszolút első helyhez pedig Gibraltár már alig van a csehek előtt. Az simán fogható hacsak nem kapja el egy népes család, mert ahhoz nekünk még egy falunak ki kell halni.

kárárámaispj 2021.04.11. 21:45:17

@Emmett Brown:
"persze, hogy nem akarnak 8 nap múlva bemenni, amikor múlt héten kaptak egy kör Pfizert, a második meg május második hetében lesz esedékes."
Azért ezt elmagyarázhatná valaki. Az ÖSSZES ISMERŐSÖM megkapta az oltást, aki regisztrált az elmúlt néhány hónapban. Mindegyik. A tanárok nem regisztráltak? Vagy ők nem magyar állampolgárok, vagy mégis mi a lófasz van, hogy őket külön kell oltogatni?

Ménár Atya 2021.04.11. 21:45:53

@Etniez: Majd elmesélem , azt kaptam, néha eszembe jutnak az orosz szavak már, és furán berreg a tv ha közel megyek hozzá, de semmi extra eddig, a kínait is bevállaltam volna ,nincs fenntartásom ,miután meghallgattam a magyar virológusok,orvosok véleményét.
De mindenhol azt olvastam a súlyos betegség ellen és a halál ellen bármelyik megvéd.
Hát ez szomorú, én is ismerek hasonló elhunytat, nehéz, de írtam tesóm kifeküdt, aki még náthás sem szokott lenni, a mindenféle cukorbeteg köszvényes asztmás sógorom meg kettőt köhögött és ennyi.
Tök érthetetlen.

Rodney_2 2021.04.11. 21:49:40

@kárárámaispj: Már majdnem 4 millióan regisztráltak és 2.8 millió van beoltva. Én pl holnap megyek az első adagért (nem tanár vagyok) De a fiam is sorra kerül a héten, ő 30 alatt van bőven.

white999 2021.04.11. 21:52:55

@Ménár Atya: Igaz nem olvastam végig a folyamot. A papáért részvétem. Az én gyerekem nyáron lesz 16. Ha a földhöz veri a seggét a kormány akkor se fogom idén visszaengedni csak ha megkapta a vakcinát. Ma beléptem a facebookon az osztálycsoportba. Kiderül, hogy egy ismerősöm akivel pár napja beszéltem az osztálytársa apja. (Gimi első nem is ismerünk senkit.) Pár napja mondta, hogy a gyerektől ősszel elkapta a vírust 4.5 hónapig volt beteg a covidtól. Ezek alapján kicsit közel volt hozzánk de akkor is tudtuk, hogy a fél osztály hiányzik abból biztos vannak covidosok de nem lehet a végtelenségig szerencséje az embernek. Erre a kétes hatékonyságú kínaira alapozva meg inkább orosz rulett min kiérlelt terv.

Rodney_2 2021.04.11. 21:54:47

@Ménár Atya: A zsidók miatt van (bocs :) )

Attól is függ a betegség lefolyása, hogy mekkora adag vírust kap be az ember. Ezért is fontos a maszk viselés. Pl valaki rád köp valamennyi vírust az utcán mikor szembe jön és mobilozik versus együtt ülsz 3 órát egy vasuti fülkében valakivel aki folyamatosan beszél, telefonál eszik stb (ezért dumálnak a szellőztetésről)
És hát az immunrendszer, amit nem tudom hogyan lehet objektíven definiálni.

nincs1agy 2021.04.11. 21:54:52

@white999: Figyelj te szerencsétlen. Orvosi tény, hogy a túlsúly és az elhízás komoly kockázati tényező a covid tekintetében. Tök mindegy, hogy mit mond neked a haverod..Hány cikket linkeljek még a témában??

white999 2021.04.11. 21:56:40

@Ménár Atya: Kínaival haltak már meg a helyi kórházba és lélegeztetőn is vannak. Szeretné hinni az ember, hogy csak a védettségi idő miatt. Más te már majd beoltanád magad tegnap a manna pfizerre 60 ma 80 tanár nem jött el. Nem hinném, hogy mindegyik beteg lett és azért. Sose lesz nyájimmunitás.

nincs1agy 2021.04.11. 21:56:47

@Etniez: Itt neked kellene mea culpazni, hogy egészségügyisként összefüggést próbáltál kreálni a Sinofarm vakcina és a magas hazai halálozási adatok között szembe menve a nyilvánvaló tényekkel..

white999 2021.04.11. 21:57:17

@white999: pfizerre tegnap 60 a helyes

nincs1agy 2021.04.11. 22:00:13

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

hu.euronews.com/2021/01/19/kollegank-mar-megkapta-a-kinai-sinopharm-oltas-testkozelbol

"Daleen Hassan azt mondja, az Egyesült Arab Emirátusokban komoly klinikai teszteken bizonyított az oltóanyag.."

"Az Egyesült Arab Emírségek tízmilliós lakosságából eddig kétmillió embert oltottak be, többségüket a Sinopharm vakcinával. Mindenki két dózist kap, 20-22 napnyi eltéréssel" - mondta Daleen Hassan, hozzátéve, hogy családjából ketten, a barátai, illetve a kollégái közül sokan kaptak kínai oltást, panasz nélkül."

white999 2021.04.11. 22:00:43

@nincs1agy: Csehek, Szlovákok túlsúlyosak, Ez nekem új. Azt hittem ott halnak meg sokan ahol béna védekezés.

Ménár Atya 2021.04.11. 22:01:41

@white999:
Köszönöm!
Jól teszed, ha nem engeded, most tényleg rizikós és felesleges, de úgy látom elengedték már ezt amúgy is.
Hozzám sokkal közelebb volt eddig, de valahogy megúsztam, vagy szerencse, vagy az immunrendszerem fogja meg, fene tudja.
Az a baj a kínainál, hogy sokan keverik a hatékonysági adatot a megelőzési adattal.
Hatékonyságban gyengébb mint a pfizer pl., de megelőzésre 100%, tehát lesz annyi immunreakciód, hogy nem leszel súlyos beteg, ill nem halsz meg, tehát jobb opció,mint a semmi.
Mondjuk nem tudom hogy nálunk oltanak e 18 alatt bármivel, nálunk ez már nem volt szempont.
Orosz volt, nem vártam másra.
Majd később ha már válogathatok akkor majd talán mást választok, most mindegy.
Amúgy pl a fiam egyik osztálytársa most kapta el, igaz ő az anyjától, ezért nem jó most sulit nyitni.

nincs1agy 2021.04.11. 22:02:38

@white999: Annyira ostoba vagy, hogy néhány egyedi esetből próbálsz törvényszerűségeket levonni, nem véve tudomást a nagy esetszámokból levont következtetésekről. Csatlakozz Gődényhez ! Ott a helyed ! :D

white999 2021.04.11. 22:03:41

@nincs1agy: És azóta adják a 3. dózist. Kicsit frissitsd a softwaret, Úgy általánosságban csak 2-3 hónappal vagy lemaradva. Fog ez menni de a jövőre vonatkozó következtetésekkel ne próbálkozzál mert az reménytelen a szellemi képességeiddel.

Ménár Atya 2021.04.11. 22:04:26

@white999: Ez érthetetlen, szerintem hülye aki nem oltat.
Ha az oltástól halok meg még az is jobb,mint azért mert nem oltattam.
De jelzem, eddig jól vagyok , ez már valami!

kárárámaispj 2021.04.11. 22:07:50

@Rodney_2: Hát, ezzel nem adtál magyarázatot a tanárok hisztijére...

white999 2021.04.11. 22:10:14

@Ménár Atya: Bennem is orosz van tegnap óta 2. körös Hajnalban bevettem egy fájdalomcsillapítót mert mindenem fájt de lehet, hogy csak a kerékpározástól meg a fekvőtámasztól volt, hogy túlerőltettem magam. Szóval kb mint a placebó de még akkor is jobbnak gondolom mint a kínait főleg a 40 lélegeztetősből 10 kínai 2 szer oltott nem biztató az intenzív osztályon. 2 hónap az kurva sok idő ebben a pandémiás időben amíg a kínai kifejti hatását.

nincs1agy 2021.04.11. 22:11:11

@white999: Még mindig jobb, mint a végtelenségig várni az elegendő mennyiségben soha meg nem érkező amerikai vakcinákra. Feltéve , ha valóban kell 3. Tény, hogy a több millió Shinopharmmal beoltott magyar és szerb közül senki nem került eddig kórházba coviddal. Tedd fel magadnak a kérdést, hogyha nem oltottak volna Shinopharmmal, közülük ma hányan lennének a föld alatt..

white999 2021.04.11. 22:13:39

@Ménár Atya: Rengeteg a hülye én abba fáradtam bele, hogy nagyságrendileg 100 ból 20 normális van covid ügyben és sajnos nem is feltétlen értelmi képesség függő. Lásd a tanárok, még ha az utóbbi 30 évet figyelembe véve azért vannak elképzeléseim, hogy kik mentek annak.

kárárámaispj 2021.04.11. 22:15:43

@white999:
"Szóval kb mint a placebó de még akkor is jobbnak gondolom mint a kínait főleg a 40 lélegeztetősből 10 kínai 2 szer oltott nem biztató az intenzív osztályon"
Ezt az Athina mondta ,ugye?
Ja, mintha arról is pofáztál volna, hogy az orosz cucc is szar. Meg oltsa magát vele a fidesz.

Nem mennél már el az anyádba?

white999 2021.04.11. 22:22:01

@nincs1agy: Nyilván nem olvasod amit írok te kretén mert akkor nem írnál ilyeneket.
Amúgy egy elhízott országban ahol több a túlsúlyos akkor ki fogja elkapni covidot. Igen az elhízottak a soványak kevésbé mert alig vannak . Ahol meg nem ott a nem elhízottak mint a svédeknél ugyanúgy meghalnak akik halat esznek és nem elhízottak. Látod megint helytelen következtetésre jutottal mert rosszul értelmezed az adatokat.
Na még egyszer hátha elolvasod vagy szemlézek inkább belőle.

24.hu/belfold/2021/04/10/szemeszorvos-koronavirus-intenziv-osztaly/

140 kilós krónikus lejön a gépről az egészséges alapbetegség nélküli meg nem és nem tudják miért.

white999 2021.04.11. 22:24:10

@kárárámaispj: Menjél te az anyádba és mivel csökött az agyad ezért nem emlékezhetsz rá, hogy ilyet mondtam volna de túrd át a netet másold be ha megtaláltad te kretén. Sok sikert parasztkám.

kárárámaispj 2021.04.11. 22:25:32

@white999:
white999 2020.12.13 20:36:47
Pont a fenti pont miatt amit te is mondasz hiteltelen az orosz cucc. Mert ha világ pénze is volt rá nekik (nem hinném hogy több lett volna mint nyugaton) az idő nem volt rá elég. Na az tényleg ellenőrizetlen, azzal oltsa magát a fidesz. Pedig lehet az is jó de körülmények miatt 0 a bizodalmam benne."

Akkor, elmész a kurva anyádba szakértő úr?

Etniez 2021.04.11. 22:45:22

@nincs1agy: Hagyjál már barátom, megint papagájkodod a hülyeségedet, én semmi olyasmit nem mondtam.

Offra vagy téve, amíg nem kérsz mindenkitől elnézést.

kárárámaispj 2021.04.11. 22:48:19

@Etniez: Na. A sofőr is hozzászól. Az OKJ-s ápolókat mikor is képzik ki vakcinakutatásból?

white999 2021.04.11. 22:56:04

@kárárámaispj: 2020.12.13 20:36:47
Ekkor hiteltelen volt is volt a cucc, mert akkor még ennyi adat se volt róla mint most. de engem kakadu péter meggyőzött hogy beoltotta magát.
Amúgy az volt vele a baj mint kretén Fideszel aki oltási versenyt akar nyerni. Hetente hoztak ki eltérő %-okat és mindig az volt a lényeg, hogy jobb legyen pfizer. Ha lehetne választani akkor most is pfizert választanám te gyökér csak ebben a helyzetben amibe belekényszerítették az embert nem lehet de egy vektor vakcina akkor is modernebb mint a kőbaltás kínai.
És menj te a kurva anyádba gyökérkém.

nincs1agy 2021.04.11. 23:01:06

@Etniez: @kárárámaispj: Nem kötötted a Shinopharm használatához a magas hazai halálozási számot?? Nem félsz, hogy rád szakad a plafon?

white999 2021.04.11. 23:01:15

@kárárámaispj: Egyébként simán az lenne a becsületes ha fideszesek kínaival és orosszal oltanák magukat. Legyen övék a jobb én lemondtam volna róla. Már az is elég lett volna ha küldenek egy e-mailt hogy mikor kerülök majd sorra de ez a filléres webshopok ismérve is megoldhatatlan feladat elé állította a kormányzati regisztrációt.

nincs1agy 2021.04.11. 23:03:00

@white999: Össze-vissza beszélsz minden hülyeséget. Az elhízottak körében lényegesen magasabb a cukorbetegek és a magas vérnyomással küzdők aránya, amely jelentős kockázati tényező a covid szempontjából..

élhetetlen 2021.04.11. 23:03:38

@Ménár Atya: Tény, hogy neked a múltkori futam után nem akartam írni, de hogy megszólítottál, hát legyen. „a következő lényeges megoldandó feladat az lesz, amikor elfogynak a regisztráltak és közben tömegével állnak majd rendelkezésre vakcinák, csak nem lesz kit beoltani.” . (Orbán Viktor bejelentette: szerdán kezdődik a nyitás Magyarországon - Portfolio.hu ). Neked ez nem forrás, az meg nem érv, hogy nem lesz szerencsés majd akkor, egyik napról a másikra összegányolni egy rendszert, teljes váltással. Nem lehetne gyakorolni akár a körzetiknél, akár az oltópontoknál (ami akár stadion is lehetne) a regisztráció nélküli időpont kéréssel?
„Semmi fennakadás nincs”, ha neked flottul ment, akkor nem számít, hogy a barátnőm másfél órát állt sorban. Értem. Azt a szösszenetet nem keresem meg, ami arról szólt, hogy valakit 80 km-re levő oltópontra hívtak be tévedésből. Nem emlékszem, lehet, hogy csak 60 km volt. „Március 15-ig minden 60 év feletti magyart be fognak oltani, aki regisztrált a vakcináért - mondta Orbán Viktor pénteken a Kossuth rádióban.” (Kijön a matek? Ennyi idős magyar kaphatja meg a koronavírus-vakcinát március 15-ig (penzcentrum.hu) . 68 leszek a nyáron, és még nem kaptam szurit, pedig regisztráltam. De minden zökkenőmentes.
A kérdésedet nem kell költőinek minősíteni, mert az azt sugallja, hogy tudod a választ, pedig nem tudod. Nem vagyok orvos, de tudok gondolkodni. És a kínai gyártónál, akitől vásároltunk, a siker kapujában, mikor már csak a lé dőlt volna, lemondott két legfelső szintű vezető (az egyik az ellenőrzésért is felelős volt). Miért is? Csak a sikerből nem kértek? Az oroszoknál jobb a helyzet, ott csak egy kutató fejlesztő esett ki az ablakon. Ezek szerintem nem jó jelek. Probléma van az AZ-vel, de az rögtön nyilvánosságra került. És ez fontos, nincs sumákolás.
„Kicsit gondolkodni is kellene néha, orvosok ücsörögnek feleslegesen arra várva, hogy neked mikor lesz kedved oltatni magad. Ez baromság, drága időigényes„. Nyilván olvastad Ekrünek írt kommentemet, csak nem értetted meg. Nem kell ott ülni, és várni. Regisztráció nélküli időpontfoglalás. Próbálom lassan, hogy megértsd. holnapra öten kértek időpontot az adott helyre. Egy orvos megy ki. Ha, amíg ott van, jön még pár hívás, hogy esetleg van-e még hely aznapra, akkor, ha van, mondják, hogy mikor jöhet, ha nincs, akkor adnak másnapi időpontot. Ha százan jönnének, akkor tudván, hogy hány oltó jöhet szóba, az alapján osztanák az időpontokat. És az időpont osztáshoz nem kéne egészségügyi dolgozó, elég lenne egy időszakosan foglalkoztatott érettségizett is. Ne fárassz tovább!

Etniez 2021.04.11. 23:06:45

@white999: Nem tudom, mennyire kap újra a járvány, hogy nyitnak jövő héten. Ha nem, akkor csehek "nyerik" a versenyt. De majd kiderül.
De a trendeknek megfelelően első kettő lettünk, ahogy jósoltuk.

Etniez 2021.04.11. 23:07:18

@kárárámaispj: Amikor a magadfajta trollok megtanulnak gondolkodni. Pont akkor.

Etniez 2021.04.11. 23:25:23

@nincs1agy: Én biztosan nem. A kínai vakcina maximum hatástalan, ezt írtam. Halált nem okoz.

white999 2021.04.11. 23:47:16

@nincs1agy: Vietnámban úgy védekeznek, hogy amikor kakdu péter megfertőzte a testőrökekt, úgy 3000 embert raktak miatta karanténba. Ebből lehet vonni azt a tanulságot, hogy azért kevés a fertőzött és halott mert soványak de azt is normálisan védekeznek. Ha itt 80% túlsúlyos akkor éppen négyszer annyi esély van, hogy egy kövér kapja el a betegséget, mint egy normál testalkatú, akkor abból a nagy számok törvénye alapján már önmagában négyszer annyi kövér fog meghalni. Kapizsgálod. Amerikában aki normál testalkatú az vagy színész vagy fitnesz edző amúgy az egész ország szét van folyva. Ebből akkor lehetne következtetést levonni ha volna egy szobában 5 kövér és 5 normál testalkatú, hogy abból szándékosan megfertőzve hányan kapják el és ki hal meg.
A COVID nem felső légúti betegség hanem érrendszeri és vezető halál ok a citokin vihar amikor a szervezet elkezd védekezni eszetlenül és túlreagálva a saját szervezetét emészti fel miközben nem is kellene védekezni a covid ellen már. Ez kurvára független a testsúlytól, mert immunrendesz függő. Haveromáknál egyedül ő volt kórházban a szülök krónikus betegséggel és párja asztmával nem.

kárárámaispj 2021.04.11. 23:48:19

@white999:
Hehe. Vergődj, magyarázkodj.
"Ekkor hiteltelen volt is volt a cucc, mert akkor még ennyi adat se volt róla mint most. de engem kakadu péter meggyőzött hogy beoltotta magát."
Ez ám a szakértelem. Azt hittem, hogy utánaolvastál a hivatalos dokumentációjának, esetleg eredetiben oroszul, aztán összevetetted az itthoni vizsgálatokkal.

"Amúgy az volt vele a baj mint kretén Fideszel aki oltási versenyt akar nyerni. "
Igen. A kretén fideszesek levegőt akarnak venni.

"Hetente hoztak ki eltérő %-okat és mindig az volt a lényeg, hogy jobb legyen pfizer. Ha lehetne választani akkor most is pfizert választanám te gyökér csak ebben a helyzetben amibe belekényszerítették az embert nem lehet"
Ja. Mert nincs elég, ugye te barom? Egyébként simán lehet. Jelen állás szerint december környékén kapsz pfeizert. Persze csak akkor ha a többi ember elfogadja a másikakat. Ha mindenki olyan hülye mint te, és várna a pfeizerrel, akkor úgy 2023 ban meg is lenne az átoltottság.

"de egy vektor vakcina akkor is modernebb mint a kőbaltás kínai."
Na, megint a szakértő a 444 meg index.hu okoskodással. Akkor most a saját szavaiddal meséld is el, hogy miben is jobb? Mert ugye a kőbaltás cucc az úgy 150 éve bevált technológia. Szánalmas és felesleges életed során eddig kaptál úgy kb. 8 oltást, az mind a kőbaltás volt. De most, hogy kurva nagy internet szakértő lettél, már nem jó.

"És menj te a kurva anyádba gyökérkém."
Fáj, mi, amikor beleverik az orrodat a saját szarodba?
Lettél volna hiteles, és nem oltattad volna be magad baszod.

kárárámaispj 2021.04.11. 23:51:06

@Etniez: "A kínai vakcina maximum hatástalan, ezt írtam. "
haló emberek! Ne oltassatok, egy utolsó csicska betegtologató aki OKJ tanfoylamon lett ápolósegéd azt mondta, hogy hatástalan. Egy igazi szaktekintély...
Kisköcsög. Majd ha a fékbetét csere lesz a téma, vagy a jobbkézszabály, akkor szóljál. Ahhoz lehet, hogy értesz.

white999 2021.04.11. 23:55:32

@Etniez: Cseheknél ma 37 nálunk 206 halott. Ők lefelé mennek mi magasan tetőzünk.

1 MILLIÓRA ŐK 2593 mi 2429 Ezer főt kell behozni ami napi 200-al gyerekjáték. Gibraltár is meglesz szégyenszemre pedig ott 33.000 laknak.

kárárámaispj 2021.04.12. 00:00:19

@élhetetlen:
Na, hálisten előmásztál te is.
"„Semmi fennakadás nincs”, ha neked flottul ment, akkor nem számít, hogy a barátnőm másfél órát állt sorban."
Igen, az nem számít. Tudod, az van, hogy terveznek egy számot, aztán, ha egy magadfajta roki szarakodik, neadjisten az orvosnak el kell mennie vécére, akkor feltorlódik a sor.
Nyilván te mindig mindent tökéletesen csináltál életedben.

"Azt a szösszenetet nem keresem meg, ami arról szólt, hogy valakit 80 km-re levő oltópontra hívtak be tévedésből. "Nem emlékszem, lehet, hogy csak 60 km volt."
Ja. Volt egy ilyen tényleg. Tehát minden szar.
" 68 leszek a nyáron, és még nem kaptam szurit, pedig regisztráltam. De minden zökkenőmentes."
Esetleg kérdezd meg a háziorvosodat. Nekem az összes ismerősöm aki regisztrált, 30-75 ig mindenki megkapta.

"Nem vagyok orvos, de tudok gondolkodni."
Azt már láttuk sokszor. Tudjuk, a balatonban a kisgyerekek megeszik a szart, meg a többi agymenésed.

white999 2021.04.12. 00:01:06

@kárárámaispj: RUSVAI mondta meg az összes virológus szakértő, nem a kakadu te gyökér. A szakemberekkel vitatkozzál ne velem. Amúgy az megvan hogy ha valami 79%-ot tud a másik meg 91%-ot akkor a 91% a jobb. Ráadásul a 79% ra már az emirátusban 3. kört oltják, hogy hatásos legyen. Vagy ezt is tollba kell mondanom te kretén vagy ezeket már felfogod a csökött agyaddal.

kárárámaispj 2021.04.12. 00:02:35

@élhetetlen:
"lemondott két legfelső szintű vezető (az egyik az ellenőrzésért is felelős volt). Miért is? Csak a sikerből nem kértek?"
Korrupció miatt. Csak addig már nem terjedt az olvasmányod.

white999 2021.04.12. 00:03:11

@kárárámaispj: Írd fel mindenhova kisköcsög hogy a kőbaltás a jobb mint a vektor meg pfizer. Lássuk hányan rögnek ki gyökér. Remélem kínaival oltatod magad.

kárárámaispj 2021.04.12. 00:03:57

@white999:
És mesélj, ott áll a 91%os a polcon, te idióta fasz?
Mondom, ne szard szájba magad, várd ki szépen a decembert.

white999 2021.04.12. 00:05:21

@Etniez: Mennyire kap erőre? Hát kezd megint megtelni a helyi kórház.

kárárámaispj 2021.04.12. 00:06:53

@white999:
"Írd fel mindenhova kisköcsög hogy a kőbaltás a jobb mint a vektor meg pfizer. Lássuk hányan rögnek ki gyökér. Remélem kínaival oltatod magad."

:D:D:D: Szánalmas szardarab vagy. Az orosz ellen is magyaráztál. Semmit nem értesz hozzá, de ugatsz.
Próbáld felfogni. A "majd lesz decemberben, talán 91%os" nál jobb a "itt van vigyed, 79%os" cucc. Sokkal jobb.

white999 2021.04.12. 00:08:07

@kárárámaispj: Nem a 91%-os bennem van mert másnak nem kellett. Én már védett vagyok te meg várod, hogy a pártvezetés a krumpli mellé adjon kínait is. Bár ha öreg és szenilis vagy akkor már biztos megkaptad. Van rá esély. Az öreg szenilisre.

white999 2021.04.12. 00:09:15

@kárárámaispj: ELVESZTETTED A FONALAT SZEDD ÖSSZE MAGAD TAHOKÁM MERT ÍGY SENKI NEM ÉRTI AMIT MONDANI AKARSZ.

Etniez 2021.04.12. 00:40:42

@kárárámaispj: Te meg semmihez nem értesz, te kis fikagép. Másokat szapulsz, pedig csak egy kis gyökér vagy, akinek azt is megmondja a fidesz, hogy mit gondoljon.

Etniez 2021.04.12. 00:45:49

@white999: Annyira jó a kínai, hogy komoly engedélyeztetésnek nem merik alávetni. Az oroszt sem.
Csak remélhetjük, hogy biztonságos. Kakadu megmondta. Meg a magyar szakemberek is, akik nem is vizsgálhatták a készítményt, mert a Kakadu eldöntötte helyettük, hogy jó.

Ettől eltekintve még lehet, hogy jó. Csak ezt te sem tudod, hiába vered a tamtamot. Max elhiszed.

élhetetlen 2021.04.12. 00:54:03

@kárárámaispj: És gondolod, hogy annak sokan örülnek, hogy te is előmásztál, a nem éppen úriemberhez méltó stílusoddal? „ha egy magadfajta roki szarakodik”, tudod, sok rokinak kéne szarakodni, hogy másfél órás sor torlódjon fel, vagy a dokinak is hasmenése kellene legyen. Persze, ez a valószínűbb, nem a szervezetlenség. A „Semmi fennakadás nincs”és a „Tehát minden szar”között van átmenet, akkor is, ha te nem érted.
A másik, szerencsére nekem csak a térdem sérült, nem az agyam, mint neked. Te lerokizol, bár nem voltam, nem vagyok leszázalékolva. Tudod, a rokkantosítás úgy működik, hogy kérni kell, aztán elbírálják. Én nem kértem, te sem, de, ha kérted volna, lehet, hogy agyi korlátozottságod miatt most roki lennél. „a balatonban a kisgyerekek megeszik a szart”. Nem emlékszem pontosan, hogy mit írtam, valószínű, hogy azt, hogy nem kéne engedni hogy adott gyerek a pancsolóba pisiljen, vagy szarjon, de, ha elmondanád egy elmegyógyásznak, hogy te ezen úgy kikattantál, hogy évek múlva is emlékszel rá, biztosan megkapnád az agyiroki papírt. Ennyi.

élhetetlen 2021.04.12. 00:59:49

@kárárámaispj: „Korrupció miatt”. Ja, csak ennyi? Ha egy vakcina gyártása, piacra dobása körül korrupció van, akkor minden rendben, minden tiszta? Okos meglátás!

Ménár Atya 2021.04.12. 06:34:18

@élhetetlen: Hát tényleg nem vagy orvos, és a logisztikához sincs sok közöd.
Csak ott olthatsz, ahol megfelelő körülmény van arra az esetre, ha valami gond lenne, pl nem várt reakció, ehhez több ember kell, nem elég egy ápoló, elfelejted hogy problémás a tárolása az oltóanyagoknak, főként a pfizer-nél, ha nem használod fel célzottan akkor tönkremegy, ezért van az, hogy tömegesen és lista alapján adják.
Túl sok atv-t és gyurcsányt nézel azért írsz átgondolatlan hülyeséget.
Amíg van regisztrált jelentkező, sokkal egyszerűbb megszervezni, a gyors oltást, ahogy jön a vakcina, felesleges erre kapacitást fenntartani, hogy azt várja a körzeti, élhetetlen úr mikor akar befáradni és milyet rendeljenek neki.
Már ott megdől, hogy mondjuk te kedden szeretnél menni, másik kettő meg szerdán hárman meg mondjuk pénteken és mind pfizert akar.
A gond ezzel csak annyi, hogy ki kell olvasztani a vakcinát,ami ugye 5 adagos kiszerelés egy üvegben, tehát kedden 4 adagot, szerdán 3 adagot, pénteken meg két adagot kell kidobni ,élhetetlen úr és társai miatt, mert visszafagyasztani már nem lehet.
Na akkor most hogy ezt tisztáztuk, hívd fel az ATV-t és mond meg, hogy gyurcsány és bandája ne terjesszen ekkora baromságot.
Amúgy azt sem értem mi a gond azzal, hogy kapsz egy telefont, hogy mehetsz, kb 1 perc az életedből, és az orvosnál meg nem lesz káosz, és felesleges telefonálgatás.
Félelmetes mennyire nem tudsz gondolkodni, csak szajkózod a párt direktívát,amit a nagy fletó vezér épp kiad neketek...................

white999 2021.04.12. 07:36:39

@Etniez: Világos! Az orosz a technologia az orvostudomány fejlettsége alapján simán a pfizer (moderna stb) mögött a legjobb lehet. Ha Svájc gyártaná, senkiben fel sem merülne a kérdés, ez a baj a diktatúrákkal. Számomra pont az a biztató, hogy nem tudnak eleget gyártani, ha valami vacakot csinálnának és a mennyiség lenne a cél akkor már elárasztották volna a piacot. Mondjuk ez is csak okoskodás de van benne logika. Így valóban a remény marad, ami még mindig több, mint várni hogy egy korlátozások nélküli országban egy szabadon eresztett vírussal mikor kapom el és az hogyan fog érinteni. Bízik az ember benne, hogy hatásos vagy legalább nem okoz kárt és akkor már beljebb vagyok, mint vakcina nélkül. Amúgy reálisan ha mindenki pfizerre vár, akkor 2022 ben sem lenne a fél társaság beoltva és garantált a fertőzés

Emmett Brown 2021.04.12. 08:07:21

@kárárámaispj: az oltás teljesen random módon történik. Én csütörtökön kaptam, tanár ismerősömet előttem egy héttel nyomták be Pfizerrel, úgy, hogy az oltása után egy nappal hívta a háziorvosa, hogy menjen be, mert kapna egyet. Azt nyilván lemondta.
Katonák/rendőrök szintén nem magyar állampolgárok? Mert őket is előrehozták.

0dzsud0 2021.04.12. 11:26:05

@Rodney_2: Milyen vakcinát kaptatok?

Rodney_2 2021.04.12. 11:48:09

@0dzsud0: Ne is kérdezd, most megyek oltásra (néhány óra még aztán ki tudja :))) ) Kis siránkozásra kapok Pfizert :) Modernától após került kórházba vérrögképződéssel, erről nem nagyon vannak hírek... Apám és anyai nagyapám is trombózisban halt meg, az orvos egyetértett hogy A-Z-t kihagyjuk. "Megbízható nyugati vakcinák" a la Dobrev Klára :(((
Nekem a keleti sajnos nem jó mert muszáj EU passportot kapnom, sokat utazom. És a szputnyikot nagyon fúrják politikai alapon, pedig jobb mint az A-Z. A franciák azért fúrják, mert a Sanofi még csak most készül el a saját nyamvadt vakcinájával és azt akarják nyomni az EU-ban. Ezért haljon meg még egy csomó ember. Ezek a minta jogállamiság / jó kormányzás nyugati politikusok. Vagy ott a szlovák elmebaj. Kik fúrják a szputnyikot? A ballibsi pártok. Ezek tényleg csak rombolni és gyilkolni tudnak mindenhol :((( Különös anyagból vannak gyúrva, biztosan már így születnek...

white999 2021.04.12. 15:42:55

@Rodney_2: Bocs hogy belepofázok de pfizer is nyugati. Moderna meg a pfizer ugyanaz a technológia habár egy fokkal több mellékhatása van a modernának. AZ szputnyik mindkettő vektor de szerintem is jobb az orosz. vagy inkább reménykedik az ember benne. Te magad is elismered, hogy a keletivel nem engednek be( én orosszal engednék és az sem biztos, hogy nem fognak) tehát nagyon nagy kreténséget nem mond Dobrev. Mondjuk az oroszok tehetnének róla, hogy elfogadják csak le kellene papírozni a cuccost. A fő gond az az orosszal, hogy nincs, ide is későn szállított és nem az hogy nem akar venni a nyugat. A Pfizeren kívül mindenkinek megvan a maga sara talán még a modernánának nem de Ő meg keveset szállít.

a nagy hohohorgász 2021.04.12. 16:25:37

@white999: a pfizernak nem sara az hogy nem tud annyit gyártani amennyit szerződésben vállalt????? szerinted????

élhetetlen 2021.04.12. 17:38:33

@Ménár Atya: Még szerencse, hogy te orvos is vagy, logisztikus is, és logikusan gondolkodsz is.
„Csak ott olthatsz, ahol megfelelő körülmény van arra az esetre, ha valami gond lenne”. Mit nem mondasz! . Eddig úgy tudtam, hogy oltópontokon, körzetiknél, és van, amit lakáson is lehet adni. Egy lakással mit csinálnak, hogy megfelelő körülmény legyen?
„ezért van az, hogy tömegesen és lista alapján adják.”Nem tudom, történt-e változás, de, mikor regisztráltam, nem lehetett megadni, hogy milyen vakcinát fogadok el, tehát ez egy nem létező adat a regisztráltaknál, de szerinted ezen nem létező adat alapján hívják be tömegesen az embereket. Nem így van. „milyet rendeljenek neki.”. A körzeti nem „rendel”, hanem kap, amit kap, aztán elkezdi hívogatni az oltandókat, és egyeztet, hogy kinek mi jó, és attól függően hívja a rendelőbe, vagy küldi oltópontra, mert azt megkapja, hogy hol, mi lesz a köv. napokban. A Pfizer. Ha a körzeti kap tíz adagnyira felhasználási jogot adott oltóponton, akkor először azokat hívja, akik jelezték, hogy azt kérik, (ha nem jelzi valaki, akkor nem tudhatja, mert, mint már írtam, a regisztrációból nem derül ki), és, ha nincs tíz ilyen, akkor kérdezi a többieket. El tudod képzelni, hogy egy körzetben nem akad tíz oltandó, aki a Pfizert vállalná, mert mindenki ragaszkodik a kínaihoz? És még nekem írod, hogy nem tudok gondolkodni. „kapsz egy telefont”. Kitől? „mehetsz”. Milyen vakcinára? Mint írtam, nincs nyilvántartva, hogy mit fogadsz el, és szabad vakcina választás van. Azt hiszem, túl egyszerű vagy. Hogy is van? Ha én hívom az orvost, megadva, hogy mit fogadok el, abból káosz lesz, ha az orvos hív feleslegesen x embert, mert ami van, az nem jó neki, akkor nem lesz felesleges telefonálgatás? Mert te aztán tudsz gondolkodni. Mindegy.
Nem tisztáztál semmit, csak mondtál valamit, aminek nem sok értelme van.
A másik, szokták volt mondani, hogy ki mint él, úgy ítél. Lehet, hogy neked szükséged van vezérürüre, aki után mehetsz, nekem nincs. Ha nem tudsz leszakadni erről az ATV, Gyurcsány témáról, mint érvről, (a többi érved sem ér semmit, ez már a múltkor is kiderült), akkor ne kínlódj, mert ez sem érvelés. „csak szajkózod a párt direktívát,amit a nagy fletó vezér épp kiad neketek”. Idézd, hol. és mit szajkóztam. Szánalmas, amit produkálsz.

white999 2021.04.12. 17:55:28

@a nagy hohohorgász: Egyedül Ő teljesítette? Szerinted akkor az micsoda?

"A két vállalat 2021. év elején kiemelt figyelmetfordított gyártási kapacitásainak megerősítésére és kibővítésére, hiszen a cél, hogy a növekvő globális igénynek megfelelve idén több mint 2 milliárd adag COVID-19 vakcinát gyártsanak és szállítsanak világszerte. Magyarország vonatkozásában az első negyedévre vállalt teljes vakcina mennyiséget a Pfizer megbízhatóan leszállította, 2021második negyedévétőlpedigjelentősen megnöveli az országbaszállított vakcina dózisok számát"

white999 2021.04.12. 17:59:08

@a nagy hohohorgász: Ja a kínai is teljesítette, bár nézőpont kérdése, hogy ha valamiből 3 adag kell de csak kettőre valót szállít le az micsoda. Nem vagyok szőrszálhasogató, ezt a az alacsonyabb minőség rovatba teszem amikor arról beszélünk, hogy kinek mi a sara.

0dzsud0 2021.04.12. 19:14:03

@a nagy hohohorgász: Erről ő valószínűleg lemaradt, meg a nevetséges -80 °C-os tárolási/szállítási kritériumokról is.

Ménár Atya 2021.04.12. 19:32:29

@élhetetlen:
Az a baj, hogy nem akarod megérteni a logisztikát, hűtést.
Bocs, de burokban élsz, és fogalmad nincs a valóságról.
Hogy hol idéztél dk mantrát?
Hát.... ha csak nem te dobtad fel nekik az ötletet, hogy tb kártya alapon oltsanak, akkor bizony most is az ő mantrájukat hajtogatod.
Jelenleg regisztráltakat oltanak, felesleges magyaráznod hogy megy az oltás, pontosan tudom, semmi extra.
Ami vakcina van azt próbálják szétosztani, elég nehézkes lenne, ha sok kis élhetetlen úr, kénye kedve szerint kellene osztani a vakcinát, nem akarom ismét leírni, hogy milyen kiszerelésben ,milyen hűtést igényel, és nem tudod visszafagyasztani stb.
Vezérürütök nektek van, eddig egy önálló gondolatot nem mondtál, csak szajkózod a DK direktívát.
Megértem nektek ez kell meg az idióta fletó, ebben nőttetek fel, amit a főnök mond az úgy helyes, keleti vakcina rossz....mára már halkul ez is :)

Ménár Atya 2021.04.12. 19:36:42

@a nagy hohohorgász:
Felesleges vita.
Majd ha lefut, akkor kell ezen rágódni, jelenleg oltatni kell ami van azzal, és reménykedni, hogy nem voltál már fertőzött az oltás előtt, akkor tök mindegy, úgy is.

white999 2021.04.12. 19:42:54

@a nagy hohohorgász: "A Pfizer a kezdeti bizonytalanság után már jó ideje megbízhatóan teljesít, összesen már közel 1,3 millió adag oltóanyagot szállított le Magyarországra. Keddi közleményükben hozzátették, a második negyedévtől jelentősen megemelik az ide szállított mennyiséget. "

Igazad van tényleg hülyének néztelek de még én sem gondoltam, hogy ekkora kretén vagy. Mosd meg a szádat és utána jöhetsz szopni bár nem biztos hogy benne vagyok, inkább csak játszd az udvari bohócot.

g7.hu/kozelet/20210324/a-szputnyik-es-az-astrazeneca-kesese-miatt-kellett-uj-vakcinakat-engedelyezni/

Ha elolvastad akkor vedd fel a csörgő sipkát és add elő a következő műsorszámot. Mondjuk legyen az, hogy káromkodva még mindig nem érted, hogy ha valaki leszállít annyit amit vállal az korrekt dolog. Gyerünk bohóc táncolj kezdődjék show.

white999 2021.04.12. 19:58:45

@a nagy hohohorgász:

telex.hu/koronavirus/2021/03/26/eu-unio-brusszel-vakcinak-beszerzes-szallitas-mennyiseg-masodik-negyedev

Neked túrtam kretén. A Pfizer még túl is teljesített ha kevesebb 888 at olvasnál nem égnél ekkorát. Táncolj bohóc!!! Nagyon hülye majd ha esetleg bocsánatot kérsz a mosdatlan szádért akkor megfontolom, hogy szóba álok veled, addig kuss van alattvaló.

nincs1agy 2021.04.12. 21:39:02

@Etniez: "Én biztosan nem. A kínai vakcina maximum hatástalan"

Hatástalan.. persze.. és annak a több millió Shinopharmmal oltott magyar és szerb embernek biztos csak kurva nagy szerencséje volt, hogy nem találkozott a vírussal. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy Shinopharm nélkül hányan lennének ma közülük a föld alatt..

élhetetlen 2021.04.12. 22:15:27

@Ménár Atya: Nem semmi vagy. Ezt már elhinni is fárasztó, hogy ilyen gondolkodásmód létezik, mint a tiéd. „Az a baj, hogy nem akarod megérteni a logisztikát, hűtést.”. A Pfizernél van hűtési probléma a hosszabb idejű szállításnál. Ez költséges a hűtés miatt, ezért nem viszik ki az x ezer körzeti orvoshoz, csak a kevesebb számú oltópontra. Ha már ott van, öt napig normál hűtőben is tárolható. Te nem érted az esetet. (Esetleg nézz utána).
„elég nehézkes lenne, ha sok kis élhetetlen úr, kénye kedve szerint kellene osztani a vakcinát”. Fogd már fel, hogy nem erről van szó, hanem a már elosztott vakcinákat annak ajánlják, fel, aki azt elfogadja. Ez maradt ki a szuper reg rendszerből. Ez egy nagyon egyszerű relációs adatbázissal megoldható lett volna, akkor még értelme is lehetett volna. Másnak már vázoltam is a struktúrát, nem fogom megismételni, mert nem értenéd. „ha csak nem te dobtad fel nekik az ötletet, hogy tb kártya alapon oltsanak, akkor bizony most is az ő mantrájukat hajtogatod.”. És képzeld, még azt is képes vagyok mondani, hogy a fű zöld, bár nem tudom, ki mondta először, kinek a mantráját hajtogatom. Veled még nem fordult elő, hogy egy ötlettel egyetértettél, főleg, ha az működhet? A körzeti megadja az oltópontnak, hogy hány embert irányított oda, ők látják, hogy maradt-e szabad kapacitás, miért ne lehetne ezt telefonon megkérdezni, és ha van, időpontot foglalni? Egyébként bagoly mondja a verébnek futam, te kinek a mantráját nyomod, hogy ez az eltolt reg rendszer, ahol még azt sem rögzítették, hogy ki, mit fogad el, ez a tökéletes megoldás, ennél jobb nem is lehetne?
„felesleges magyaráznod hogy megy az oltás, pontosan tudom, semmi extra.”. Már sok megállapításoddal igazoltad, hogy nem tudod, csak nem veszel tudomást a cáfolatról. „eddig egy önálló gondolatot nem mondtál”. Te bezzeg mit is mondtál? Ne szórakozz! Én nem akartam megváltani a világot, főleg nem úgy, hogy neked mondom el, hogyan kéne, csak azt próbáltam leírni, hogy miben nincs igazad. Sajnos, nem érted. A keleti vakcinákról meg nem írtam, hogy rosszak, csak azt hogy miért fogadom gyanakvással, de nem érted. A káráló már megírta, hogy csak korrupció miatt mondtak le a vezetők, a válaszomat olvashattad. Jók vagytok vele együtt logikában.
„burokban élsz, és fogalmad nincs a valóságról.”. Miből gondolod, hogy kevesebb kapcsolatom, barátom van, mint neked? Esetleg értelmesebbek nálad. Vagy úgy gondolod, hogy a valóságot csak az utcai szemetesek turkálásából lehet megismerni?
Rengeteg ember van, aki úgy hiszi, hogy okos, logikus gondolkodású. Ilyen vagy te is, én is. A különbség annyi, hogy te nem tudod cáfolni azt, amit én írok, és, ha én cáfolom, amit írtál, te arról nem veszel tudomást, és jössz az ATV, Gyurcsány szöveggel. Engem nem zavar, ettől még lehet boldog életed, de engem ne boldogíts a téveszméiddel, ha kérhetem. Nem vagy azon a szinten, hogy meggyőzz.

élhetetlen 2021.04.12. 23:17:19

@Ménár Atya: Csak olvastam tovább a híreket… Ez is Gyurcsány dumája, amit csak szajkózok? Vagy ez sem hiteles? Vakcinák: Kína megrendítő beismerést tett a hatékonyságról - Napi.hu .

Ménár Atya 2021.04.13. 06:01:49

@élhetetlen: Ez a baj, hogy csak olvasod, de nem érted. Kísérleti fázisban az egyik kínai 54 %-os.
Mondom Kísérleti fázisban!
Gondolom ez már nem ment át.
A sanofi vakcinája kísérleti fázisban megbukott, még emberig sem jutott el, pedig mára azzal kellene tele lenni a rendelőknek.
De, csak mert annyira okos vagy, a hatékonyságot kétféleképp nézik, gondolom erről már nem tudsz.
Hatékonyság-milyen számban véd meg a betegségtől , ez átlag 55-95 %
A másik szám, ami fontosabb, milyen arányban véd meg a súlyos megbetegedéstől,haláltól ez viszont már az 55 % hatékonyságúnál is 100% körül mozog.
Kis segítség,mielőtt még az értelmes barátaid hívnád :
telex.hu/koronavirus/2021/03/29/covid-vakcinak-oltasok-tudnivalok-informaciok-minden-ami-fontos-ki-kaphatja-pfizer-moderna-astrazeneca-szputnyik-sinopharm-janssen-cansino-covishield

Ménár Atya 2021.04.13. 06:39:41

@élhetetlen:
Akkor most ismét cáfolom a tb kártya téziseid.
Továbbra is tartom, hogy a logisztikához nem értesz, ez látszik, amikor azt fejtegeted, hogy 5 napig is eláll a vakcina hűtőben.
Akkor elmondom hol bukik a logikád.
Te egy kb két hónappal későbbi állapotot vázolsz, amikor már a regisztráltak nagy része be lesz oltva, és a maradék bizonytalan ,amikor majd körülötte is hullik az oltatlan rokonság, majd telefonál, hogy szeretne oltást.
Mondjuk akkor már elegendő egy oltópontra irányítani, ahol megmondják mikor olvasztják ki az üvegcsét, hogy ne kelljen az 5 adagból négyet kidobni.
Ez csak épp annyit tesz, hogy ezek a telefonálgatós emberek, elveszik az időt az orvostól, amit hasznos gyógyítással tölthetne, de ez más kérdés , egy másik vita.
Az szintén hülyeség, hogy nem oltanak pfizerrel körzeti orvosnál, itt látszik ,hogy rosszak az információid.
Tegnap anyósomat pfizerrel körzeti orvosnál oltották, míg engem szputnyikkal oltóponton.
A pfizert ha kell még a lakásodra is kiviszik, tehát hülyeség, hogy csak oltóponton kaphatod.
Pont ezért van a regisztráció.
Én erről beszélek, az emberek tömegesen oltatnak még, tehát regisztrálnak, az oltóanyag mennnyiségének függvényében az orvos megkapja a kvótát és eldönti kit hív be, vagy kit küld tovább.És ennyi.
A folyamat egy email, egy telefon, utána bemész leadod a kis papírkádat, egy szúrás és húsz perc után viszlát a következőn.
Jó mi vérfideszesek ezt biztos rosszul tudjuk itt vidéken elbutulva a zsákfalunkban, még szerencse, hogy a panelproli olyan jól informált mindig..... :)
Egy kicsit pedig az ideológiához, te ellenzéki vagy, ez világos, az ellenzék ma gyurcsány, tehát az ő , számomra beteg agyament ideológiáját támogatod, ezzel nincs is semmi baj, baj fletóval van, neked tetszik nekem nem.
Én inkább kormánypárti vagyok, de nem azért mert orbán egész nap gyurcsányozik, hanem mert csökkentek az adóim, és olyat támogatnak, ami hasznos, lásd család.
Mivel két gyerekem van , akik 2000-es születésűek ezért van épp elég összehasonlítási alapom a két rendszerrel.
Fletó rendszerében sarcoltak, és csődbe vitték az országot, jelenleg a fidesz rendszere nem ilyen, szerintem sokkal jobb.
A különbség csak annyi hogy ha neked azt mondják az ellenzéki megmondók, hogy ez vagy az rossz, te elhiszed, és ( ne magadra vedd) inkább meghalsz, de akkor is igazuk van.
Én nem vagyok ennyire elkötelezett, ha majd úgy látom nem jó a fidesz, könnyed mozdulattal húzom az x-t oda ahol úgy gondolom jobban intézik az ügyeimet.
Ez a vakcina háború a legékesebb példa rá, hogy milyen idióták az emberek, nem oltat, mert kínai...inkább meghal, mineközben a kedves ellenzéki vezetők szúratják magukat soron kívül, vagy kínaival, orosszal, remélem nem kell belinkelnem bősz anett férjét, vagy akármelyik másikat aki keleti vakcina ellen kampányolt, utána keleti vakcinával oltatott.
Az ilyen ember szarházi áruló.
Nem engem árult el, téged.
Visszatérve pedig a logisztikához, szerintem eljön az idő, amikor telefonálhatsz, lassan lepereg majd a regisztrációs lista, mivel napi 60-80 ezer embert oltanak ez alapján gond nélkül.
Kisebb zökkenő mindenhol lehet ekkora számnál, de úgy néz ki jól működik, és elég hatékony a felhasználás. A számok ezt mutatják.
Miért is kellene ezen változtatni akkor?
Az emberek nagyobbik része bármit elfogad, ha nem akar meghalni, de ha nem akkor kicsit vár és kap mást.
Anyósomnak Astrát ajánlottak, de a háziorvos nem ajánlotta , egy hét múlva (tegnap) pfizert kapott.
Tehát működik a rendszer.
Magam részéről azzal sem értek egyet, hogy te válogatsz, milyen alapon? biokémikus, virológus vagy?
Szerintem az orvos döntse el,ne te, de ez megint egy újabb vita.

élhetetlen 2021.04.13. 15:56:07

@Ménár Atya: Ez az, amiért nem érdemes beszélgetni veled. Átküldök egy linket, „A Sinovac vakcinája 50 százalék körül van, szemben a Pfizer 97 százalékos hatékonyságával. A hivatalos tájékoztatás szerint április másodikáig Kínában 65 millióan kapták meg legalább az első vakcinát, ebből 34 millióan pedig már a másodikat is.”, „Gao Fu megemlítette, hogy a kínai oltóanyagok hatásossága többféle megoldással is javítható. Példaként említette az adagolás, és a két oltás között eltelt idő újragondolását, az ismétlő oltások számának növelését. (Az Egyesült Arab Emírségekben pedig már régebb óta három adagot adnak be a Sinopharmból.)”, erre te arról hadoválsz, hogy egy vakcina kísérleti fázisban bukott meg, csak én nem értem. A 65 millió oltás, és a harmadik adag, az nem az a kísérlet, amiről te beszélsz.
„Továbbra is tartom, hogy a logisztikához nem értesz, ez látszik, amikor azt fejtegeted, hogy 5 napig is eláll a vakcina hűtőben.” A Pfizer/BioNTech vakcinája magasabb hőmérsékleten is tárolható (webbeteg.hu) , „A vakcina öt napig hagyományos hűtőszekrényben is tárolható (+2 és +8 Celsius-fok között).”. „A pfizert ha kell még a lakásodra is kiviszik, tehát hülyeség, hogy csak oltóponton kaphatod.”, és hogy rád hivatkozzak, akkor a másik négy adagot kidobják? Kicsit összevissza beszélsz, mert hol azzal jössz, hogy, ha telefonos időpont kérés van, akkor ki kell esetleg dobni pár adag Pfizert, de ha házhoz viszik, akkor nem lehet veszteség, mert ott biztosan van 5 Pfizert kérő ember. Vagy mit akartál mondani?
„Akkor most ismét cáfolom a tb kártya téziseid.”. Nem cáfolsz te semmit, csak mondasz valami zöldséget. „Te egy kb két hónappal későbbi állapotot vázolsz”. Igen, csak te azt nem vagy képes megérteni, hogy arra az állapotra készülni kellene. Aki telefonon kapott idő pontot, és beoltották, az hogy kerül a beoltottak listájára, akiknek majd kártyát küldenek, stb. EZT A FOLYAMATOT KI KELL DOLGOZNI, LE KELL TESZTELNI, különben az lesz, mint a regisztációnál. Ja, és arról mélyen hallgatsz, hogy a nem tárolt „mit fogadok el” adat alapján hogyan is hívják be az embereket tömegesen oda, ahol az van, amit elfogadnak? Azt, hogy ez képtelenség, nem cáfoltad, pedig mindent tudsz cáfolni (szerinted).
„A körzeti nem „rendel”, hanem kap, amit kap, aztán elkezdi hívogatni az oltandókat, és egyeztet, hogy kinek mi jó, és attól függően hívja a rendelőbe, vagy küldi oltópontra, mert azt megkapja, hogy hol, mi lesz a köv. napokban.”, írtam, erre te ma
„az oltóanyag mennnyiségének függvényében az orvos megkapja a kvótát és eldönti kit hív be, vagy kit küld tovább.És ennyi.”. Ezt is cáfolatnak szántad, vagy csak megmagyaráztad nekem, hogy az van, amit írtam? És vegyelek komolyan?
Már csak apróságok. „Anyósomnak Astrát ajánlottak, de a háziorvos nem ajánlotta , egy hét múlva (tegnap) pfizert kapott.Tehát működik a rendszer”. Ki ajánlotta az Astrát, hogy került képbe a háziorvos, a regisztrációs rendszer hívta fel a háziorvost, vagy ti, és ki intézte, hogy kapjon Pfizert? A jól működő regisztráció? Hol egyezik ez azzal, hogy „az orvosnál meg nem lesz … felesleges telefonálgatás.”, mert ezt írtad.
„Magam részéről azzal sem értek egyet, hogy te válogatsz, milyen alapon? biokémikus, virológus vagy? „Szerintem az orvos döntse el,ne te, de ez megint egy újabb vita.”. Hát, ez elég durva. Szerintem jogom van elfogadni, vagy visszautasítani egy kezelést, amíg épeszű vagyok. Ne az orvos döntse el. Lehet javaslata, amit megbeszélhetünk, és döntök. Szerencsére a körzetim van annyira értelmes, hogy tudja, hogy én is az vagyok, csak másból diplomáztam. Eszébe sem jut, hogy döntsön helyettem.
És itt a vége: „te ellenzéki vagy, ez világos”. Csak az világos, hogy nem vagy képes felfogni, hogy vannak emberek, akik nem pártokat követnek, egyszerűen adott törvényeket, rendeleteket, intézkedéseket nem tartanak jónak, vagy rossznak, függetlenül attól, hogy melyik felekezet hozta őket. Nincs miről beszélnünk.

Ménár Atya 2021.04.13. 17:01:12

@élhetetlen:
Sajnálom hogy nem akarod felfogni, mert itt inkább erről van szó szerintem.
De segítek, még mindig kevered a hatékonyságot, és képtelen vagy megérteni, hogy a gyengébb hatékonyságú is megvéd attól hogy az agyagrétegbe kerülj idő előtt.
Ha nincs más mint olyan vakcina, ami kevésbé hatékony, de megvéd a haláltól, akkor nem érdekel ha három vagy öt adag kell, sőt napi három is jöhet, ha túlélsz vele.
Sinovacot nálunk nem adnak, tehát hülyeséget beszélsz.
Úgy csaptok le az ilyen hírekre ,mint légy a lószarra.
-
Jelen helyzetben nem fogják betelefonálgató élhetetlen úr két szép szeméért egy napig sem tárolni a vakcinákat.
Sokan vannak és oltatni akarnak, tehát aki sorrakerül mehet, nem tudom ezt miért nem fogod fel.
Nem beszélek összevissza, csak képtelen vagy feldolgozni az információt, ha beteg vagy, és a lakásodra kell vinni ,mondjuk a pfizert, akkor van egy akinek kiviszik, és négy akit behívnak oltani, tehát nem kell semmit kidobni, azonnal felhasználják.
ok , ezt nehéz megérteni, de így van.
-
"Te egy kb két hónappal későbbi állapotot vázolsz”. Igen, csak te azt nem vagy képes megérteni, hogy arra az állapotra készülni kellene. Aki telefonon kapott idő pontot, és beoltották, az hogy kerül a beoltottak listájára, akiknek majd kártyát küldenek, stb. EZT A FOLYAMATOT KI KELL DOLGOZNI, LE KELL TESZTELNI, különben az lesz, mint a regisztációnál. "
Mi volt a regisztrációnál?
Regisztráltam, felhívtak kaptam egy időpontot és beoltottak.
Minden flottul megszervezve ment, nem értem mi a gondod ezzel.
Beírják a géppe mikor mivel oltottak, és kapsz egy kis kártyát róla.
Tehát felesleges félned , meg lesz később is szervezve.
-
"Ja, és arról mélyen hallgatsz, hogy a nem tárolt „mit fogadok el” adat alapján hogyan is hívják be az embereket tömegesen oda, ahol az van, amit elfogadnak? Azt, hogy ez képtelenség, nem cáfoltad, pedig mindent tudsz cáfolni (szerinted)."
Háziorvos felhív, élhetetlen úr elfogadja a gagyi kínait? nem, Rendben akkor hívjuk ha lesz más.
Kb ennyi, házidoki jegyzi.
Na akkor anyós . Háziorvoshoz jött Astra, Anyóst felhívták, elfogadja e, de mivel van eü problémája tájékoztatták, hogy gond is lehet, vagy vár másikra, vár, egy hét múlva jött pfizer, azt kapta tegnap.
Hát itt ilyen az orvos, figyel a betegeire.
Intézni semmit nem kellett, megvárták amíg jön pfizer ,moderna,szputnyik, Sinopharm, ezek neki nem rizikósak, a vérrög viszont igen.
Te hiába döntesz bármelyik mellet, bocs, de hülye vagy hozzá úgy is, van jogod ugyan elfogadni, vagy nem, de ezt az orvosodnak kellene tudni nem neked.
Az ilyen okostojások kerülnek lélegeztetőre, és ott már az orvos dönt ...helyetted, csak akkor már késő.
Soha nem mondtam, hogy nincs jogod dönteni magadról, dönts.
Te életed , te kockáztatsz, láttam az okos dk-s idiótákat, akik már az agyagba kerültek, biztos jó döntés volt.
Én nem engedném, mivel a te döntésed az én életem is befolyásolja , tehát az idióta nem oltat, csak lefertőződik és még tizet, ez nekem is kárt okoz, mert vagy ezért nem kapok meg szolgáltatást, vagy az életem sodorja veszélybe, tehát kötelezővé tenném ezt is mint sok másik oltást.
De jelenleg nem kötelező, elfogadom.
Esetedben jelen kormány intézkedéseit nem tartod jónak, még egyszer sem kritizáltad a kiváló gyurcsány kurmány intézkedéseit.
Gondolom azért mert akkor minden szép és jó volt, és te független objektív vagy :)
De örülök hogy elismered másból diplomáztál, így már érthető hogy nem érted hogy nem az a vakcina nem itt, és nem nálunk volt.........
Tényleg nincs miről beszélni így, már az első mondatodban megcáfoltad önmagad.
Általánosítottál, a kínai az rossz, aztán a sinovac...........
Minden cigány bűnöző, ja nem, csak kalányos árpi aki nem itt született, és ausztráliában él..........
Jajjj................

élhetetlen 2021.04.13. 21:23:02

@Ménár Atya: „De segítek,”. Te nekem ne segíts, mert nem akarok én is elhülyülni a tanácsaid alapján. „Háziorvos felhív, élhetetlen úr elfogadja a gagyi kínait? nem, Rendben akkor hívjuk ha lesz más. Kb ennyi, házidoki jegyzi.”. Tehát a háziorvosnak már nem kell feleslegesen telefonálni. Akkor nem kéne feleslegesen telefonálni, ha a reg lapról kiderülne, hogy kit érdemes hívni, mert megadta, hogy mit fogad el, csak ezt nem érted. Akkor nem lennének felesleges hívások. „Ez csak épp annyit tesz, hogy ezek a telefonálgatós emberek, elveszik az időt az orvostól”, írtad, az anyósod, míg telefonon tisztázta, hogy mit akar, akkor időt adott az orvosnak, nem elvett? Mikor látod be, hogy magadnak ellentmondó dolgokat mondasz, sorozatban, és a logikádra hivatkozol. „Esetedben jelen kormány intézkedéseit nem tartod jónak, még egyszer sem kritizáltad a kiváló gyurcsány kurmány intézkedéseit.”. Milyen intézkedései voltak Gyurcsánynak az elmúlt tíz évben? Mit lehetett volna kritizálni?
„már az első mondatodban megcáfoltad önmagad.”. Mutasd meg, hol is, mert nem találom.” Általánosítottál, a kínai az rossz”, most mondhatnám, hogy hazudsz, ami egy origón kb. ötször előfordul, akár tévedés kapcsán is, de nem hiszem, hogy találsz olyan mondatot, hogy azt mondtam volna, hogy a kínai vakcina rossz, csak arról beszéltem, hogy miért nem azt választottam.
Itt már azt hiszem, teljesen félre mentél. „Minden cigány bűnöző, ja nem” . Ezt ki mondja, a Fidesz, az MSZP, a Dk, a civilek, vagy a Mi hazánk? Nem érdekel, de azt gondolom, hogy nálad elmentek otthonról valahová csoportosulni, és vonulni. Most hess! (a teljes verssorral nem tisztellek meg).

Ménár Atya 2021.04.14. 13:54:07

@élhetetlen:
Marhaságot beszélsz, anyósom nem vett el időt, nem ő telefonált hanem az orvos hívta, kurva nagy eszed van hogy ennyit nem fogsz fel, az orvos ideje azzal megy el amikor az idióták telefonálgatnak neki órákig a baromságaikkal.
Majd ha lecseng a négymillió regisztrált oltása, és elfogy a páciens, majd akkor talán lehet telefonálgati, mert az orvos is ráér majd, és akkorra már célzottan hívhatod, hogy neked fittyfene vakcina kell mert a te orvosi szaktudásod szerint az a jó neked...........
Addig viszont ezt kell szeretned, vagy nem szeretned.
Ha nem működne a rendszer, akkor nem lenne ennyi ember beoltva, ha jól emlékszem talán második legtöbb oltást adták be nálunk az eu területén.
Ez meg is cáfolta az agymenésed a telefonálgatásról.
Kínai vakcináról csak annyit, mert látom próbálod ezt is megmagyarázni :
-
"Ez az, amiért nem érdemes beszélgetni veled. Átküldök egy linket, „A Sinovac vakcinája 50 százalék körül van, szemben a Pfizer 97 százalékos hatékonyságával. A hivatalos tájékoztatás szerint április másodikáig Kínában 65 millióan kapták meg legalább az első vakcinát, ebből 34 millióan pedig már a másodikat is.”, „Gao Fu..."
Egy probléma van, mi a magyarországi oltási rendszerről és vakcinákról vitatkozunk, erre belinkelsz egy olyat amivel itt nem oltanak!!!!
Almát hasonlítasz a körtéhez.
Aztán a fél agyhalott ellenzék másnap már ezen lovagol, igaz itt nem használják.
Most vagy szándékosan akarod hamisítani a valós helyzetet ezzel, vagy buta vagy, és fel sem fogod, hogy Sinovac nincs, ,tehát felesleges volt felhozni a témában.
Nem a bugris proli a legveszélyesebb, hanem a lexikonokkal és diplomákkal körbebástyázott butaság.

élhetetlen 2021.04.14. 17:21:39

@Ménár Atya: Ennyi maradt talpon a rengeteg cáfolatodból? Igen, benéztem a Sinovacot, de ez azért van, mert miután lemondott a Sinopharm két vezetője is, attól kezdve nem foglalkoztam a kínai cuccal, és egyébként csak kínaiként emlegetik, nem a nevén. Ez jó érv. „anyósom nem vett el időt, nem ő telefonált hanem az orvos hívta”, és ettől az orvosnál megállt az idő, egy másodperce sem ment rá a telefonálásra. Ja. „az orvos ideje azzal megy el amikor az idióták telefonálgatnak neki órákig a baromságaikkal”. „Háziorvos felhív, élhetetlen úr elfogadja a gagyi kínait? nem, Rendben akkor hívjuk ha lesz más. Kb ennyi, házidoki jegyzi.”. Ez már két telefonhívás, eggyel több, mint ami szükséges lenne, ha ezt is lehetett volna rögzíteni regisztrálásnál, és nem a házidokinak kellene rögzíteni azt, ami bent lehetne az adatbázisban, ha eszükbe jut.
„Addig viszont ezt kell szeretned, vagy nem szeretned.”. Ez jó, mert elvileg az engedélyezett vakcinák közül szabadon választhatsz, és, ha megkapta volna a háziorvos, amit nem kaphatott meg, csak akkor hívna, ha szerinte a választott ellenjavallt.
„Majd ha lecseng a négymillió regisztrált oltása, és elfogy a páciens, majd akkor talán lehet telefonálgati,”. Már írtam, AZT A FOLYAMATOT KI KELL DOLGOZNI, LE KELL TESZTELNI. És mi is cáfolta az agymenésemet a telefonálgatásról? Csak kellene egy lista a honlapon, hogy hol, mi kapható éppen, egy telefon, és, ha van szabad kapacitás, kapsz egy időpontot.
Egyébként vigyázz az orvosokkal is, ők is lexikonokkal és diplomákkal körbebástyázottak, és lehet, hogy butábbak nálad. Ugye?

Ménár Atya 2021.04.14. 20:51:31

@élhetetlen: Telefonálgatás baromság.
Ha a regisztráció menetén rugóznál még megérteném.
Abban volt hiba szerintem, ill lehetett volna csiszolni.
Elmondom mire gondolok, pl családok esetén lehetett volna egy email címmel regisztrálni mondjuk akárhány embert, mivel a taj számot is kérték, így ennek semmi akadálya nem lett volna, a hisztisek kedvéért két választható vakcinát lehetett volna jelölni , bár nem sok értelmét látom ennek, de nem ellenkeztem volna, elismerem sok a neten képzett orvos nálunk.
De az, hogy akárki órákig telefonálgasson, az marhaság.
Örülök hogy elismered, hogy benézted a kínait, így talán már érthetőbb miről beszéltem.
A baj az, hogy nem csak te nézted be, hanem még rengeteg más is azonnal ugrott rá...feleslegesen.
Ma már változik a vélemény erről is, már nem probléma a 3 oltás, valóban volt ilyen pár száz pár millióból.
Ne felejtsd, nem vagyunk egyformák, van akinek kevés.
Ma két embertől hallottam , hogy az orosz után hőemelkedése lett, nálunk meg senkinek semmi baja tőle, ettől még működik mindenkinél.
Ezt épp ma olvastam:
index.hu/gazdasag/2021/04/14/kinai-vakcina-rusvai-duda-harmadik-oltas/
Nem akartalak megbántani, de most úgy tűnik mintha elbeszéltünk volna egymás mellett.
-
"Egyébként vigyázz az orvosokkal is, ők is lexikonokkal és diplomákkal körbebástyázottak, és lehet, hogy butábbak nálad. Ugye?"
Ez valóban így van, csak ők ezt nem hangoztatják minden villamos megállóban .
Senki sem állította, hogy bárkinél butábbak.
Ebből erra következtetek, nem érted, miről szól az idézet.
Talán üss fel hozzá egy lexikont.

élhetetlen 2021.04.14. 23:08:03

@Ménár Atya: „Telefonálgatás baromság”. Hogyne. Normál üzem esetén is van olyan, hogy időpontot kérsz, akár a körzetihez, akár szakrendelésre, de ez szerinted baromság. Miért ne lehetne oltásra telefonon időpontot kérni?
„a hisztisek kedvéért két választható vakcinát lehetett volna jelölni , bár nem sok értelmét látom ennek, de nem ellenkeztem volna”. Miért kettőt, ha 5-ből lehet választani? Akinek mindegy, megjelöli mind az ötöt, hogy elfogadja. (Ez kedves, hogy nem ellenkeztél volna). Az e-mail címes elkúrás meg gondolom akkor derült ki, mikor a második reget kivágta a rendszer, mert nem láttam tájékoztatást ezzel kapcsolatban. És ez nem csiszolás kérdése, hanem rendszerszervezésé. Ha van egyértelmű azonosító (TAJ), akkor az legyen a kulcs, ne egy e-mail cím, csak ehhez érteni kéne a szakmához annak, aki felvette a rendszerért a pénzt.
„Örülök hogy elismered, hogy benézted a kínait”, te meg még azt sem ismered be, hogy egy telefonos beszélgetés hossza nem attól függ, hogy ki a hívó. „így talán már érthetőbb miről beszéltem”, nem, nem érthetőbb, a két vezető lemondása volt az, ami miatt nem kértem kínait, leírtam, ez megtörtént, ezen nem változtat az , hogy benéztem egy linket.
„már nem probléma a 3 oltás, valóban volt ilyen pár száz pár millióból.”. A probléma az, hogy miből derük ki, hogy kell-e harmadik oltás, ha nem mérik az antitest képződést. És nem mérik. Tehát vagy megfertőződik a második után is, de tünetmentes lesz, és fertőzhet, vagy megbetegszik, esetleg meghal, és így derül ki, de szerinted ez nem probléma.
Mit nem hangoztatnak az orvosok minden buszmegállóban? Hogy butábbak, vagy nem butábbak? „Idézet”? „Nem a bugris proli a legveszélyesebb, hanem a lexikonokkal és diplomákkal körbebástyázott butaság.”. Ha ez az idézet, talán idézőjel és forrásmegjelölés kellett volna, mert én spec. nem ismertem ezt, és nem tudom, melyik lexikonban kéne keresni. Tudom, mondtad már, hogy buta vagyok. Ennyi.

Ménár Atya 2021.04.15. 07:51:42

@élhetetlen:
"Hogyne. Normál üzem esetén is van olyan, hogy időpontot kérsz, akár a körzetihez, akár szakrendelésre, "
Itt a hiba amit nem akarsz belátni.
Jelenleg nem normál üzem van, napi ellátás, plusz oltás, ezért most még terhelő a telefonálás a dokinak.
-
"Miért kettőt, ha 5-ből lehet választani? Akinek mindegy, megjelöli mind az ötöt, hogy elfogadja."
-
Úgy gondolom, hogy ha odaírom a regisztrációs kérdőívre, hogy kedves páciens, a rendelkezésre álló oltóanyagokból van van e külön preferált amit elfogad jelölje meg (mert eddig ezen vitatkoztunk, hogy van aki hobi virológus és ő majd tudja), akkor értelem szerűen aki nem jelöl külön semmit, az bármit elfogad, de még ezt is módosíthatja, ha közben egy lépcsőházi nyugdíjas konferencián más eredmény jön ki, és mégis mást szeretne.
Tehát szerintem felnőtt ember csak tudja mit szeretne, ha már választhat, és ezzel felesleges egyeztetéstől mentették volna meg az Eü rendszert.
Ha te pfizert szeretnél és csak kínai meg astra jött, akkor nem hívogatnak.
-
"Az e-mail címes elkúrás meg gondolom akkor derült ki, mikor a második reget kivágta a rendszer, mert nem láttam tájékoztatást ezzel kapcsolatban. És ez nem csiszolás kérdése, hanem rendszerszervezésé. Ha van egyértelmű azonosító (TAJ), akkor az legyen a kulcs, ne egy e-mail cím, csak ehhez érteni kéne a szakmához annak, aki felvette a rendszerért a pénzt."
-
Na szerinted miért hoztam ezt fel? Ebben teljesen egyet is értünk akkor, én is így gondolom, ezért írtam, meglepődve tapasztaltam hogy így csinálták meg, és az összes idős rokonnak email címet kellett gyártani, akinek nem volt.
-
"te meg még azt sem ismered be, hogy egy telefonos beszélgetés hossza nem attól függ, hogy ki a hívó. "
Jó, ebben van részigazság, de biztos vagyok benne, hogy a kor előrehaladtával ,mivel több az Eü problémája az embernek, így rákérdez az orvosnál arra is...ha már felhívta, ha csak 10/2 ilyen eset van akkor most az is sok.
Az hogy benéztél egy linket, lehet, hogy téged nem befolyásolt, de tízből nyolc rettegőt,aki szintén benézte ,igen, és ebben az a szomorú, hogy csak azért,mert feleslegesen hergelték fel őket ellenzéki politikusok, ezért inkább meghaltak inkább.
-
" A probléma az, hogy miből derük ki, hogy kell-e harmadik oltás, ha nem mérik az antitest képződést."
Úgy tudom, nincs ilyen protokoll egyik vakcina esetében sem, ha érdekel akkor pénzért megcsinálják, amúgy meg nem, minden gyártó azt mondja jó a terméke és ennyi.
Mivel 7 milliárd variánsa van az embernek, előfordulhat, hogy egyeseknél eltérések vannak ezért másként reagál, ezt nem lehet előre szűrni, utólag meg senki nem vállalja , hogy fizeti mindenkinek a tesztelését.
-
"Mit nem hangoztatnak az orvosok minden buszmegállóban? Hogy butábbak, vagy nem butábbak?"
Bocs, ez tényleg félreérthető lett.
Azt nem hangoztatják, hogy ők az átlagnál esetleg mennyivel okosabbak, azoknál a büfészakos diplomával rendelkezőknél, vagy az utcaseprőnél , vagy a villanyszerelőnél.
Aki a végzettségével kérkedik mindenhol, az emberileg nulla.
A végzettséged a munkahelyeden ér valamit, esetleg még mutathatja, hogy bizonyos képességeket eltudtál sajátítani, ez még nem jelenti azt hogy mindenki fölött áll az, akinek mondjuk 3 diplomája van, és nem 1, vagy kettő, vagy egy sem.
Eddig volt egy csalhatatlan módszerem, ha kapok egy névjegyet, és azon az áll Gipsz Jakab okleveles mechatronikus, akkor az szimlán közli ki és mivel foglalkozik, ha viszont az van rajta Gipsz Jakab okleveles mechatronikus, agysebész ,kertész vízvezetékszerelő , okkult tudományok doktora, sátorállító kisiparos, és még tíz foglalkozás és titulus , akkor már tudom hogy ez szar alak, szociálisan érzéketlen, nárcisztikus pöcs,és úgy kezelem.
-
Nincs jelentősége hogy idézet volt e, jelentősége a tartalomnak volt, semmit nem változtatott volna a mondanivalóján, nem diploma munka amit itt csinálunk, nem hiszem, hogy feltétlenül forrás megjelölést kellene alkalmaznunk , csak találónak tartom a gondolat sort, ezért írtam le.
A vita hevében esetleg butának nevezett partner, nem feltétlenül az, de ne akard hogy beidézzem hányszor próbáltad ezt rám sütni , de vagy észre sem veszed, vagy nem akarod.
Én csak reagálok, és amilyen az adjon isten.........
Ha igazán butának tartanálak, már két sor után nem is reagálnék arra amit írsz.
De látod, lassan azért már kezdünk kiegyezni egy két dologban.
Szép napot, és oltass !

élhetetlen 2021.04.15. 14:32:25

@Ménár Atya: Hát ez hosszú! „Jelenleg nem normál üzem van, napi ellátás, plusz oltás, ezért most még terhelő a telefonálás a dokinak.”. De szükséges, mert nem tudja, hogy mit fogadsz el, és ahhoz, hogy megtudja, vagy neked, vagy neki telefonálni kell. (Lehet e-mail is, azt akkor olvassa el, ha ráér, csak az könnyebben megy félre, és több időt vihet el. Mikor a 7 évvel fiatalabb barátaim másik körzetben megkapták az oltást, akkor kérdeztem meg, hogy mi van, válaszolt, hogy rajta vagyok a listán, majd megbeszéljük. Visszakérdeztem, hogy mikor? Ez után hívott fel, és beszéltük meg. A kímélő levelezéssel hosszabb lett, mintha egyszerűen felhívtam volna.).
„Úgy gondolom…Ha te pfizert szeretnél és csak kínai meg astra jött, akkor nem hívogatnak.”. Most jól elmagyaráztad nekem azt, amit már írtam, hogy miért lett volna jó, ha a reglapon jelölni lehetett volna, hogy mit fogadok el. Bravó! Csak egy technikai apróság. Van öt kocka, ahová x-szelhetsz, ha kéred. „akkor értelem szerűen aki nem jelöl külön semmit, az bármit elfogad”, azaz, a jelöletlen kocka elfogadást jelent, ha mind üres, de, ha van egy-két jelölt, akkor az üres kocka már NEM elfogadást jelent, na, ezt programozd le inkább te.
E-mail cím. „Na szerinted miért hoztam ezt fel?”. Mert belebotlottál, én meg nem. Én abba botlottam bele, hogy alap info bekérése kimaradt, ezért írtam arról.
Ez meg hülyeség. „így rákérdez az orvosnál arra is...ha már felhívta, ha csak 10/2 ilyen eset van akkor most az is sok.”. Ha valakinek extra problémája van, akkor is felhívja a körzetit, ha járvány van, sőt, ha elfogy a rendszeresen szedett gyógyszere, akkor is.
„minden gyártó azt mondja jó a terméke és ennyi.”. Nem igaz, a Sinopharmról már bevallották, hogy kellhet a 3. oltás.
„Aki a végzettségével kérkedik mindenhol, az emberileg nulla.”. Nem kérkedtem, csak ennyit írtam: „Szerencsére a körzetim van annyira értelmes, hogy tudja, hogy én is az vagyok, csak másból diplomáztam. Eszébe sem jut, hogy döntsön helyettem.”.
És nem lenne jelentősége, hogy idézet, ha nem nyomtad volna oda, hogy „Ebből erra következtetek, nem érted, miről szól az idézet.Talán üss fel hozzá egy lexikont.”. De odanyomtad.
Egyébként, ha ráérsz, olvasd vissza a teljes levélváltásunkat, és gondold végig, hogy miben van igazad. Az, ahol azt ismétled, amit írtam, az nem ér.
Neked is szép napot!

élhetetlen 2021.05.15. 03:14:52

@gergely_31: Te ellenzékinek nevezed magad. Két lehetőség, vagy komplett hülye vagy, vagy jól fizetett kormánypárti bérenc. Mindegy. De egy ellenzéki nem mondaná ezt, „Еllеnzékі аlіg vаn еzеn а blоgоn, hа mégіѕ bесѕúѕzоtt, аkkог аzt ајánlоm, hоgу егге а náсі blоgга nе kоmmеntеlјеn!”, azaz MINDEN ELLENZÉKI FOGJA BE A POFÁJÁT, ne kommenteljen, ne is vitatkozzon. Dehogy vagy te ellenzéki! Tehát a második eset. Csak azért dolgozol, hogy kinyírd a kommentelést, és csak a kinyilatkoztatások jöhessenek, úgy, hogy nem lehet rá válaszolni. Nem tudom, kinek jutottál az eszébe a kormánypártból, de zseniális, megéred a pénzed. Amit csinálsz, az szellemi könyvégetés.
De azért büszke ne legyél magadra, mindegy, hogy milyen ideológia mentén, de a rombolás soha nem lesz jobb az építésnél.
süti beállítások módosítása