Roubaix

Roubaix

Fővárosi vétó? Ugyan már! Gyurcsány!

2021. szeptember 02. - Sr2021

Na, végre jogosan gyurcsányozhat az ember, és mégis, milyen kevesen teszik! A sztori röviden elolvasható itt, de pár pontba szedve sem érthetetlen:

  • a DK szerda este nyújtotta be a határozati javaslatát a vétóra,
  • Karácsony csütörtökön jelentette be ugyanezt, ez hamarabb jutott el a közvéleményhez, mint a DK javaslatának híre,
  • néhány ellenzéki kerületi polgármester ugyan hiányolta az egyeztetést, és más feszültségek is felmerültek,
  • de végül megszavazta a közgyűlés a vétót,
  • aminek jogilag nincs sok relevanciája, azt írják.

Mindennek Gyurcsány az oka!

És tényleg, de ez nem azért aggasztó, mert Gyurcsány, hanem mert ez az ellenzék színvonala. Vagyis még mindigy Gyurcsány a legtehetségesebb politikus azon az oldalon, és ez kb. 2003 óta így van. Vagy talán még régebben.

Az én értelmezésem ugyanis az, hogy a DK egyszerű politikai számításból bedobta a vétó javaslatát, amire ez a bölcs főpolgármester gyorsan ráugrott. Ezzel a vétó ügye nyilvánossá is vált, valaminek lennie kellett, így vagy úgy. Csakhogy az atlétikai vb nem puszta fővárosi ügy, amint szinte semmilyen fővárosi ügy nem pusztán a főváros dolga, egyszerűen azért, mert Budapest elég nagy vízfej ahhoz, hogy előbb-utóbb sokkal több embert érintsen, ami ott történik (vagy épp nem történik).

A vétó, mint kiderült, előreugorva az időben, jogilag irreleváns, a főváros nem szerződő partner az ügyben. Politikailag viszont már megint úgy néz ki, hogy az okos kormány szépen csőbe húzta ezt a csőbe húzható városvezetést. Mert a vb-vel összefüggésben annyi és olyan méretű/értékű fejlesztéseket ígértek be, hogy azokat a vb-vel együtt elveszíteni rettenetesen fájna bárkinek.

Ha Karácsony vétóz, övé a felelősség mindenért, ez most már múlt idő, megtörtént a dolog. Ha nem áll bele, akkor Dobrev Klára tűzi a zászlóra, de ő meg nem városvezető, neki aztán édesmindegy, senki nem szavazott rá semmikor. De addig is, jól jár a DK az előválasztáson.

Vagyis ott tartunk, hogy már megint Gyurcsány volt az (elnézést kérek tőle, ha nem pontosan az ő fejéből pattant ki az ötlet, de pártelnökként neki adom, és így a gyurcsányozás is könnyebb), aki követ dobott az állóvízbe, jó tempóban, jól felmérve, mik lesznek a következmények.

És még egy díszmadár, Bauer Tamás. Szerinte még alkut sem kellett volna kötni a kormánnyal, ez a nem pedig elkésett. Igen, ez az a Bauer Tamás. (Apukáját sem feledjük.) Véleménye persze mindenkinek lehet.

Ellenzéki teljesítmény

Hónapok óta kattogok azon, hogy 2022-ben kire fogok szavazni. Mert hogy a Fidesz (Orbán) hatalma vészesen megnőtt, az nem kérdés, és egy kis vereség nagyon jót tenne nekik. De akkor kik is kormányoznának? Ezek? Karácsony, Dobrev (Gyurcsány) és Jakab Péter? És akkor is ez lenne? Hogy Gyurcsány (vagy egy jó háttérembere) bedob valamit nyilvánosan, a kormányfő háta mögött, és másnap a nyomorultnak ki "kell" állnia, hogy ő márpedig azt szeretné? Mert hogy erkölcsileg képes lenne rá, afelől semmi kétségem nincs. De ez egy egész ország lenne már, Magyarország, nem a Doctor House, nem a Dallas, ahol az intrikák viszik előre a sztorit! Itt tervezni kell, víziót alktotni, és meg is valósítani! Mi van az atlétikai vb helyett? Semmi. Szimpla zsarolás: ha lesz Fudan, nem lesz vb. Mentségére a baloldali társaságnak, a Fudan kapcsán a kormány (képviselői) tehénszaros csizmával taposták szét a megállapodásokat, és még röhögtek is hozzá. Ha ezen valaki felháborodik, az nagyon is érthető. De a zsarolás mint reálpolitika?

Márki-Zay és Pálinkás

Ők ebben nem tudnak, de talán nem is akarnak részt venni. Pálinkást ugyan miniszterelnöknek biztosan nem szeretném, de Márki-Zayt szívesen látnám egy valódi szakértői kormány élén. De hogy ilyen kormány nem lesz, arra épp a fentiek jelentik a garanciát. És nem az ellentétek megléte, a sokszor széthúzó felfogások aggasztanak, hanem azok emberi minősége (nem elsősorban erkölcsi szempontból), akik ezt képviselik.

Ellenzéki vízió

Ez elég röviden összefoglalható: legyünk nyugat. És most jönnek a kérdéseim. Milyen nyugat? Melyik nyugat (az időben): 1960? 1970? 2008? A jelenlegi? Melyik ország legyen a minta? Németek? Franciák? Britek? Finnek? (Helsinki momentán még nyugat, mint azt tudjuk.)

És tovább: mi lesz a családokkal? A munkahelyekkel? A beruházásokkal? Az államadóssággal? A nyugdíjakkal? Oktatás? Egészségügy? Pénzügypolitika? Energetika? EU-s politika, külpolitika, NATO? Ezek egyenként is óriási területek, és a legkomplexebb ellenzéki feladat pillanatnyilag egy főváros vezetése.

Egyszer Orbánról azt mondták, hogy olyan szélkakas, aki mindig arra fordul, amerre holnap fog fújni a szél. Kemény kritikának szánták, de azt hiszem, ennél komolyabb méltatást miniszterelnök aligha kaphat. És ezt hiányolom a túloldalról. Ott sokszor az sem egyértelmű, hogy azt tudják-e, épp most merről fúj és merrefelé. A legyünk nyugat "víziója" legalábbis ezt jelenti számomra, és csak két példát mondok.

Az egyik a határkerítés. Mára már senki nem ütközik meg rajta, de amikor Magyarország egykor bejelentette, minden volt, csak jó példa nem.

A másik pedig Orbán véleménye a menekültek segítéséről: ott segítsen az EU, ahol a probléma van, és ne a problémát hozzuk ide (a menekültekkel). Erre mit mond nemrég Merkel, na mit? És igen, ez ugyanaz a "wir schaffen das" Merkel, nem egy másik. Na, ezt tessék Orbán után csinálni.

Hát, így függ össze minden mindennel. Évek óta figyelem, hogy az Orbán-kormányok minimum vitatható lépései, gazdasági-politikai döntései, a környező oligarchák viselt dolgai, az erkölcsileg alig értékelhető szatellitek, akik láthatóan nem értik, miben vesznek részt, miként függenek össze, hová vezet mindez, mi ennek az egésznek a mozgatórugója. A kritikus narratívák általában Orbán kényszeres hatalomfüggőségére futnak ki, amiben sok igazság van, veszíteni biztosan gyűlöl.

De könyörgöm, gondoljuk már át: egy szélkakas, ami belelát a jövőbe? Ha ez nem valami, akkor semmi. Na, ennél kellene jobbat.

A bejegyzés trackback címe:

https://roubaix.blog.hu/api/trackback/id/tr9716677574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.09.03. 10:38:14

@6.Lenin: meg hogy anyád miért szart ekkora barmot a világra???

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.09.03. 10:40:21

Birkák és birca hol vannak bólogatni?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.09.03. 10:42:43

@6.Lenin: és én állat néha még elhiszem, hogy valamelyikőtök valaha egy minimális gerincet fog növeszteni.

CSOKKI MÁLNA 2021.09.03. 10:43:21

@midnight coder: Ezt akkor vitasd meg a világ vezetőivel egy kerekasztal beszélgetés keretében..

6.Lenin 2021.09.03. 10:45:40

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Csak azért, mert megunta, hogy tele a világ hülyékkel, kellett aki valamit ért is a világból, ezért szült engem.
Képzeld el (bár ezt kétlem nálad), hogy mi lenne a világgal, ha csupa olyan hülye szaladgálna benne, mint te.

CSOKKI MÁLNA 2021.09.03. 10:49:45

Csak azt nem tudom, hogy az előválasztáson Jakabra, vagy Klárikára szavazzak.:))

chrisred 2021.09.03. 10:52:42

@Ekrü: "A baj azzal van,hogy kb kéthavonta eljátssza ,hogy na,most aztán tényleg jön a vétó. Aztán mégse."

Fogalmam sincs, mi történt két hónapja.

Az augusztus 26-i álláspontja itt van, a linkelt cikkhez tartozó videóban. Karácsony Gergely azt javasolja a Fővárosi Közgyűlésnek, hogy vonják vissza a 2023-as atlétikai világbajnokság megrendezésére adott hozzájárulást a Diákváros ellehetetlenítése miatt. Tehát a vétó feltétele a Diákváros ellehetetlenítése. És ezt a javaslatot nyújtotta be a közgyűlés elé, amit aztán el is fogadott: "A Fővárosi Közgyűlés úgy határoz, hogy Budapest főváros nem kíván a 2023. évi atlétikai világbajnokság házigazda városa [host city] lenni a 2021. évi LXXXI. törvény 1. mellékletében meghatározott bármelyik, eredetileg a Budapesti Diákvárosnak szánt területnek a Fudan Hungary Egyetemért Alapítvány részére vagy egyébként a kínai elitegyetem campusa fejlesztéséhez való átadása esetén"

Tehát nem azonnali vétóról volt szó, az hogy te itt és ott mit olvasol, és abból mit értesz meg, nem sokat befolyásolja a valóságot.

"Az ,hogy a ferencvárosi polgármester mit hazudik össze,az az ő dolga."

Cáfold, hogy nem a cikkben szereplő térképvázlat volt a törvényjavaslat melléklete, ellenkező esetben te bizonyulsz hazugnak.

11 Favágó 2021.09.03. 10:57:07

Ha jól gondolom a diákváros, a Fudan és az atlétikai stadion is állami pénzből valósul meg.
Ha az előbbi kettőt rakják a korábbi egy helyszínre az is állami döntés, miként a diákváros magában is az volt. Geri kb. elképzelni sem tud egy ekkora projektet, nem még megvalósítani - talán a keresztbefekvés menne neki egyedül. Ha a MIT akarna jönni annak odaadná az egész diákvárost.
Egyébként valami előre vivőt még nem talált ki ez az istenadta városvezető tehetség, odáig jut el mindig, hogy az előkészített, megtervezett programokból mit tud áthúzni. De hát nem ismerték őt a budapestiek - vagy legalábbis elhitették magukkal, hogy nem lehet ennyire Kamu, tévedtetek

11 Favágó 2021.09.03. 11:01:23

@CSOKKI MÁLNA: nem vagyunk könnyű helyzetben egy ilyen döntésnél. Ne aggódj, amikor majd előválasztani kell:
a) nem lesznek ilyen sokan a jelöltek
b) nem mindegyikre lehet majd szavazni
c) megmondják, hogy kire KELL szavazni
d) utólag kiderül, hogy érvénytelenek a nem a kiválasztottra leadott szavazatok
e) visszamenőleg törlik az előválasztás

6.Lenin 2021.09.03. 11:03:31

@chrisred:

Mit mond az Apró klán az lehet esetleg érdekes, az, hogy mit mond KamuGeri, meg a közgyűlés, az érdektelen, hiszen ők csak a Ferit követik.

Mindig a háttérben meghúzódó érdek a lényeg, a felszín a köcsögöknek szól. Azt meg te szajkózod.

midnight coder 2021.09.03. 11:11:51

@CSOKKI MÁLNA: Engem a világ annyira nem érdekel, ha a görögök még ma is az olimpiájuk miatt vannak nyakig a szarban hát úgy jártak, amúgy sem nagyon kedvelem a görögöket. Viszont nem szeretnék egy ilyet idehaza is, illetve amiatt sem nagyon vagyok oda, hogy Orbán bácsi a tõlem ellopott adót az orrodat is tisztíccsa focisták és más túlfizetett fizikai melósok finanszírozására fordítja.

konrada 2021.09.03. 11:11:58

Karigeri sz.rban van. Beleállt kőkeményen ebbe a miniszterelnökösdibe, miközben a várost kéne irányítania, ami emiatt eléggé szétesett. Így pont akkor csökken a támogatottsága, mikor a nagy célhoz - az előválasztás megnyeréséhez - legnagyobb szüksége volna rá.

Ezért kapkodni kezdett - hogy elterelje a figyelmet inkompetenciájáról - és keresnie kellett egy olyan terelőtémát, ami őt erős vezetőként tünteti fel.

S itt jött a DK NoVB ötlete, melyre mint gyöngytyúk a takonyra, rácsapott.
...s ezzel sikerült őt csőbe húzni Fletónak.
Mert az ő szavazóbázisuknak már az is nagy dolog, ha a járókeretüket arrébb rakják, nem igazán örülnek annak, ha felfordulás van, meg lárma, és minden olyan pénz kidobott, amiből nem a nyugdíjukat emelik, ezért nekik ez a NoVB bejön.
Viszont Karácsonynak nem őket kell meggyőzniük, hanem olyanokat, akik prosperálni akarnak, akik fejlődést akarnak, előrelépést. De ez a zsarolás nem az ő érdeküket szolgálja.
Karigeri már megint hülyeséget csinált, csőbe húzták.

Boar. 2021.09.03. 11:35:11

@11 Favágó: Nem jól gondolod faszparaszt. A fundant kínai hitelből építené kínai cég.

CSOKKI MÁLNA 2021.09.03. 11:39:20

@6.Lenin:

Gondolom valami Nékosz 2.0 jár a fejükben. Fényes szelek, meg minden..:) Csak most a jelszavak LMBTQ, BLM, Metoo, szivárvány. A hisztéria és a kényszeres mozgalmárkodás ugyanaz.

CSOKKI MÁLNA 2021.09.03. 11:40:28

@midnight coder:

"ha a görögök még ma is az olimpiájuk miatt vannak nyakig a szarban"

Talán inkább a száz milliárd euróért vásárolt német fegyverektől.

CSOKKI MÁLNA 2021.09.03. 11:43:38

@11 Favágó:

Simán lehet, hogy Feri fogja eldönteni az esti tömény mellett, és tök mindegy lesz, hogy kire hányan szavaztak.
Én azért nem becsülném le Klárika esélyeit. Ferkó gondolkodhat úgy, hogyha Karigery győz miniszterelnökként, akkor bukhatják Budapestet az előrehozott főpolgármesterin.

11 Favágó 2021.09.03. 11:50:08

@Boar.: szerintem kicsit még nevelhettek volna téged anyádék, mielőtt kiengedtek az emberek közé.
Amúgy a Fudant is meg a diákfalut is hitelből építené a KORMÁNY és nem a főváros.

Boar. 2021.09.03. 11:53:14

@11 Favágó: Faszparaszt ne ugass. Az előbb még állami pénzt pofáztál.
Amúgy meg hitel és hitel közt is van különbség. A kínai hitel az álmoskönyv szerint nem sok jóval kecsegtet. A kínai kivitelezés sem.
De te csak böfizd amire betanítottak, meg nem próbálj gondolkodni mert a gazdád a valagadba szúrja a sokkolót...

midnight coder 2021.09.03. 12:05:05

@CSOKKI MÁLNA: Az olimpia igazából senkinek sem éri meg, max. pár olyan rohadtul gazdag és ezt a világ számára megmutatni akaró hatalomnak mint Kína. Kb. arról szól ez ma már, hogy mi ezt is tudjuk. Nem véletlenül nem rohannak ma már annyira az országok az olimpiák rendezéséért.
www.azenpenzem.hu/cikkek/mennyire-eri-meg-olimpiat-rendezni/7893/

A görögök is beleraktak ebbe egy rakás zsét és most van egy rakás remek kihasználatlan stadionjuk.
kepek.444.hu/2014/08/07/a-legujabb-gorog-romok-a-2004-es-olimpia-maradvanyai

CSOKKI MÁLNA 2021.09.03. 12:25:27

@midnight coder:

Mindenesetre nem ez küldte padlóra őket. Általánosságban a mediterrán térséget a közös fizetőeszköz, és a brutális méretű északról jövő import készítette ki.

CSOKKI MÁLNA 2021.09.03. 12:57:07

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Na persze.."törvényesen és tisztességesen". És nem szakadt rá a mennyezet.:)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.09.03. 13:26:26

@CSOKKI MÁLNA: jó tudom viktorkának már az a 700 ezres megtakarítása sincs meg.

11 Favágó 2021.09.03. 13:28:26

@Boar.: értem, amit írsz, anyádékat nem értem, miért nem domesztikáltak, csak terhelik veled a net népét.
Azt is értem, Marxista Egyetem nélkül is, hogy a hitel milyensége nem számszaki paraméterektől függ, hanem a folyósító országtól. Meg vannak a ti hiteleitek, azok jók, meg a másik hitel, amik rosszak, csak egy idő után mentsünk ki a ti hiteleitek karmai közül.
Ugyanígy vannak a ti jó buzijaitok, meg a mi rossz buzijaink....

CSOKKI MÁLNA 2021.09.03. 13:29:04

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Klárika 200 misije honnan? Apró nagyapó hagyta rá, vagy visszavitték az üres üvegeket? :)))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.09.03. 13:31:07

@CSOKKI MÁLNA: fecó x év alatt y milliárd.
Haverok x/5 év alatt y ×5 milliárd.
Na ezek az arányok.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.09.03. 13:32:30

@CSOKKI MÁLNA: viki sokkal többet hagy majd ha addig le nem sittelik.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.09.03. 13:36:43

@11 Favágó:.... A ti kommunistátok meg a jó kommunista...

CSOKKI MÁLNA 2021.09.03. 13:49:23

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

A ballibi alternatív valóságértelmezés szerint. Furcsány a rablókapitalizmus tipikus figurája volt. Anyós pedig bankelnökként nyomta pénzzel.

Boar. 2021.09.03. 14:18:30

@11 Favágó: Oszt mit tudsz a kínai hitel "számszaki paramétereiről" te faszparaszt?
Ja, semmit...mert amit tudni lehetne, azt is gyorsan titkosítják vagy harmincezer évre.
Viszont a nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy a kínai hitelezés az csak és kizárólag a kínaiaknak jó, meg azoknak a korrupt politikusoknak akik a beruházást megrendelik.
Kérd meg a gazdád kisfiát, olvassa ezt el neked:
24.hu/kulfold/2021/07/27/kina-montenegro-hitel-autopalya/
Erről szól a kínai hitelből, kínai beruházókkal épített bármi...ráadásul a fundan esetében egy ideológiailag igencsak megkérdőjelezhető bármi.
Na, lefetyeld ki a moslékot a vályúból és várd az új parancsot...

morph on deer 2021.09.03. 15:44:24

@midnight coder:
“ A görögök is beleraktak ebbe egy rakás zsét és most van egy rakás remek kihasználatlan stadionjuk.”

Látod, hogy mi ennél mennyivel jobbak vagyunk? Nekünk mindehhez még olimpia sem kell, és zsebre dugott kézzel is lepipáljuk a görögöket..!

CSOKKI MÁLNA 2021.09.03. 16:52:09

@morph on deer: Mert a világban ugye sehol máshol nem épülnek stadionok, csak kis hazánkban. A stadionépítési és stadionrekonstrukciós program a szociszadesz érában készült

élhetetlen 2021.09.03. 16:58:01

@6.Lenin: „miért is fontosabb mindennél a diákváros.”. Talán, mert az ország jövője azon múlik, hogy mennyi képzett ember lesz, hogy ne csak ilyen „gondolkodók” töltsék meg, mint te vagy.

6.Lenin 2021.09.03. 17:05:33

@élhetetlen:

Mire képzett? Jó szöveget nyomsz, csak ez az ellenzék érdekei közt az utolsó előtti.

6.Lenin 2021.09.03. 17:07:06

Amint látom ezen a blogon se szereti a gazda a rideg valóságot leírva látni. Körül kell írni, de ettől változik a lényeg?

élhetetlen 2021.09.03. 17:11:31

@Emmett Brown: Mi van? Nem vettek fel anno az egyetemre, és így nem kellett kolesz? Szerencsés vagy, érintetlen maradtál valahol egy zsákfaluban, mert az egyetem, az tényleg maga a fertő. És természetesen minden diplomás buzi. (De azért ne feledkezz meg miniszterelnökünkről se, hozzá se költözött le az egyetem).

élhetetlen 2021.09.03. 17:31:32

@Ekrü: „Az Atlétikai VB Budapestnek nagyon sok pénzt hoz nulla befektetéssel”. Nagyon okos megállapítás. 204 milliárd: többet költünk az atlétikai vb infrastruktúrájára, mint a Puskás stadionra | 24.hu . „204 milliárdot szán a kormány a Nemzeti Atlétikai Stadion, a gyalogos és kerékpáros híd, valamint a kapcsolódó létesítmények felhúzására és a megvalósítási időszakban való üzemeltetésére.”. Ez a pénz szerinted honnét kerül elő? Összedobják a miniszterek a zsebpénzükből? (Még az is közpénz lenne). A budapestiek nem fizetnek adót? Az atlétikai vb a legkisebb falu adófizetőjének is pénzbe kerül.

élhetetlen 2021.09.03. 17:58:48

@6.Lenin: „Mire képzett?”. Talán nézd meg a magyarországi egyetemek listáját. De azért pár példa, hogy értsed, miről van szó. Műszaki, orvostudományi, erdőmérnöki, bölcsész (mert szerintem tanárokra is szükség van, bár sokan tagadják a bölcsész képzés szükségességét), stb. Ne csak kőművesben gondolkodj, mert most kevés van, már építik a könnyűszerkezetes házakat, van, ahol már nyomtatják. „ez az ellenzék érdekei közt az utolsó előtti”. Ezt honnét tudod? Ja, okos vagy. és kitaláltad. Hogy a kollégiumok az ország érdekét szolgálnák, azt tudom, mert vidéken is vannak nagyon okos gyerekek, akik azért nem is jelentkeznek egyetemre, mert tudják, hogy a szüleik nem tudnák finanszírozni az albérlettel együtt. De azt is tudom, hogy az nem az ország érdeke, hogy a Fudannak ingyen adunk területet, felveszünk annyi hitelt, amennyit kifizetünk nekik munkadíjként, és utána visszafizetjük, mert hitel. Azon gondolkodj, hogy egy ilyen szerződés összehozása kinek az érdeke volt. Nincs több mondanivalóm.

midnight coder 2021.09.03. 18:07:02

@CSOKKI MÁLNA: Ha nem lett volna eurójuk, illetve nem a német bankoknak adósodnak el, akkor azóta már rég lett volna egy szép nagy államcsõdjük. De a németek az euró és a saját gazdaságuk mentése érdekében életünket és vérünket áldozzák a megmentésükért.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.09.03. 18:08:52

@élhetetlen: Diákváros nélkül is vannak koleszok. Semmi szükség egy giga Szfe-re, mert kb. az jönne létre, elég egy pillantást vetni az amerikai egyetemi campusokra, hogy mi megy ott. A tanulás egyre kevésbé jellemző. "A matematika rasszista tudomány".

élhetetlen 2021.09.03. 18:20:37

@CSOKKI MÁLNA: Most már magadnál is hülyébb vagy, pedig ezt nem tudtam elképzelni. „Nékosz”, anyád borogasson, bár szerintem az sem segítene. Te nem tudod, hogy ebben a városban vannak egyetemek, és vannak kollégiumok is, csak kevés? Vagy egyet sem láttál belűről? Vagy komolyan azt gondolod, hogy csak a valamilyen módon meggazdagodott szülők gyerekei okosak? A kinek nem telik 70-140 eft-s albérletre, az ne tanulhasson? Vagy azt hiszed, ismeret híján, hogy a műszakin LMBTQ, BLM, Metoo, szivárvány tanszakok vannak?

sóhegy049 2021.09.03. 18:21:23

Nálatok egy anarchia kellene, hogy lejátszátok már végre magatokkal ezt a meccset. :-)

6.Lenin 2021.09.03. 18:33:30

@élhetetlen:

Zagyválsz összevissza mindent. amennyiben a Fundant a Feri intézte volna anno, amikor még szerette volna, akkor az lenne a legjobb beruházás.
2 év alatt az ellenzéki önkormányzatok többsége úgy égette el az átvett tartalékokat, hogy közben nem épült semmi.
amennyiben járnál az országban láthatnád, hogy a ballib kormányok alatt mik épültek, le. Hány iskola szűnt meg, és hány (ezer) pedagógust rúgtak ki 2010 előtt.

sóhegy049 2021.09.03. 18:49:02

@6.Lenin: Én meg azért pattantam le, mert ez nem így van, te is tudod... :-P

6.Lenin 2021.09.03. 18:56:02

@sóhegy049:

Gondolom már körözést adtak ki ellened, azért kellett lepattannod. Mást nem tudok elképzelni, hiszen az únion belül szabad a mozgás.

Mi nem így van? az iskola összevonások (megszüntetések)?

élhetetlen 2021.09.03. 19:09:51

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Vannak koleszok, de tény, hogy kevés a férőhely. Nem látom az aggodalom okát, itt van a Schöherz 1000 fővel, és a Kármán 988 fővel, 500-600 méterre egymástól mégsem lett Szfe („SZFE teljes hallgatói létszáma 450-500 fő körül mozgott”).
Mintha nem a létszámon múlna a dolog. Ha 50 méterre lennének, akkor már balhé lenne? Ha 12000 diák van egy területen több épületben, az csak olyan, mint a város, társasházak egymás mellett, ráadásul lazábban, és lehetne közös könyvtár, stb.

CSOKKI MÁLNA 2021.09.03. 19:13:25

@élhetetlen: Szegény fogyatékos barátom, te tényleg azt hiszed, hogy kizárólag a Diákvárossal lehet növelni a kollégiumi férőhelyek számát? Ha jártál volna egyetemre, tudnád, hogy nem így van.
Semmi szükség egy ilyen libsikeltetőre. Hozzád hasonló idiótákból van elég.

CSOKKI MÁLNA 2021.09.03. 19:14:26

@6.Lenin:

Bedöglött a vibrije tramplikának, és most rajtunk tölti ki a frusztrációját.:)

CSOKKI MÁLNA 2021.09.03. 19:19:39

@midnight coder:

Az egész dél-európai régiónak alapvető problémája, hogy a közös fizetőeszköz mellett elképesztő mértékű export irányul feléjük az északi, iparilag fejlettebb országokból. Mivel pedig közös valutaövezetben vannak, nincsenek már valódi hatáskörrel rendelkező központi bankjaik, amelyek intézkedéseikkel be tudnának avatkozni. Ez a gyökere a spanyol, portugál, olasz, görög válságoknak. Persze pl. Olaszország valamivel ütésállóbb, erősebb gazdaság, mint a görög, komoly hazai tulajdonú bankszektorral, de náluk is komoly problémák adódtak.

élhetetlen 2021.09.03. 19:24:18

@CSOKKI MÁLNA: Ez nagyon gáz szöveg, mikor van egy Mészáros is az országban, aki a TV nyilvánossága előtt képes olyat mondani, hogy a Viktor szólt, hogy van ott egy húsüzem (vagy mi, már nem emlékszem), menjek le, vegyem meg. Vagy a mátrai erőmű. Megveszi olcsón, (azt már elintézték), kiveszi a 11,2 milliárd forint osztalékot, és eladja drágán az államnak, ami a te pénzedből veszi meg. Ezt is átgondolhatnád. Taps.

sóhegy049 2021.09.03. 19:52:53

@6.Lenin: Nem az unióban élek, egyéb? (Azért léptem, mert szerettem volna annyiból élni, mint Orbán)
Az akkori lakóhelyemen a fele iskola nem volt kihasználva, (most sincs, rohadnak le) tehát felesleges volt 15 fős osztályokkal működtetni, elég csak a fűtést nézni. Azonban lehetne itt ódákat zengeni, hogy mennyi felesleges dolog épült ott és mennyi minden meg nem épült. Mielőtt jönne a "magyar gyötrelem", hogy komcsi-libsi-bolsi, meg a fax tudja, leszögezem, hogy az előző brigádokat is bíráltam, ha hülyék voltak.

élhetetlen 2021.09.03. 19:54:33

@6.Lenin: Mit zagyváltam össze-vissza? Hogy a kínai kölcsön, ami annyi, amennyit a kínaiaknak kell kifizetni munkadíjként, és utána viszza kell fizetni mint kölcsönt az nem jó üzlet? És pluszba kapják az ingyen telket? Ezt te tényleg nem érted? „amennyiben a Fundant a Feri intézte volna anno, amikor még szerette volna, akkor az lenne a legjobb beruházás”. Ez csak a te buggyant agyadban létezik, a Fudan szerződés meg valóság. És igazad van, az elmúlt tíz évben rengeteg dolog épült. Megpróbáltuk a lehetetlent: összeszedni az összes már kész vagy még épülő stadiont (444.hu) . És szép példa a várbazár, mállik le a vakolat, mert a pályázatban nem szerepelt a vízszigetelés. És a tanárok. Tíz év alatt úgy kijavított minden hibát a kormány, hogy országos tanárhiány van. Bocs, tény, hogy én szólítottak meg, de én is fejezem be.

CSOKKI MÁLNA 2021.09.03. 20:31:05

@élhetetlen: Mi van, feltetted a lemezt, kis hülye? :)

élhetetlen 2021.09.03. 20:46:29

@CSOKKI MÁLNA: Szegény fogyatékos NEM barátom, mert te sohasem lehettél volna, és nem is vagy, és nem is leszel a barátom. Képzeld, nem csak jártam egyetemre, hanem kettőben le is diplomáztam. És az elsőnél kollégista voltam. Tudom, lehet akárhol kollégiumokat létesíteni szétszórva, a diákváros előnye az lenne, hogy elég egy közös könyvtár, egy uszoda, egy sportolásra alkalmas hely, és egy karbantartási, takarítási szerződés is olcsóbb, mint külön-külön a város különböző pontjain, csak te ezt nem érted. És ezek szerint te nem voltál sem egyetemista, sem kollégista, ezért nem lettél libsi. De akkor miért beszélsz bele olyan dolgokba, amivel nem is találkoztál?

élhetetlen 2021.09.03. 21:01:20

@CSOKKI MÁLNA: „Mi van, feltetted a lemezt, kis hülye?”. Lehet, de tudod vannak buta gyerekek, akiknek többször kell elmagyarázni valamit, hogy megértsék, az még megéri. Aztán vannak a nagyon buták, mint te, de azért egy rendes ember ott is megpróbálja átadni az ismereteket, bár nem bízik az eredményben. De jót akar.

birkamenet 2021.09.03. 21:40:39

@Ekrü: @midnight coder: @6.Lenin: @CSOKKI MÁLNA: @11 Favágó: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:

Ne röhögtessetek már FIDESSNÁCCIK! Atlétikai Vb-t akartok hozni Budapestre, hogy a FIDESSNÁCCI csőcseléketek ott is ezresével bevonuljon a stadionba és kifütyöljön meg meghuhogjon mindenkit, aki nem félázsiai maradvány?

Ti aztán még a moslékot okádó Smittmartinál meg Szírgyártó faparasztoknál is nagyobb barmok vagytok, ez pedig már eredmény! Na ezt az eredményt felírhatjátok a Sikerlistátokra és mutathatjátok a nagyvilágnak!

BölcsÉsz 2021.09.03. 21:41:17

@midnight coder 2021.09.03. 08:43:29 Ne adj ötletet a Cukorhegynél is okosabbnak!
@Boar.: Ez minden hitellel így van.

KARÁCSOLY GELGELY 2021.09.03. 21:43:03

@konrada: "Karigeri sz.rban van. Beleállt kőkeményen ebbe a miniszterelnökösdibe, miközben a várost kéne irányítania, ami emiatt eléggé szétesett."

Ezután minden tök kezdjen el gondolkodni azon, hogy ez a seggfej ugyanilyen hatékonységgal kezdené tervezni az egész ország sorsát.

@CSOKKI MÁLNA: "Semmi szükség egy ilyen libsikeltetőre."

Hát épp ez az, amiért a cirkusz folyik. Mindenben lehet rosszat találni, a Fudanban azt találták, hogy a kínaiak odahaza elnyomják a szabadságot. De hogy ez hogy is jön ide, azt senki nem tudja.

@élhetetlen: "Tíz év alatt úgy kijavított minden hibát a kormány, hogy országos tanárhiány van."

Az az érdekes, hogy Ausztriában és Belgiumban is. Pedig ott minden szuper.

@birkamenet: "ott is ezresével bevonuljon a stadionba és kifütyöljön meg meghuhogjon mindenkit, aki nem félázsiai maradvány?"

A kérdés nem érdektelen. De talán egy atlétikai versenyre valamivel kulturáltabb emberek mennek el, mint ez a söpredék.

birkamenet 2021.09.03. 21:46:30

@Ekrü: @midnight coder: @6.Lenin: @CSOKKI MÁLNA: @11 Favágó: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:

KisfideSSnáccikok, azt röhögöm, hogy az orbán gazdátok megépítette a 3723 stadiont, oszt a FIFA meg miattatok akkora 300 mecces nézőeltiltást fog kiszabni a Csányi falazásokért, hogy Karigerinek már a második minielnöki ciuklusa is le fog járni, mire az első magyar szurkoló újra beléphet a 10 éve üresen kongó orbáni stadionokba.

birkamenet 2021.09.03. 21:54:40

@Ekrü: @midnight coder: @6.Lenin: @CSOKKI MÁLNA: @11 Favágó: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:

Jaj kisfidernyákok, még egy kérdés: megvan már az a nemzetközileg körözött fideSSes maffiózó, aki a 150 milliárd forintba kerülő, a kutya által se nézett vizes VB gazdija volt, oszt semmi másra se volt jó ez a buli, minthogy a fidesses NER banda minden forintot kilopjon belőle?

Még ti funkcioális analfabéták is tudjüátok, hogy az atlétikai VB-nek sincsen az égadta világon semmi más célja, mint az újabb fideSSEes megalopás. A vizes VB után egyébként a fideSs székházban kórusban énekelték a NER lovagok a gazdi vezényletével, hogy

Nem ez a lopás lesz a végső,
Újabb VB-t rendezni hát,
És miénk lesz holnapra,
Egész Magyaroszág!

kárárámaispj 2021.09.03. 21:55:56

@midnight coder: "Ezzel együtt a kurva anyját Orbánnak és mindenkinek aki sportberuházásokra bassza el a közpénzt. "
Nem az állam egyik feladata a kultúra mellett, hogy sportberuházásokat támogat?
Már bocs, de ha nincs támogatva színház, opera, könyvtár, komolyzene, akkor piaci alapon egyik sem él meg.
Pont mint a sport.
Ha megtérüléses alapon számítgatod, akkor az országban nem lenne egy darab uszoda sem.

kárárámaispj 2021.09.03. 21:57:44

@birkamenet:
"a 150 milliárd forintba kerülő, a kutya által se nézett vizes VB gazdija volt, oszt semmi másra se volt jó ez a buli, minthogy a fidesses NER banda minden forintot kilopjon belőle?"
Matyi bazmeg az anyád! Nem felépült az az aréna? Ott van, használhatod. A környékét rendbe tették. A Margitsziget környékét rendbe tették. Akkor ?

kárárámaispj 2021.09.03. 21:59:48

@élhetetlen:
"Aztán vannak a nagyon buták, mint te, de azért egy rendes ember ott is megpróbálja átadni az ismereteket, bár nem bízik az eredményben. "
Aztán vagy te, a blog.hu leghülyébbje, akire a rendes ember csak legyint, aztán ráhagyja a vén nyomira...

kárárámaispj 2021.09.03. 22:08:48

@élhetetlen:
"Képzeld, nem csak jártam egyetemre, hanem kettőben le is diplomáztam."
Ez az oktatás színvonalát minősíti.
" És az elsőnél kollégista voltam."
Mert egy paraszt vagy, aki nekiáll bizonygatni az értelmiségi voltát.

"Tudom, lehet akárhol kollégiumokat létesíteni szétszórva,"
Mint ahogy az egyetemek, főiskolák kollégiumai ma is vannak.
" diákváros előnye az lenne, hogy elég egy közös könyvtár, egy uszoda, egy sportolásra alkalmas hely,"
Igen, így 2021 ben a könyvtár fontosabb, mint bármi más.

"és egy karbantartási, takarítási szerződés is olcsóbb, mint külön-külön a város különböző pontjain"
Idióta. Persze. Hiszen takarítónők meg karbantartók csak a 9 ker fél kilométeres sugarában vannak.
"
"És ezek szerint te nem voltál sem egyetemista, sem kollégista, ezért nem lettél libsi."
Ja. Van úgy 20-40% fiatal, akinek nem kell elmenni egy másik városba tanulni.
Egyet mondj el, csoroszlya! Engem, mint Bp- születésű, Bp-n felnőtt, adózó lakost - mi a túrós faszért kéne érdekeljen, hogy mi lesz a vidéki diákokkal? Mert úgy néz ki, hogy a megválasztott polgármesteremet nem érdekli, hogy napi 2 órával többet ülök a dugóban, nem érdekli, hogy nincs kuka, nem volt locsolás, nem volt lomtalanítás, nincs parkrendezés, de azzal marhára foglalkozik, hogy mi lesz pár ezer parasztgyerek sorsa a városban.

kárárámaispj 2021.09.03. 22:24:18

@élhetetlen: "A kinek nem telik 70-140 eft-s albérletre, az ne tanulhasson?"
Aki így írja le, hogy "A KINEK" nem telik az az oktatás szégyene. Ha így szerzett két diplomát, az pont annyit ér, mint a papír amire nyomták.

élhetetlen 2021.09.03. 23:33:27

@kárárámaispj: Jaj nekem, megjött az ész! Nem kéne válaszolnom, de ráérek. „aztán ráhagyja a vén nyomira...”. Akkor miért is írtál? „Ez az oktatás színvonalát minősíti”. Te hol is szereztél diplomát, hogy a Kandó számítástechnika szakot és az ELTE matek szakot így lenézed? „Mert egy paraszt vagy”, bezzeg te aki „Tripoliszban” nőttél fel, igazi pesti értelmiségi vagy. Látszik. „2021 ben a könyvtár fontosabb”. Úgy tűnik, nem tudod, mit jelent ma egy egyetemi könyvtár. Nem baj, ettől még kárálhatsz. Idióta. Egyetlen kolesz sem egyenként vesz fel takarítót, karbantartót, hanem cégekkel szerződik. Adott területre specializálódott cégek, meg az adott a területen, vagy annak a közelében vannak. „mi a túrós faszért kéne érdekeljen, hogy mi lesz a vidéki diákokkal?„. Ha értelmes ember lennél, tudnád a választ. „nincs kuka, nem volt locsolás, nem volt lomtalanítás, nincs parkrendezés,”. XI.ker., van kuka, ürítik, most kaptam a levelet, hogy mikor lesz lomtalanítás, de te csak kárálj. "A KINEK"”. Ha nincs annyi fantáziád, hogy elképzeld, hogy az „az, akinek”-t akarta rövidíteni valaki, és így sikerült, akkor szintén veled van a baj. És a vén nyomizás, csoroszlyázás kifejezetten kultúremberre vall. Nem, te nem vagy paraszt, mert az sértő lenne rájuk nézve, ha hozzád hasonlót neveznének annak, te egyszerűen csak tahó vagy. De legyél büszke magadra. És a további stílusú „okos”, és mocskos kommentjeidre nem válaszolok, de azért strapáld csak magad. Nem engem égetsz, hanem magadat.

birkamenet 2021.09.04. 00:57:38

@kárárámaispj: "Nem az állam egyik feladata a kultúra mellett, hogy sportberuházásokat támogat? "

Az te díszhülye bulgár birka, az orbáni barnainges kútúrát tegnap az egész világ láthatta. Kurva jó helyre nyomja orbánod ezeket a kútúrális pénzeket is.

birkamenet 2021.09.04. 01:03:30

@kárárámaispj: "Nem felépült az az aréna? Ott van, használhatod."

Az orbánod seggét használhatod te beteges hazudozó kisfidernyák bértroll, nem az ellopott 150 milliárd forintot! Most hogy este kibújtál orbán seggéből mert kezdödik a müszak, hamarabb vissza fogsz bújni oda, mint hogy az ország 99,99999999999999999%-a beteheti a lábát az aranyáron felépített vasbeton arénáknak.

birkamenet 2021.09.04. 01:05:45

@kárárámaispj:

Te meg a nyóccosztály, meg könyvtáer bulgár birka, jaj ne röhögtesd a világot!!! Legmagasabb iskola végzettséged a CÖF tagság. Iskolai könyvtárba meg azért voltál életedben egyszer, hogy kicsenj néhány könyvet amire ráállva a kamrátokban eléred a nagyanyád baracklekvárát.

Rodney_2 2021.09.04. 01:37:58

@11 Favágó: Ugyanígy vannak a ti jó buzijaitok, meg a mi rossz buzijaink....

Ez most nagyon aktuális, amikor Friderikusz és Alföldi jól megbeszélték, hogy a buzulás közös európai érték :)))

Nzoltan 2021.09.04. 05:34:44

@birkamenet: Viszont, a vendégek hazájában az ottani rajongók ha nem jó a meccs, lebontják és felgyújtják a belvárost. Ha meg jó a meccs, akkor meg azé bontják le és gyújtsák fel.
Ehhez képest még elég kultúrált a magyar közönség.

Nzoltan 2021.09.04. 05:38:23

@sóhegy049: A baloldal mér intézi az anarchiát. De még csak a főpolgi fejéig jutottak. Ott bizony sötétség van és anarchia dúl.
Tüttő Kata legalább lovagolni tud.

Nzoltan 2021.09.04. 05:48:45

@birkamenet: A vizes vb bizony nézett volt. Nem olimpiai mértékben, de nem is került annyiba. Egyébként ha már az összeget nézed, az úszóstadion nem lépte át a 23 milliárdos összeget.
A többi pénz a városra lett fordítva.Két uszoda újult meg, a stadiontól a Margit híd lábáig a teljes rakpart, és nem csak a sávok újrafestve, hanem 30 méter szélesen parkokkal, játszóterekkel. A teljes Margit-sziget csatornahálózatának kicserélése, a parkok rekultiválása, növények újratelepítése, állami épületek felújítása, kereskedelmi célú épületek építése.
Meg persze a lebonyolítás, amit szakmai berkekben azóta is emlegetnek.

Ekrü 2021.09.04. 06:56:40

@élhetetlen: Pont így jajgattatok a vizes vb esetében is.Ha rajtatok múlik az sem lett volna. Az emberek pedig (a budapestiek is) imádták.
Tulajdonképpen sajnállak benneteket.Nem tudtok mást tenni csak rombolni ,betiltani,megszüntetni.Örülni ,ünnepelni végképp nem.Erre jó példa Budapest jelenlegi állapota. Kosz,szutyok,dugó.Erre volt képes Karácsony másfél év alatt...

Ekrü 2021.09.04. 07:38:32

@chrisred:
"Tehát nem azonnali vétóról volt szó, az hogy te itt és ott mit olvasol, és abból mit értesz meg, nem sokat befolyásolja a valóságot."- Aha,nem azonnali vétó....:)))) Bocs ,de van egy rossz hírem.Nincs itt szó semmilyen vétóról,mert Kamugeriteknek esze ágában sincs megvétózni az Atlétikai VB-t,hisz egyrészt jó pénzt hoz Budapestnek,másrészt az érintett kerületek balos polgármesterei meglincselnék ha miatta elmaradnak a fejlesztések.Ez csak az olyan idiótáknak lett kitalálva akik a 20. (NEM) vétó után is elhiszik,hogy na majd aztán legközelebb hű de meg lesz vétózva. :))))
És ,hogy kik ezek akiket így rendszeresen be lehet etetni? Hát Te,@élhetetlen,@Birkamenet,meg az összes többi ellenzéki hozzászóló aki itt vitatkozik egy nemlétező vétón.

midnight coder 2021.09.04. 08:29:58

@szajer_jozsef2: Matyika, most is épp floodolsz. És sajnos még nem lettél emiatt kidobva. Téged amúgy a Vincent blogról is kidobtak, sõt miattad költözött el a blog.hu-ról, pedig arról aztán elég nehéz lenne olyat állítani hogy orbánpárti.

BölcsÉsz 2021.09.04. 08:50:03

@szajer_jozsef2: Matyi! Az ismétlés nem csak a tudás anyja, hanem az unalomé is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.04. 09:10:53

@KARÁCSOLY GELGELY:

"ez a seggfej ugyanilyen hatékonysággal kezdené tervezni az egész ország sorsát."

Kezdené azzal, hogy az autópályák külső sávját kelékpálsávvá alakítaná, amelyeken a kelékpálok a folgalommal szemben is haladhatnának. Budapesten ez mál bevált.

"Az az érdekes, hogy Ausztriában és Belgiumban is. Pedig ott minden szuper."

A szír agysebészeket át kellene képezni tanárokká.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.04. 09:58:35

@kárárámaispj:

Ebben nem tudok egyetérteni veled. A foci pl. látványsport, tartsa is el magát, ahogy tudja. Lehet, hogy tévedek, de nekem úgy rémlik, hogy Nyugat-Európában nem közpénzből épülnek a focicsapatok stadionjai, nem közpénzből tartják el őket. Még bújtatva, részben állami cégek támogatásával sem. USA ditto.

Ami a nem látványsportágakat illeti, abban jórészt egyetértek veled. Szívem szerint azt mondanám, hogy azok is tartsák el magukat, ahogy tudják, de akkor ezek elsorvadnának, ez meg nem használna Magyarország nemzetközi presztízsének. Aztán meg gyanítom, hogy ezek összesen nem kerülnek annyi közpénzbe, mint a foci.

Az uszodákról még annyit, hogy ezeket nyilván egyik sportegyesület sem lenne képes megépíteni vagy akár fenntartani. Ide kell a közpénz. Ezért cserében viszont mindenhol biztosítani kellene, hogy ezek az uszodák a hasznosítható idő legalább 2/3-ában a tömegsport számára ingyenesen elérhetőek legyenek. Amin nem azt értem, hogy egyes amatőr klubok, szervezetek kisajátítják maguknak az idő nem kis részében, ahogy az lenni szokott, hanem azt, hogy Szabó 23 István átlagpolgár ingyenes uszodabérletet kaphasson mondjuk havi 10 óra erejéig. Ugyenez vonatkozna egyéb közpénzből létrehozott sportlétesítményekre is.

Ez a pénz bőven megtérülne azzal, hogy jelentősen javulna a magyar lakosság egészségi állapota.

kárárámaispj 2021.09.04. 11:51:21

@élhetetlen: "Te hol is szereztél diplomát,"
Az lényegtelen. Te írsz úgy, mint egy ötödikes :D:D

„Mert egy paraszt vagy”, bezzeg te aki „Tripoliszban” nőttél fel, igazi pesti értelmiségi vagy."
Te akkor is paraszt maradsz.

" „2021 ben a könyvtár fontosabb”. Úgy tűnik, nem tudod, mit jelent ma egy egyetemi könyvtár."
Nem, manapság tényleg nem tudom. De leginkább a neten lóg mindenki, szóval olyan nagyon fontos nem lehet.

"Egyetlen kolesz sem egyenként vesz fel takarítót, karbantartót, hanem cégekkel szerződik. Adott területre specializálódott cégek, meg az adott a területen, vagy annak a közelében vannak."
Na figyelj te ostoba vén picsa. A cégekben emberek dolgoznak, mint takarítók, meg karbantartók. És kurvára nincs olyan, hogy a 9 kerben lakók mennek csak adott céghez dolgozni. Úgyse fogod felfogni, de egyszerűbb a város 6 pontjára találni 12 embert, mint egyre. Mert az emberek nem a diákváros mellett élnek.

„mi a túrós faszért kéne érdekeljen, hogy mi lesz a vidéki diákokkal?„. Ha értelmes ember lennél, tudnád a választ."
Tehát akkor választ nem tudsz adni. Magának tanul. Oldja meg. A Bp főpolgármester foglalkozzon a budapestiekkel, ne a vidéki diákokkal. Ezzel az erővel nekiállhat a kambodzsai diákoknak is építeni valamit. Nem az ő dolga.

"van kuka, ürítik, most kaptam a levelet, hogy mikor lesz lomtalanítás, de te csak kárálj."
Aztán mikor sétáltál bárhol az utcán, te hülye, hogy nem láttad, hogy a szemetesek felét-háromnegyedét leszedték? Addig jutott a diplomádból, hogy el is olvasd, hogy lomtalanításkor mit lehet és mit nem lehet kitenni? Mert a felét lehet mint eddig.

"A KINEK"”. Ha nincs annyi fantáziád, hogy elképzeld, hogy az „az, akinek”-t akarta rövidíteni valaki, és így sikerült,"
Ja, hát így sikerült. Pont mint te. ::D:D:D

"És a vén nyomizás, csoroszlyázás kifejezetten kultúremberre vall. "
Nem vagyok az. Te sem. Egy okoskodó, buta, kiállhatatlan, mindenki által utált vénasszony vagy.

És az a legviccesebb, hogy annnyira sötét vagy, hogy már százszor megígérted, hogy nem válaszolsz, de azért csak beleállsz állandóan.

kárárámaispj 2021.09.04. 12:20:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ebben nem tudok egyetérteni veled. "
Nem baj, azért vitatkozunk.

"A foci pl. látványsport, tartsa is el magát, ahogy tudja. Lehet, hogy tévedek, de nekem úgy rémlik, hogy Nyugat-Európában nem közpénzből épülnek a focicsapatok stadionjai, nem közpénzből tartják el őket."
Lehet, hogy tévedsz. Országa válogatja, meg nyilván az sem mindegy, hogy melyik ligáról beszélünk. Nehezen hiszem, hogy egy norvég másodosztályú, vagy egy francia megyei csapat el tudja tartani magát. Valamilyen támogatást kapnak, vagy önkormányzatit, vagy adókedvezménnyel cégest vagy valami alapítványit.
"Még bújtatva, részben állami cégek támogatásával sem. USA ditto."
Usában konkrétan önkormányzatok- városok építenek stadionokat a csapatoknak. Akár NFL, akár NBA, akár MLS.
Két dolgot kell látni. A piacunk kicsi, a tévék révén viszont hatalmas a konkorencia. Nem, olyan nincs, hogy egy Sátoraljaújhely- Paks mérkőzés akár az egy ezrelékét behozza egy Barca-Reálnak.

"Ami a nem látványsportágakat illeti, abban jórészt egyetértek veled. Szívem szerint azt mondanám, hogy azok is tartsák el magukat, ahogy tudják, de akkor ezek elsorvadnának, ez meg nem használna Magyarország nemzetközi presztízsének."
Nem csak a presztizsről van szó. Szépen bezárna minden, uszodától a focipályákig minden. Azt? Utána? Élne mindenki boldogan és kövéren?

"Aztán meg gyanítom, hogy ezek összesen nem kerülnek annyi közpénzbe, mint a foci."
Arányaiban többe kerülnek, ez biztos. Kezdjük ott, hogy egy súlyemelőversenyre annyian sem kíváncsiak mint egy megyei focimeccsre. Csak amíg egy súlyemelést meg lehet tartani egy nagyobb pajtában, a focihoz focipálya kell- ha köré raksz három sorban széket, akkor már 2000 fős stadion, és lehet orbánozni.

"Az uszodákról még annyit, hogy ezeket nyilván egyik sportegyesület sem lenne képes megépíteni vagy akár fenntartani. Ide kell a közpénz."
Mint ahogy a birkózóknak is, a focinak is, meg gyakorlatilag mindennek.

"Ezért cserében viszont mindenhol biztosítani kellene, hogy ezek az uszodák a hasznosítható idő legalább 2/3-ában a tömegsport számára ingyenesen elérhetőek legyenek."
Ne, ne legyenek ingyenesek. Már bocs, érjen már meg neked 800 forintot, hogy egy világszínvonalú versenymedencében úszkálsz. Szerintem ezt pont bírd ki.

"Amin nem azt értem, hogy egyes amatőr klubok, szervezetek kisajátítják maguknak az idő nem kis részében, ahogy az lenni szokott, hanem azt, hogy Szabó 23 István átlagpolgár ingyenes uszodabérletet kaphasson mondjuk havi 10 óra erejéig."
Nem kell, ha úszni akar akkor fizesse ki azt a két gombóc fagyi árát. Mert a másiknak is valami hasonló összegért van fitness vagy teniszpálya, vagy akármi. Ennyit áldozzon rá maga miatt.

"Ugyenez vonatkozna egyéb közpénzből létrehozott sportlétesítményekre is."
Vonatkozik is, így működik az összes. Voltam én frissen átadott uszodában egyedül. Egyedül egy zsír új uszodában. Mint Bástya elvtárs. Arról nem az uszoda tehet, hogy a magyarok lusták, és inkább kommentelnek, mint sportolnának

élhetetlen 2021.09.04. 14:37:30

@Ekrü: Először is, én egyes számban sem jajgattam, többes számban meg nem is tudok, nincsen több énem. Másodszor, még csak arról sem írtam, hogy nekem tetszene-e, vagy sem. Csak arra válaszoltam, hogy szerinted Budapestnek nem kerül semmibe.

élhetetlen 2021.09.04. 16:55:37

@Ekrü: Neked felforrt az agyad, és már csak a saját gőzfelhődben kirajzolódó dolgokat látod. Hol vitatkoztam én vétóról?

élhetetlen 2021.09.04. 16:59:05

@CSOKKI MÁLNA: Neked meg az agyad döglött be, az jobb?

kárárámaispj 2021.09.04. 17:18:24

@élhetetlen: "Csak arra válaszoltam, hogy szerinted Budapestnek nem kerül semmibe."
Mivel Budapest nem tesz bele pénzt, Budapestnek ( A Bp Önkormányzatnak ) nem kerül semmibe.
Ezt azért még a te értelmi szinteddel is fel lehetne fogni. Budapesti Önkormányzat - önálló jogi személy. Vannak bevételei, vannak kiadásai, van költségvetése.
Ha az ő költségvetését nem érinti valami, akkor az neki nem kerül semmibe. Ha az állam Hajdúhadházon újít fel kórházat, vagy utat, vagy csinál hidat, az Budapestnek semmibe nem kerül,

kárárámaispj 2021.09.04. 17:24:48

@élhetetlen: Komolyan, téged olvasva olyan, mintha egy fekete lyukat bámulna az ember.

"Talán nézd meg a magyarországi egyetemek listáját." Három sorral lejjebb:
"azt is tudom, hogy az nem az ország érdeke, hogy a Fudannak ingyen adunk területet, felveszünk annyi hitelt, amennyit kifizetünk nekik munkadíjként, és utána visszafizetjük, mert hitel."
Ja, nézd meg az egyetemek listáját. A SOTE, a legjobb magyar a 300. A Fudan meg a 34. De nem kell az ide.

" Ne csak kőművesben gondolkodj, mert most kevés van, már építik a könnyűszerkezetes házakat,"
Gondolom azokat bölcsészek építik, ugye? Vagy villamosmérnökök? Egyáltalán tudod, hogy mi a fasz az a könnyűszerkezetes ház? Mondjuk kezdjük ott, hogy annak nem kell alapzat?

" a kollégiumok az ország érdekét szolgálnák, azt tudom, mert vidéken is vannak nagyon okos gyerekek, akik azért nem is jelentkeznek egyetemre, mert tudják, hogy a szüleik nem tudnák finanszírozni az albérlettel együtt."
Mert hát vidéken nincsenek egyetemek, ugye? Csak Pesten.

chrisred 2021.09.05. 05:52:31

@kárárámaispj: Budapestről volt szó, nem az önkormányzatról. Egyébként arról volt szó, hogy Budapestnek nagyon sok pénzt hoz, és nem kerül semmibe. Akkor tulajdonképpen mennyi pénzt hoz az önkormányzatnak, ha semmi köze hozzá?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.09.05. 08:27:39

@Rodney_2:

Matyi nem AI-t, hanem AUI-t (Artificial UnIntelligence) fejleszt.

Ettől eltekintve nem értem a felzúdulást, hiszen az ember is főemlős (primate). :D

kárárámaispj 2021.09.05. 09:58:35

@chrisred: Miért csinálod úgy, mintha nagyobb hülye lennél?
"Budapestről volt szó, nem az önkormányzatról. "
Amibe beleszólhat Karácsony, az a Budapesti Önkormányzat működése. AZ egy önálló jogi személy, ahogy előbb is mondtam, költségvetéssel, bevételekkel, kiadásokkal. Vannak még budapesti emberek, akiknek szintén van pénzük. És van Budapest város, ami 525 négyzetkilométer, és se pénze, se akarata, se semmije, csak házak, meg utak.
Úgyhogy, se Budapestnek, se a Budapesti Önkormányzatnak nem kerül semmijébe, hiszen az egyiknek nincs is költségvetése se pénze, a másiknak meg nem érinti a költségvetését.

"Egyébként arról volt szó, hogy Budapestnek nagyon sok pénzt hoz, és nem kerül semmibe. Akkor tulajdonképpen mennyi pénzt hoz az önkormányzatnak, ha semmi köze hozzá?"
Hmm, hirtelen mintha értenéd, hogy az önkormányzatról van szó.
Lássuk, miért jó Budapestnek. Itt maradnak a fejlesztések, mint híd, mint park, mint út, mint villamos. (Nem tudom, hogy épp melyiket vétózták meg, de némi infrastruktúrát nyilván fejlesztenek. Ezek a későbbiekben is hasznosíthatók, használhatók. Aztán, ha az atlétikai vb miatt idejön százezer turista, azok esetleg laknak, esznek isznak, várost néznek. Ebből a budapesti vállalkozásoknak bevétele van, és most figyelj! ezek fizetnek adót, így az önkormányzatnak is van bevétele.
Örülök, hogy segíthettem megoldani ezt a roppant bonyolult kérdést

chrisred 2021.09.05. 13:36:32

@kárárámaispj: Nálad nem tűnök nagyobb hülyének, mert a jelek szerint még mindig nem fogtad fel, hogy mire reagáltál.

Szóval végülis azt hoztad ki belőle, hogy pár vállalkozó jól jár (nyilván, főleg azok, amik állami megrendeléseket kapnak), és ennek kell örülni. Meg annak, ha ezeknek az adóbevételét az állam nem vonja el az önkormányzatoktól, mert erről 2020 óta csak feltételesen lehet beszélni. Az általad sem ismeri infrastrukturális fejlesztéseket pedig hagyjuk.

kárárámaispj 2021.09.05. 23:32:58

@chrisred: Na, melyik részét nem fogtam fel?

Nyilván azok a vállalkozók járnak jól a turistákkal, akik állami megrendelést kapnak, gratulálok.
Az azért megvan, hogy volt itt egy ilyen vírus, ami azért odatett a gazdaságnak? Ja, az iparűzési felét elengedték 2020-ra. Akkor innentől soha nem is lesz? Mégis csak hülye vagy.

Idegenforgalmi adó? Iparűzési adó? Építményadó? Ezek mind önkormányzati bevételek.
De tudod mit, igazad van, nem kell ide semmi. Nem kell százezer turista, nem kell szigetcsúcs rendezés, nem kell új híd, nem kell villamos. Ide bazmeg méhlegelők kellenek, meg bicikliutak. Aztán hurrá, vissza is mentünk 100 évet.

chrisred 2021.09.06. 04:58:03

@kárárámaispj: "Ja, az iparűzési felét elengedték 2020-ra. Akkor innentől soha nem is lesz?"

Meg az általad említett idegenforgalmi adót teljesen elengedték. És egyes önkormányzatom ezért kaptak kompenzációt, Budapest például nem.Szerinted nem lehet olyan jogszabályokat hozni, hogy a budapesti önkrmányzatoknak egyáltalán ne legyen bevétele az ilyen rendezvényekből?

Amúgy meg nem százat léptünk vissza, hanem nagyjából a középkorba, ahogy ez a város ki fog nézni. Mert a budapestiek hiába fizetnek szemétdíjat, az befolyik az állami sóhivatalba, akik viszont nem fizetnek azoknak az önkormányzati cégeknek, amik a szemétszállítást végzik. Itt akarsz te világversenyket rendezni? Új híd, na persze, azt nézegetheted, miközben a csatornahálózat szétrohad a a föld alatt. Milyen új villamos? A főváros a rá kényszerített gagyi orosz metrókocsikért is még évtizedekig fizetni fog.
süti beállítások módosítása